Håll i hatten, nu åker vi…


2013-10-22: Nu kommer vi igång igen.

mmsportsbeställning Gains

Gör om, gör rätt

Något jag tänkt mycket på den senaste tiden är hur vi är flock- och vanedjur. Att ändra och förändra sina vanor. Jag är en riktig vanemänniska. Tycker t o m att det är jobbigt när någon sitter på ”min plats” i lunchrummet. Tänk er då att byta arbetsplats efter tio (10) år. Att sedan, dessutom, lägga om sin träning, sitt ätande, göra om lägenheten på samma gång. Helt galet. Häftigt och utmanande på samma gång.

Men hur går det då? Vissa stunder så bara njuter jag av förändringen. Men det finns fall då jag blir helt förvirrad av det nya. Nästintill förlamad över att inte vara kvar i gamla, kända, rutiner. De som jag levt med – och efter – i så många år.

Jag har en vän. En god vän. Hon finns alltid där när det blåser. Stadig som en fura. Trots att hon har sina egna demoner och krig. Hon genomlider precis samma sak som jag. Fast tvärtom. Same-same-but-different. Hon skall gå ned vikt. Och jag upp i vikt. Hon brottas med känslan av att vara hungrig och trött. Jag brottas med känslan av att känna mig fet, däst och matt av allt ätande. Egentligen borde jag ju sprudla av energi. Inte sant? Så är det. Samtidigt som mycket kraft går till det nya jobbet. Försöka lära sig allt. Få en överblick och samtidigt leverera resultat utifrån någon annans tidigare jobb. Det är krävande.

Dagens standardlunch kycklingfilé med ris/bulgur, tomat och lök

Söder är hett

Mäklarna vill sälja. El Taco Truck rullar. Det går helt enkelt bra nu för söder.

gainz 313 El Taco Truck is back

Tillskott av tillskott

Vanlig dag på jobbet

Besöker MM Sports butik i Stockholm titt som tätt. Dels för att coach är där. Men också för att fylla upp förrådet med med tillskott. Mitt basförråd består av följande.

Mer stuff på jobbet

Protein/Aminosryror:

Vitaminer/Mineraler/tillskott:

före och under/efter träning med bcaa kreatin och Vip-Extrem från mmsports tillskott från mmsport / en tredjedels dagsranson        

En konditor på kontoret

Yes, it’s true. Vi har en konditor på kontoret. Varje tisdag levererar hon helt fantastiska saker. Ett axplock nedan.

 Oh my, apple pie cake pops blåbärsmuffins i storlek av en monstertruck Sockerkaka med strössel och frosting 

 

One thought on “Håll i hatten, nu åker vi…

Kommentera

