Tomt i Karibien, träning och mat..

2013-01-16: Just så. Fick erbjudande av en bekant att köpa en tomt i Karibien. Och jag fick erbjuda mina vänner att göra dito. Det mesta handlar om BJJ nu. Och alldeles katastrofalt ätande. Eller maten är inte problemet. Det är det jag äter (och dricker) mellan måltiderna just nu. Känner mig rejält deprimerad för tillfället och löser det med att dricka mängder av Oboj och läsk. Men som en vän svarade på mitt ”gnällmail”. ”Det finns värre grejer än varm oboy att trösta sig med vännen, no worries!”. Men jag är en ‘gainer’ så jag lägger på mig väldigt fort. Men oftast tappar jag det jag lagt på mig väldigt fort. Har ju min så kallade ‘set point’. 

Sparring och gym @ Panda Dojo

Rullade på panda igår. Först körde jag lite på gymmet, sen sparring, sen tillbaka in i gymmet. Ikväll blir det kanske BJJ på båda klubbarna. Vi får se hur mycket jag orkar.

Men det var öppen matta:

  • Sparring

Panda sparring Post sparring nöjd

Panda bas-nybörjarpass

Gymträning igår:

  • OH-squat
  • Squat
  • Front Squat

(BJJ-sparring i en timme)

  • Bänkpress
  • Militärpress
  • Chins

Post-BJJ-gymträning

Typisk ungkarls- / restmiddag igår

Gjorde det enkelt för mig – rester – igår till middag:

Ensam hemma (I guess you know why). Gillar inte att slänga mat och håller därför på med en ‘restrensning’.  Stekte burgaren från i fredags, potatis (som jag plattade till) från förra veckan, en burk konserverade champinjoner, några vitlöksklyftor och några äggvitor (äggen är ganska gamla och jag vill inte riskera att äta gulan – tror kanske den är värre gammal än vitan) från tidigare kokta ägg. Sedan åt jag min klassiska kvargsås (måste snart börja göra på något annat sätt). Det ser ut som enligt bilden nedan.

Potatis svamp vitlök kvargsås och burgare

Ikväll måste jag ta tag i färsen jag tog fram i måndags. Tror det blir en färs-soppa eller färssås. Med potatis. Eller så jag jag köttbullar elelr biffar. Eller bara steker det som det är. Måste bestämma mig. Jag har ju några timmar tills det är dags.

Gladiatorerna på TV4 play i mobilen

Började titta på Gladiatorerna i TV4 Play’s mobilapp. Hur praktiskt som helst. Hemanätverket och jobbtelefonen blev helt plötsligt en nöjesstation.

Måste ju säga att man blir imponerad av Kitsune. Hon är oftast mindre än utmanarna – men så mycket hårdare! Go Jenny!

Dagens lunch

Är man rastlös och inte har något vettigt att skriva – kan man ju alltid lägga in massor av bilder på dagens lunch. Kyckling och köpesallad.

Lunchbild Lunch kyckling Lunch Cola Zero Lunch sallad Lunch instagramedition

Tomt i Karibien

En vän erbjöd mig möjligheten att köpa en tomt i Karibien. Han hade flera och jag har möjlighet att erbjuda mina vänner likande. Är det någon som är intresserad så kontakta mig här via bloggen.

Lämna en kommentar