Slagsmål på Bondegatan

2013-05-14: Slagsmål på Bondegatan i söndags och BJJ igår.

Polisen rapporterar

”2013-05-12 16:45, Bråk, Stockholm

Nytorget

Flera samtal kommer in om att det har varit bråk mellan flera personer i närheten av Nytorget. Några av de som ringer in säger att det är ett 20-tal personer som slåss och andra säger att det är minst 50 personer som slåss.

En av de patruller som är på plats vill att en ambulans kommer till platsen då en person är skadad.

Uppdatering klockan 17:09
När patrullerna kom till platsen fick de inte kontakt med någon person som hade varit med i bråket. Patrullen eller ambulanspersonalen hittade ingen skadad person. På de uppgifter som har kommit in till ledningscentralen eller till patrullerna på plats kommer en anmälan om misshandel skrivas.

Organisation
Polismyndigheten i Stockholms län
City”

Med mina egna ord/ögon

Jag hamnade mitt i det. Jag kom ut genom porten, skulle gå till gymmet. Påväg ned för Bondegatan hör jag ett ‘Ajoooooo’. Sedan dräller det ut, vad som ser ut som en drös med agressiva människor från hörnet Nytorgsgatan/Bondegatan (vid Retro Sofo). Visa hade t o m ‘rånarluvor’ på sig. Jag hör ljud bakom mig också (jag har hörlurar på mig och lyssnar på hög musik för att komma i stämning inför ett träningspass).  Vänder mig om och ser ungefär lika många människor. Jag skyndar runt hörnet (därifrån de kom) och på Retro Sofos-uteservering sitter lite människor. Jag frågar vad som händer och de svarade ‘Derby’. Jag fortsätter mot Medborgarplatsen för att träna och sms:ar flickvännen att hon absolut inte får gå ut. Sen uppdaterar jag min Tvitter också: ”Slagsmål på Bondegatan!”. När jag kom hem vid kvart i sex var det lugnt. Stod en polisbil på gatan och de gick fram och tillbaka bland restaurangerna och personerna för att, vad jag antar, är att ta redogörelser. Sen var det lugnt resten av kvällen när vi åt på Sonjas Grek (förutom att restaurangen var överfull).

Kommentera

