Burger Frenzy

2013-12-22: Long time no blogg. Problem med magen och tränar ingenting. Då finns det inte mycket att blogga om. Vi börjar med death by burger av David La Chapelle.

DeathByBurger

Det där med stekgrader och med på signering av Roy Fares.

RoyFares-Signering steak-doness

Burgare Bistro Bon på Södermalm – Stockholm

En återkommande favorit är ju Wagyuburgaren på Bistro Bon. Exempelvis den på Bistro Bon på Södermalm Stockholm (runt hörnet från där jag bor). Den åt jag i slutet av oktober (igen). 

Burgare-BistroBon

”GRUYERGRATINERAD WAGYU BURGARE Bacon, Chilipesto, Pommes Frites” 215:-

Den är alltid bra stekt. Det är en riktigt god ost på. Däremot är jag inte alltid helt nöjd med brödet. Men det äter jag sällan upp hela. Godare att äta sallad/stripsen istället.

Burgare på Tweedbaren i Gamla Stan – Stockholm

Burgare-TweedBarenSvenneStyle

Jag måste verkligen förklara varför jag äntligen fått möjlighet att testa denna burgare. Det har varit hype sedan april 2013 – Sexyburger-inlägget.

”Hamburgare Svenne Style 200 gram grovmalen och träkolsgrillad högrev i bröd fyllt med rökt fläsksida, Västerbottenost, majonnäs, sallad, lök och tomat. Serveras med pommes frites och Sauce Bèarnaise.” 195:-

Svenne Style Burgare på Tweedbaren. Satt som en smäck. Själva Svenne Style innebär att det är isbergssallad, tomat och Västerbottenost.

Medium rare/rare stekt. Västerbottenost. Majo. Tomat. (Synd på isbergssalladen). Sprödbakat sött bröd som ändå var mjukt och krispigt. En hel skål med sås bearnaise och pommes. Söt senap från Dalarna och ketchup vid sidan. Jackpot!

Burgare på Pet Sounds Bar Södermalm – Stockholm

Burgare-PetSoundsBar Burgare-PetSoundsBarTallrik

”Chilli Burger (Helande för kropp och själ)” 149:-

Måste skriva att jag tycker den är helt OK. Däremot blev jag lite besviken på brödet och framförallt stekgraden. Önskade mig en medium rare men fick medium.

Cultur Bar i Gamla Stan – Stockholm

Burgare-CulturBar SucklingPig

”Hamburgare med brynt lök och ädelost (”blue cheese”)” 75:-

50 gram. Blåmögelost och Nötkött. Medium rare (så jag vill ha den, men de frågade aldrig). Lite för stort bröd i förhållande till burgaren. Brödet var dessutom lite kletigt och tyvärr hade hela ostskivan fastnat i brödet (en personlig referens är att jag önskar få den smält på köttbiten istället). Ingen bacon. En riktigt fin mumsbit. Nästa gång jag äter nog fler burgare. Däremot åt jag spädgris också. Och den var väldigt god.

Kommentera

