Skäms / Kläder bortskänkes

2013-07-19: Underbar städerska, 0-fettprocentig yoghurt, potatis och brorsans favoritläsk. Det var min torsdag det. Förutom lönearbete och gymträning.

Då man får riktigt dåligt samvete!

Tänkte köpa en sommarblomma till min städhjälp. För att hon gör så mycket bra saker för mig (även om jag betalar för det). Men så kom jag på det alldeles försent i onsdags och orkade inte släpa mig ut genom dörren. Så, vad händer. Hon har utöver sina vanliga rutiner städat ur mitt kylskåp – och lämnat lite av ett kärleksbrev.

Älskade städerskan

För mig var det kärlek i alla fall. Så oerhört omtänksamt. Skäms som bara den. Måste verkligen komma ihåg att fixa en chokladask, flaska vin eller liknande tills hon är tillbaka efter semestern.

Renovering / kläder bortskänkes

Nu är planen för renoveringen äntligen klar! Och därför skall garderober tömmas, tas bort m.m. Där matplatsen är på ritningen nedan är det egentligen två mindre klädkammare. I hallen en stor IKEA-garderob och med där skåpen är ritade på väggen till höger står egentligen soffan. Kommer bli hur grymt som helst!

RenoveringBondegatan

Någon som önskar kostymer i modifierad (utlagd i midjan och kapad i ärmar och byxben) i storlek 46? Säg till. De skänks bort senast nästa helg.

Kötthallen, Dagslivs och potatis

Burgare och hembakt low-cal-bröd

Åkte till Kötthallen i Sundbyberg igår och köpte Angusfärs till helgen. Tänkte göra hamburgare ikväll. Som enligt bilden ovan. Därefter stannade jag till på Dagslivs vid Fridhemsplan. Hittade brorsans favoritläsk och en yoghurt med 0 % fett. Skumt!

Lillebrors favoritläsk - nu i Sverige 0 fett i yoghurt

Därefter åkte jag hem och lagade middag – åt typ ½ kilo dillstekt färskpotatis till middag tillsammans med lite stekt lök och champinjoner. Stekte ett ägg och några äggvitor också Så lätt. Så gott.

½ potatis, svamp och lök

Kommentera

