”Så du mäter kött i meter?” / Pannbiff med Low-Carb-Fettuccini

2013-05-14: Burgarprojektet från gårdagen. Åt tillsammans med Body Science Low Carb Fettuccini. I helgen köpte jag massor med Angusfärs. Ca 2 kg (varav jag åt ungefär 200 g till lunch i lördags). Den skulle ätits i söndags. Men istället blev det restaurang. Så efter BJJ-passet igår högg jag tag i det! Burgarprojektet.

Burgarprojektet komprimerat till en bild

Burgarprojektet i bilder

  1. Lägg ut plastfolie
  2. Lägg ut köttet/färsen (helst med fibrerna på längden – men utan att pilla för mycket med det)
  3. Vrid ihop plasten och rulla köttrullen tills den blir jämstor över hela
  4. Skär i lagom tjocka skivor
  5. Platta ut i en redan rejält varm stekpanna (jag pepprade lite på var sida, och hade smör i pannan så jag ville inte salta)
  6. Stek några minuter per sida

1. Mer än en halvmeter kött 2. Två burgarrullar 3. En rulle uppdelad i burgare 4. Burgarna steks 5. Färdigstekta burgare 6. Pannbiff (burgare) med pasta och grönsaker

Kommentera

