Herr rosa

Jordgubbspaj, rosa och periodisk fasta

2013-07-17: Träning, massage, kampanj, sol, sömn, vänner, planer, renovering… Det är mycket nu!

Bio Doggy-bag från Bistro Bar

BJJ – vi börjar med det bästa

  • Submissions, svep, submission, svep, submission, svep. Yes. Det är så vi tränat den senaste tiden. Hur grymt som helst. Dessutom har jag varit på SM.
  • Ikväll var det bara sparring. Först lugn, lätt och teknisk sparring utan att fastna i låsta positioner. Den sparringen är riktigt bra för att hamna i olika positioner, rulla utan prestige och för att få flow i sina positionsbyten. Dessutom fick jag hjälp av Mauri med mina submissions från guard. Och ett annat sätt på att se hur armbar-kimura-triangel sitter ihop och olika set-ups. Ett helt strålande pass.

Här är bilderna från BJJ-SM.

Brännboll och kampanj

Kampanj på Jacked XX (som är tillbaka i lager!), fatburners och annat spännande: klicka här för att komma till MM Sports nyhetsbrev.

Ego-boost / bildkavalkad

BJJ-SM påväg Skolpojke med nya ryggan Blekfis solar Blekfis solar ännu mer Herr rosa Dipsbälte

Matbilder, en kavalkad

BJJ-SM kebabtallrikBJJ-SM hamburgetallrik

Lunch Ny keso

Jordgubbspaj på bakeprotein

Testade att baka jordgubbspaj med bakeprotein. Riktigt bra resultat:

  • ½ dl bakeprotein
  • 1 msk kokosmjöl
  • 1 msk pofiber
  • ca 100g hårt vispad äggvita
  • Stevia strö enligt eget tycke

Blanda ovanstående och häll över ca 250g frysta jordgubbar i en form. Kör i ugnen på ca 220 grader typ 20-30 min (minns inte riktigt).

Bakeprotein jordgubbspaj 

Ät dina vitaminer

Vitaminer och tillskott Vitaminer och tillskott - dagsranson

Kollade lite på vilka tillskott jag äter. Det är några stycken nu under sommaren. Kul att testa och se vad det ger för effekt på kroppen.

PWO(-er):

Vitaminer/tillskott förmiddag:

Vitaminer/tillskott ikväll:

Periodisk fasta / Eat Stop Eat

Allright. Fasta. Det finns många olika modeller och sätt att göra detta. Eat Stop Eat. LeaingainsBartolls variant av periodisk fasta.  Insanly low calorie diet (ILCD). Renagade DietWarrior Diet5:2 dieten. m.m. Är detta bra, dåligt eller bara annorlunda.

Eat Stop Eat

Mina tankar efter att ha testat några 24-hs fastor:

  • Det är lättare att inte äta än man tror, och hungerskänslorna försvinner fortare än man tror.
  • Det är ‘svårt’ att äta ikapp alla kcal man är van att äta under en dag – så länge man håller sig till sina vanliga matvanor (och inte börjar stycka i sig godis, chips och glass).
  • Brad understryker att man inte skall ha två 24-timmarsfastor två dagar i rad. Givetvis var jag tvungen att testa det – och rekommendationen var helt korrekt (även om jag lyckades dumpa 4 kg på detta) framåt lunch (12-14h efter andra dagen [kl 21 till kl 21 till 12-13-tiden] på den tredje dagen började det smaka metall i munnen och jag mådde ganska illa. Kanske för att jag hade två låg-kolhydratsdagar i anslutning till detta. Så, DO NOT overdo it.
  • Jag skulle vilja beskriva de sista timmarna som ”fräscha”. Kroppen känns pigg och allert. Timmarna16-20 är inte alls svår. Dessutom känns systemet lätt och jag har sluppit att ha ont i magen som jag rätt ofta (nästan jämt) har.
  • Efter timma 20 börjar jag oftast bli gring. Särskilt i anslutning till middagslagning. Humöret är riktigt dåligt strax innan jag börjar laga mat/ska få äta. Troligtvis inte så mycket beroende på hunger, det går liksom ”över” – men avsaknaden av njutningen att (få) äta är nog det som driver på det dåliga humöret.

2 thoughts on “Jordgubbspaj, rosa och periodisk fasta

  1. Romeo Patrick - Myway2fitness.se

    Bra recension av PF. För mig så körde jag PF 24h fasta med <1000kcal (500-800) i 2 månader nästan.: Gick ner totalt 7 kg i vikt, men ÖKADE med 0.2% i fett. Så för mig var det bara åt helvete. Iofs så är jag en extrem människa och vill alltid göra saker värre så det kan ju ha me det att göra. Den där kebabtallriken såg inte dåligt god ut.. Oh vill ha!🙂

    Jag kör BCAA och Protein. PWO innan gymmet. Kör faktiskt olimps.. Djävlar vad krut det är i den! Hela min kropp rivs och kliar innifrån.. Funderar på återuppta kreatin men när man tänker på sin vikt vill man fan inte gå upp, inte ens i vatten!🙂

    Svar:
    Djävlar, hade ingen aning om att du haft det så.. Starkt av dig att stå på benen i dag. You looking good och det vet du mannen! Skönt att du kämpar på! Vikthets är aldrig roligt nej.. Önskar jag kunde förbise det ibland men det är fan svårt när man vill gå ner i vikt. Varje kilo ner är en seger och varje gram upp är en förlust känns det som. Men i slutändan vet jag varför tror jag.. Jag kör ingen kondition och jag slarvar något så kopiöst med maten.. Klart då att det går åt helvete😦

    Angående ryggen Jag körde ju marklyft 140kg x 100reps. Men det tar sån tid så jag tänkte halvera repsen till 50 reps, men höja vikten till 180. Jag har tagit 250kg i marken så 180 är en barnlek. 32 reps inpå lyften så tappar jag grepp med vänster hand och då brister något i ryggen så jag faller handlöst. Har svinont i ryggen och inte tränat ben/rygg på evigheter nu😦

    Tack för länken, skall titta på den!🙂

    Svara
    1. hamwid Inläggets författare

      Du måste vara rädd om dig mannen. Jag kör aldrig fler än 8-10 reps i mark. Normalt sett ligger jag på en rep-range under 5. Gillar att ta i så det svartnar för ögonen och sen vila länge!

      Du är ju MM Sportssponsrad. Om du loggar in och kollar PWO-er så finns en som heter VIP-X Extreme. Av den (inte ens full ”dos”) så kliar, sticker och skakar det rätt gött i kroppen.

      Skickat runt din blogg till några kollegor som behöver få ändan ur vagn. Alla är enastående enade. De tycker a) du skriver bra och b) är en inspiration. Keep köttin’ mannen!

      Svara

Kommentera

