Tillbaka på bloggen, snabbuppdatering och massa burgare

2013-08-28: Det var evigheter sedan jag skrev ett blogginlägg. Dels pga jag mest skriver om träning men också för att jag haft mitt liv på paus sedan slutet av juli. Varför jag inte skrivit på länge beror nog mest på att jag velat rapportera av vad som hänt under tiden. Och ju längre tid som gått, desto mer har ju hänt. Lägg till att jag har gigantiska krav på mig själv och vill leverera inlägg med substans – så ser ni den jobbiga ekvationen. Alltså blir det bara en re-cap och sedan blir det en nystart.

Snabb uppdatering

1. Vi håller på att göra om lägenheten hemma. Renoveringen är nu klar, men jag har levt (och gör fortfarande) som en ”bag-lady” (finns det någon motsvarighet till manlig?). Mina kläder är nedpackade i olika plastpåsar, papperspåsar, IKEA-påsar. Kom på en typ av påse – och jag har kläder i den. Och de flesta är i förrådet. Igår kom garderoben – som min älskade lillebror hjälpte mig att släpa upp. Han är stark som jag vet inte vad – gnäller inte och jobbar hårt. En tillgång för egentligen vilken arbetsgivare som helst. Dessutom är han en av de mest omtänksamma människorna jag känner och träffat. Ett kap för vilken tjej som helst. Så är ni sugna på att dejta en 25-årig studerande, dubbelarbetande (dels arbetar han på Drottningholms slott men även i garderoben på en/flera nattklubb[ar] i Stockholm på helgerna – allt för att slippa ta studiemedel) yngre man – så hojta till så kanske jag kan fixa ihop er. (Han kommer så(!) hata mig för detta. Desto roligare). I veckan och helgen skall jag bygga ihop den. Däremot får jag vänta bortåt sex-sju veckor innan jag får garderobsdörrarna, som är måttbeställda (jag kommer ha två garderober i lägenheten en som är [bredd x höjd x djup] 350 x 280 x 60 cm och en som är 150 x 280 x 40 cm).

För på måndag vill jag börja med BJJ igen. Vi har nu en klubb i Högdalen, tjejpass på fredagar, liten-och-stor (föräldrar och barn) på lördagar. Dessutom har vi läger med Roberto Atalla från RGC hela veckan. Tränade för honom för några år sedan. Han är en duktig instruktör och en bra människa.

hamwid bortskämd med morgonkaffe från sambon testar FST-7 i bensparken

2. Jag har varit i Tunisien en vecka med sambon. Vi åt gott, låg under ett parasoll och läste (och lyssnade på ljudböcker).

hamwid påväg till Tunisien  hamwid lyckling med 5 kg kött påväg hem från kötthallen            

3. Jag och brorsan var hos mormor och morfar i Dala-Järna på deras sommarställe. Det är en av de bästa platserna jag vet. Dessutom är mormor och morfar några  av de bästa människorna jag vet. Jag blir alltid glad av att vara med dem. De är omtänksamma. Mormor lagar god mat. Morfar har lärt mig det mesta om att vara man (har ju ingen relation till min s k ‘far’). De är riktigt bra förebilder. Sjukt kul var det också när brorsan för första gången ‘tiggde’ till sig en Whisky. Humor på HÖG nivå. Vi grillade varje utom en, vi bastade varannan dag och blev bortskämda varje timme. Fantastiskt.

hamwid på tåget till dala-järna blommor och bin på tomten lillebrors godis- och läsklass i dala-järna hamwid plockar mera bär hamwid i hallonbusken - blev mycket bär i dalarna hamwid älskar att skicka vykort - här till sambon och till systersonen grillen på landet i dala-järna hamwid i tällberg hamwid påväg hem från dalarna hamwid efter nakenbad i dalälven hamwid nakenbad i dalälven 3kg högrevsfärs

3. Har sagt upp mig från stället där jag arbetat i tio års tid. Skall börja det nya på måndag nästa vecka.

4. Kommer ha en ny coach för mitt gymtränande och min kost under (till att börja med) tre månaders tid. Där jag skall försöka gå upp 2-3 viktklasser till efter jul. Varför kommer jag in på lite längre fram i detta inlägget. Varför jag valt honom är inte för att han har den längsta rutinen, de bästa referenserna, flest kunder eller många år i ‘branschen’. Däremot har han två saker som lockar mig: a) en fysik som jag tycker är tilltalande och skulle vilja ha själv samt b) han är en riktigt inspirerande och trevlig kille – genuint omtänksam, vilket jag inser är viktigt för mig. Jag kommer få äta massor av mat och massor av tillskott. Inget fuffens dock!

tillskott från mmsport SMS-ande med bror om nya coachen 

  chokladbollsgröt med whey delite från mmsports

5. Jag har äntligen börjat ta tag i mina demoner på riktigt mot ett ‘sundare’ liv.

2 ägg 4 äggvitor krusakli kakao och havregryn whey äggvita havregryn krusakli hamwid på tunnelbanan fredagsmys på kontoret

6. Givetvis bunkrat med massor av mysiga tillskott till höstens all träning

 senaste beställningen från mmsports före och under/efter träning med bcaa kreatin och Vip-Extrem från mmsports

7. Ätit hamburgare både på The Flying Elk och Prime Burger.

kött på the flying elk burgare på the flying elk

burgare och strips på the flying elk  tillbehör strips och sallad på prime burger burgare på prime burger   burgare på prime burger 

hamwid efter två veckors annan benträning om jag skulle vara en påske med skräp skulle jag vara det med stiljordgubbspaj på bake-protein från mmsports proteinpannkakor och gröt 

 

Kommentera

