1-årsjubileum, UFC 165, nya rashguards och en Oreo MudCake…

2013-09-24: Med krav på dig själv kommer prestationsångest. Med ångest kommer stress. Av stress blir det pannkaka. Om jag förstått min hantverkare rätt kommer mina dörrar i slutet av denna, absolut senast i början av nästa vecka. Hoppas verkligen det är rätt. Längtar!

Riktigt snygga klubbkläder

 

Fler nyheter:

  1. Ny hemsida: www.bjj.se
  2. Tjejträning 19.30-21.00 på fredagar
  3. Även pass i Högdalen på måndagar, onsdagar och lördagar (se hemsidan för tider)

 Bilderna ovan har jag ”lånat” från Leitesbjj’s instagramkonto.

Butiksevent när MM Sportsbutiken i Stockholm fyller ett år

Ny kampanj hos MM Sports, nytt nyhetsbrev

Tips:

  • Blanda/fluffa med frysta jordgubbar
  • Blanda med Kaffe
  • Hacka Diet Meal Kokosnöt/Choklad i kaseinpuddingen

Jamaicansk mat på Jamrock, riktigt gott!

  • Fördrink: Jamrock Punch (en mangodrink)
  • Förrätt: Ackee and Saltfish (en frukt som smakade ägg)
  • Huvudrätt: Curried Goat

Tyckte kanske att notan blev lite väl hög för att äta där ofta. Men jag kommer garanterat att gå tillbaka. Stämningen var fantastisk och inramningen/miljön var hur avspänd och tilltalande som helst.

UFC 165

Vad tycker ni? Jag tycker Alexander Gustafsson BORDE VUNNIT. Men samtidigt, för att bli ny champ måste man slå den nuvarande. Och det var nog för jämt för att dömma i ”The Mauler’s” favör.

Oreo Mudcake och fantastisk ny arbetskamrat

Fick tag i receptet till Oreo Mudcake förra veckan. Berättade detta för en arbetskamrat påväg till pendeltåget. Hon ville ha receptet, så jag e-postade det till henne. Visade sig att hon var utbildad konditor.

Synd att jag bara äter godsaker av denna dignitet på helger. Men hon lovade mig en speciell bit att ta med hem.

Viktökningsprojektet

Under de tre veckor jag ätit mer än förut, men ändå kontrollerat (mån-fre [vid lunch]) har jag gått upp i genomsnitt 0,7kg/v. där största viktökningen skedde vecka ett – och där vi då justerade fettet något.

Börjar känna mig lite som en ”bodybuildare”. Gör matlådor på söndagen, släpar burkar fram-och-tillbaka till jobbet. Dricker proteinshake’s och klämmer i mig massor av kosttillskott.

Det härliga med denna ”viktökning” är att jag kan äta lite mer ‘av det goda’. Exempelvis lagade jag sushi förra helgen.

 

Och Kebab, med tillhörande ”såser” på Kebabens dag (11 september).

Kommentera

