Hälsovådlig och brottslig konditionsträning! Du skall ICKE jogga!!!

2013-07-01: Över en vecka har gått sedan jag skrev sist, ungefär. Har varit massor på privata plan och mycket jobb. Dessutom midsommar, tre härliga BJJ-pass denna veckan (fokus på svep och SUBMISSIONS!) Men vi börjar med den ‘brottsligt’ tidiga kardion.

Hälsovådlig och brottslig konditionsträning

Cardio - you must never go there Helghäng med flickan

Vaknade vid 5-tiden i måndagsmorse. Tänkte att det kanske var läge att göra nytta. Först måste jag nämna att det var första morgonjoggen på typ 9-10 månader. Jag kom ca 20 meter från porten innan jag skulle inse hur farlig morgonkardio är för hjärtat. Den där känslan som uppstod när jag ”spurtade” förbi en bil vid rödjuset för att slippa vänta på grönt. Klockan var ca 05:15 på morgonen. Från ingenstans, och helt plötsligt, hör jag sirener och blinkade lampor. Va? Vad har hänt?!

En bil svänger runt hörnet. Det sitter en man i passargerarsätet. Modell större och biter sig i läppen. Bakom honom sitter en annan filur. Och skrattar. Efter att ha kämpat med pulsen, funderat på om tightsen jag hade på mig var fuktiga från tvätten dagen innan – eller om jag faktiskt gjort i byxan – så ser jag att fnitterapan bakom den kralliga och snaggade mannen i passargerarsätet – är Sensei. Fnittrandes frågar han vad jag gör uppe så tidigt… 

Inte haft så hög puls under ett lågintensivt kardiopass (möjligen när jag började konditionsträna för många år sedan och vägde 1,5 gånger mot vad jag gör idag).  Tror jag fick ned pulsen i höjd med utegymmet vid Eriksdalsbadet!

Morgongym - färdigtränad

Såg att MM Sport har en Wheykampanj m.m.

Kolla nyhetsbrevet.

MM Sport = Hot, cigg = NOT Påväg till BJJ

Den här rackarn är påväg till mig:

Kommer bli hur grymt som helst när den kommer. Dessutom är den på kampanj nu. Så passa på!

BJJ, gym, grillning och metaforbrottning

Gymträning

I helgen var jag på Metaforbrottning. Detta skall tydligen vara en elitistisk underhållning. Vissa var riktigt skickliga – andra var fullkomligt konstiga. Men roligt var det, stundtals.

Grill - tänt var det här Grillade både lördag och söndag  

Metaforbrottning i lördags Grill - middag majs lök kyckling tomat aubergine

Gjorde dessutom hamburgare i fredags. Rätt lite mat, jämfört med lunchen (innan BJJ-träningen och tur var nog det. Chef Rafa höll ett sparring och fyspass. Rafa är mannen som står för den fysiska fostran hos TLS – med bravur skall tilläggas – hugha!).

Burgare och hembakt low-cal-bröd

Lunch del1 Lunch del2Lunch del3 Lunch del4Lunch del5 Lunch del7 Lunch del6 Midsommarhäng

Dessutom har jag varit massor på bio, köpt mig en klocka (Hublot!) och firat midsommar. Men det behöver vi inte gå in på.

 Äntligen en Hublot  

En sucker för choklad

Är det dags för diet

Inget snask? Men sugen på godsaker… Jag är en chokladtokig. Såg just ett övergrymt recept på MM Sports receptsida (där hittar du recept på paj, pannkakor, pizza chokladbollar m.m.). Receptet nedan – ja detta skall testas!

Kolla bara ”the macros”:
646 kCal
Protein: 109 g
Kolhydrater: 26 g
Fett: 12 g

Själv gjorde jag cheesecake-fluff igår, typ:

  • 200g jordgubbar, frysta
  • 1 skopa (~35g) Whey Delite Choklad (den som är bra för oss laktosintoleranta)
  • ca 50g Philadelphia 3 %
  • ca 50g kvarg 0,3 %
  • ca 100g äggvita
  • 2 teskedar (~10g kanske) kokosmjöl (ger god kokosmjölsmak Näringsvärde 100 g 187 kcal P: 20 K: 4 F: 10)
  • 2 teskedar canderel cankao
  • (Valfritt sötningsmedel)
  1. Mixade de frysta bären med en stavmixer
  2. Sedan i med resten av ingredienserna
  3. Blanda med elvisp

Macron på ovanstående:

Kcal 366
P 54
K 24
F 6

Kommentera

