Tungt huvud, tung kropp, tung helg

2013-07-22: En av de tyngsta, men också finaste, helgerna i mitt liv. Lite av en vacklande hälsa? Vaknar ganska ofta i en pöl av min egen svett. Varm och kall. Omvartannat. Får byta sovtröja varje natt. 

Fredag – vilodag istället för BJJ

Stress på jobbet, dålig sömn och ingen mat. Blev till att ställa in BJJn. Ledsen över det. Men jag passade på att göra Hamburgare och baka låg kolhydrats- och kilokalorisbröd. Burgarna gjorde jag på Angusfärsen jag köpte på Kötthallen. Min favoritaffär.

Hamburgare Cheeseburgare - double

Lördag – nästan svimning, grill, pool och spridning av kultur

Angusbiff (till grillningen), Angusfärs (för att det är så gott) samt Wagyufärs (för att göra grymma burgare) och ekologisk nötfärs (för att göra kebab).Köttinköp

Svängde förbi MM Sportsbutiken på lördagen och lämnade lite Grishamböcker till Mike. Passade på att köpa några Jacked Fuel såväl Cola som Strawberry/Lime. Sedan åkte jag till Kötthallen (igen!) för att köpa något att grilla. Vi skulle grilla och bada Pool hos Tobias. Perfekt lördag. Kom hem efter att ha handlat och var helt slut. Gick och la mig en timme. Men fann ingen ro och tänkte att jag borde kanske gå och träna. Så till gymmet jag gick…

Hälsade på Mike Leet-träning

Det skulle jag inte ha gjort. Helt plötsligt svartnade det för ögonen och världen snurrade. Hade bara kört lite chins och börjat med frontböjarna. Fick helt enkelt packa ihop och gå hem. Kvällen var riktigt härlig. Men jag hade en oro i kroppen och olustig känsla i kroppen.

Söndag – Promenad, rensning och grill

Klockor. Jag älskar klockor. Nästa klocka jag vill ha är antingen en Retro Rolex Explorer eller en Tudor Heritage Black Bay. Måste ju säga att det är en lyx

Klockor - alla dessa val Hampus - egoboost

Känslan hängde i även på söndagen. Olustighet, rastlöshet men också fullständig hjärnslöhet. Somnade i soffan efter att ha kommit hem (och käkat godis, nötter och annat gott) natt till söndag. Vaknade tidigt och gick till gymmet. Tog hand om tvätten. Fortsatte rensa ut kläder inför renoveringen. Sedan blev det en promenad. Under promenaden bestämdes det att det var grillväder. Men jag ville inte promenaden skulle ta slut. Just där och då var jag lugn. För första gången på länge.

Grilla ville vi så grilla skulle vi. Kom hem och förberedde lite inför matlagningen. Det blev:

Grillförberedelser

  • Majskolvar (tinade frysta i kokande vatten)
  • Champinjoner
  • Champinjoner med ädelost i
  • Coctailtomater
  • Aubergine ”penslade” i olivolja
  • Sparris inrullad i bacon
  • Kycklinglårfilé inlindad i bacon
  • Gul lök

 Grillar

Där satt vi på innergården och pratade om Tunisien. Och tiden gick. Flera timmar på innergården i solen. En fantastisk avslutning på kvällen.

Drog dessutom igång en kebab av nötfärsen när jag tog hand om disken.

6 thoughts on “Tungt huvud, tung kropp, tung helg

  1. Romeo Patrick - Myway2fitness.se

    Helvete vad du äter gott! Nu fan blev jag sugen på grilll! Vad tycker du om cola Jacked Fuel? Trodde den skulle vara superb men nej, inget för mig. Den röda funkar finfint dock! 🙂

    Svar:
    Ah, jag är skitkass på ansikten.. Har vänner (!) jag inte känner igen.. folk som träffar mig på stan och kan allt om mig och vi har tydligen umgåtts men nix.. Känner inte dem. Alls! Nej jag har inte läst den bloggen, dock har jag träffat killen. Något speciellt du syftade på?

    Svara
    1. hamwid Inläggets författare

      Jag älskar Jacked Fuel. Fast mer som läsk. Är rätt resisten för koffein. Har liksom byggt upp min tolerans. Både röda och svarta tycker jag är supermumsiga.

      Äh, liknande resa som dig. Som inspiration. Han började ju på 140 kg.

      Svara
    2. hamwid Inläggets författare

      Och angående att äta gott. Mat är min passion. Passar inte riktigt ihop med den konstanta hetsen om att hålla vikt och sånt. Men om man ändå skall äta kan man väl äta gott?! 🙂

      Svara
  2. Simon More

    Tack så himla mycket Hampus 🙂
    Va roligt att jag har lyckats inspirera dig och fått dig blodad tand 😀
    Klart som fan du ska kötta! Haha jag tror faktiskt de senaste året har varit det bästa i ”byggningssyfte” jag väger 80kg, mindre än jag deffade men med mer muskler!

    Svara
    1. hamwid Inläggets författare

      Såg riktigt djäkla bra ut. Jag är tjock som fan nu. Får liksom inte stil på förhållandet mat/träning. Men jag jobbar på det. Händer massor i livet nu. Byter jobb, renoverat / byggt om så gott som hela lägenheten och dessutom har jag skaffat mig en coach för att bygga muskler också.

      Mike från MM-butiken. Kommer bli sjukt spännande. Vi börjar på måndag.

      Svara

Kommentera

