”Hejsan, jag är en snopp.” / Laktosintolerant

2013-06-13: Metamoris på youtube, BJJ, jobb, käk och försök till sömn. Så har livet sett ut den här veckan. Träffade Camilla i tisdags också. Rubriken kommer från en skylt jag hittade vid fotbollsplanen vid Tjärhovsgatan.

En snopp påväg till medis Gubbe med humor

Metamoris

Metamoris är en BJJ-/grapplingtävling utan poäng. 20 min/submission.

Poäng i BJJ

Såg just på nätet att nästa tävlings huvudmatch är en re-match mellan Eddie Bravo och Royler Gracie. Sweet!!

”Jag sitter på deras uteservering och väntar”

Så löd SMS:et från Camilla strax efter halv sex i tisdags eftermiddag. Vi skulle ses halv åtta och jag hade tänkt att ta en joggingrunda innan (vet att jag inte gillar cardio, framförallt inte löpträning/jogging – men ibland måste jag ta mig utanför boxen). Men eftersom jag är en så oerhört flexibel individ (ni som känner mig kände lukten av ironi på långa vägar) så begav jag mig direkt in till stan (framsteg!). Vi käkade en sallad på Vapiano på Kungsbron. Sedan promenerade vi upp till Norra Bantorget, Camilla tog en te och vi snackade bort någon timme. Skönt att träffa lite vänner (planerat) spontant en vardag. Det lättar upp vardagen.

KÖP KÖTT och kom och grilla…

Ord och inga visor. Det är så vi rullar jag och lillebror. Så ikväll blir det nog grillad Wagyubiff med lite grönsaker tror jag.

Grilla kött med lillebror ikväll   Kötta!!

Den här veckan har ju annars bestått av min egna skagenröra med olika tillbehör. Vad jag insett är att den är rätt god med low carb fetuccini/noodles. Jag är en pastaälskare (allt som har med Italien att göra liksom – men den högkonsumtionen av carbs är ju inte alltid helt rätt – även om jag tränar rätt mycket).

Egen skagenröra, low carb fetuccini, bakpotatis, svamp, gurka och lök Low carb noodles med skagenröra tomater och lite andra grönsaker 

Laktosintolerans

Just fått veta att mina magproblem (alltså även sömnproblem) troligtvis beror på laktosintolerans. Det är ju skönt att få veta vad det är – men det är ju tråkigt med tanke på alla goda mejeriprodukter jag missar numera.

Kvarg-keso-skagen första dagen som laktosintolerant Fin i väst

Tittade lite på MM Sports hemsida. Och de har ju ett relativt nytt protein för dem som är laktoskänsliga. Skall nog hälsa på i butiken imorgon och investera. Har testat den i choklad tidigare. Den var god.

Livet på kontoret

Sötnöt skämmer bort flickvän med frukostgryn och 2x cappuccino Kontorsjobbet gör dig fet - särskilt tvångsfikat

På jobbet fortsätter folk att stycka fikabröd. Men som den goda pojkvän jag är (arbetar på samma ställe som min flickvän) så tog jag i veckan med havregryn och en dubbel cappuccino.

Leverans

Tydligen har min senaste beställning, kläder inkl tryck, kommit för att lösas ut idag. Taggad!

Kommentera

