20121015-092402.jpg

Slöande, Stockholms Lokaltrafik och ett beslut!

2013-01-17: Hat av SL. Träningstips på Facebook. Nytt lunchställe. Köpt en kaktus. Träningsledigt igår. Lägenhetsaffärer. Lunchinbjudan och en önskan om att få åka tillbaka till Rom/Italien inom en snar framtid. Dessutom, 30-årskrisen – varv två.

Träningstips på facebook

Ingen träning – bara slöande

Igår gjorde jag inget annat än att åt cottage cheese, svamp, sallad och fluff. Somnade vid 20:30. Vaknade igen vid 22 och kunde inte sova. Drack en stor mugg varm oboj och tittade på senaste (den sista) StrikeForce-MMA-galan och somnade strax efter 23 igen.

Tränade inte.

SL – hatkärlek på högsta nivå

Mest hatar man. Men det är billigt också. I jämförelse med bil. Eller inte billigt. Men det kostar mindre pengar. Och saker som kostar lite pengar är väl per definition kärlek. I alla fall i snål-arslets öron. Imorse stod jag och väntade på bussen vid min vanliga station. Åsögatan (på renstieras gata) – skulle åka buss 3 mot Södersjukhuset. Så kom en blåbuss. ”Ej i trafik”-skyltad. Så bromsar den in vid skylten/stationen – knäpper på sin turskylt till ”3 Södersjukhuset” och gasar på och kör ut från trottoarkanten och kör nästan mot rött över Bondegatan och ned för Renstiernas gata. Så jag fick snällt vänta på nästa buss.

Kommer till Gullmarsplan. Vad händer? Sen buss.

Fördröjd 30-årskris / Beslut att inte tävla nästa tävling

30-årskris

BJJ-träningen känns roligare än på länge (bortsätt från den här veckans kaos – men det skyller jag nog snarare livet för än träningen).

Men(!) jag kommer inte att tävla i början av mars. Jag känner inte att motivationen varit tillräckligt hög under försäsongen för att jag skall kunna göra mig själv rättvisa. Visst kan jag ställa upp i en högre viktklass. Och träna på från nu och fram tills tävlingen – och säkert göra goda resultat. Men jag vill känna att jag är mentalt- och fysiskt redo att tävla när jag kliver upp på mattan.

Lägenhetsaffärer

Lgh-områdesjämförelse

Igår gav jag ju er möjlighet att titta på en tomt i Karibien. Idag gjorde jag en jämförelse över lägenheter på Hemnet i mitt område (Katarina/Sofia) på Södermalm i Stockholm.

Från Stockholm till Italien på två sekunder

Fick just ett ”spam” från Kurser.se. Det första jag tänkte på var italienska! Dessutom hänger det väl lite ihop med ovanstående. För kursen var på Östgötagatan. Tyvärr fick jag aldrig riktigt fräs på mitt studerande. Det krockade med ”träning” – och tyvärr var jag tvungen att resa massor med jobbet – just på kursdagarna.

Klassiska fontänbilden

Bilden ovan är från senaste resan till Rom med Johanna och familjen. Den klassiska ‘framför-fontänen’-bilden på mig och Johanna (vi har tagit en vid varje tillfälle vi åkt dit). Åh, vad jag längtar tillbaka. Någon gång skall jag bo i Rom. Bli rik och praktisera på en krog där. Sen flytta till NY och driva en italiensk familjekrog – fast lönsam så jag blir ”rik”.

Hursomhelst. Man ångrar bara det man inte gjort. Alltså sökte jag upp läraren Iacopo på Facebook och skickade ett mail.Föreslog middag. Får se vad han svarar. En kaffe går säkert att klämma in.

Första cappuccinon för denna Romresan

I och med 30-årskrisen (något fördröjda – eller är det nummer två?) så har jag funderat på om jag skall åka jorden runt i sommar. Eller bara Italien runt. Eller kanske ännu enklare. En mat- och vinresa i Italien. Hade tänkt mig att besöka följande städer:

Städer/områden i Italien jag vill besöka:

  • Venedig
  • Bologna
  • Florens
  • Pisa
  • Toscana
  • Napoli (fungerar inte med samma korta, enkla, bilrutt)
  • Capri (fungerar inte med samma korta, enkla, bilrutt)

Har funderat på en ‘rundresa’ – och har redan börjat prata med vänner om denna. Ett förslag skulle ju kunna vara: Venedig>Bologna>Florens>Toscana>Pisa>Parma (och/eller Genova)>Milano>Bergamo>Venedig.

Italien runt

Den resan, skulle enligt Google maps, bli strax under 100 mil. Drygt 11 timmars bilkörande. Slår man ut det på en vecka så blir det inte så långt att åka per dag. Slår man ut det på  tre veckor så är det ju ingenting!

Om du var en blomma – vilken blomma skulle vara du

Jag är helt klart en kaktus:

  • Torr
  • Vass
  • Spetsig
  • Charmig på sitt sätt
  • Speciell form
  • Dricker inte särskilt ofta/mycket
  • Ensamvarg

Köpte en kaktus igår. Men har inte packat ur den ännu. Men jag lägger upp en bild på den såfort den är framtagen och nedpetad i sin kruka!

På tal om att vara en blomma – här är folk som är riktiga brön

Veckans bröd Pär Lagerkvist Veckans bröd Persbrandt Veckans bröd Stig Vig Veckans bröd Leif GW Veckans bröd Kennedy Veckans bröd LillBabs Veckans bröd Dogge Veckans bröd Madonna

Vi behöver verkligen ett nytt lunchställe på jobbet

Dagens kycklingsallad

Kyckling och vitlök Champinjoner fefferoni rödlök isbergssallad tomat och paprika

Har föreslagit att vi skall köpa från Kalori.

Kalori

Depression – min definition

Insåg just vad en depression är. Det är när du är för trött och ledsen för att orka göra det du älskar. Då har jag varit deprimerad i snart ett år. Dags att vända detta!

Path to success

Kommentera

