My Theme Song / My back is killing me…

2013-04-10: Ryggont som en liten gnu. Men det hindrar väl ingen? Suck it up – och det går över. Att vilja är att vinna. Mycket snack i media nu om Craze. Själv har jag aldrig testat den. Tur det. Viktigaste är ju kolhydrater och aminosyror / snabba proteiner innan och under träningen. Maltodextrin, BCAA, Whey och riskakor (åh, det är dessutom så gott). Där ligger mitt fokus! Koffein är bra grejer också – men det vänjer man sig vid ganska snabbt.

My Theme-song

Något jag varit ganska tyst om är min toksnabba viktförlust. 66 kg ned till 60,1 (eftermiddagsvikt) – dvs ca 10 % av min kroppsvikt. Detta har gjort mig oerhört klen. Så nu är det operation reclaim strenght! Har t o m en ‘theme-song’ (klicka på bilden för att komma till låten i Spotify). Något jag lärt mig av min kompis Malin. Hon vaknar varje morgon till ”Don’t stop belivin'”.

---/..."I'm back on my workout, back on my regimen 
back on my weight gain, back on my discipline 
back to the gym again, back on my vitamins back on my training".../---

My theme song at the moment Do you even PWO

---/..."My everyday struggle got me slacking on my fitness I hear my inner voice saying "get back to business" 
get back in the gym, get back on the bars 
I can get it in anywhere, the world is my yard 
I can get it e'ry day, in a park free of charge 
They call me godbody cause my body is the god"../---

BJJ – drillar!

"Mitt mål är att alla skall fått åtminstånde en aha-upplevelse efter varje pass." 

Tack Sensei. Det är fortfarande så! Små små detaljer men som jag önskar jag lärt mig från början!

Drillade bra tekniker med Sensei i måndags:

  • Guardpassering / ta tillbaka guard
  • Halvguard till back grab / escape från back grab till halvguard
  • Sparring

Vi har en kille på klubben. RIktigt vasst blåbälte. Riktig vinnarskalle”. Han gör (förutom att låta mig klappa som en symaskin) chin-up / pull-up (när vi andra andra vilar / dricker vatten) mellan sparringrundorna.

Måste nog ta rygg på honom snart. Kanske från nästa vecka – när jag känner mig lite stark igen. Har blivit så svag av den snabba viktnedgången.

Du bestämmer

Gymträning tisdag

Pensionsplanering

  • Marklyft
  • Viktade chin-up
  • Pendlay row
  • Dips

Gym viktade dips Optinoja

 Det är käket (träning och tillskott) som skall få mig tillbaka i vikt

Skriet på bussen / still suger-rush efter glassen kvällen innan Gymträning - viktade chin-ups / IntraWO med malto, leucin och whey-protein

Potatiskesogratäng:

  • Skivade potatisen tunt (matberedaren) – blötlade en stund
  • Skivade champinjoner
  • Hackade lök
  • Blandade Arla Minikeso med Sambal Oelek
  • Körde i ugnen på ca 200 grader i 15 minuter och sedan på 250 i 10 min (blev stressad)
  • Insåg efteråt att jag glömt röra i den rivna parmesanen, så den la jag ovanpå (efteråt).

Potatiskesogratäng Potatiskesogratäng med den glömda parmesanen

Blandat käk i veckan:

  • Broccoli, spenat och kyckling
  • Blomkål, spenat och kyckling
  • Kycklingsallad på Vapiano

Lunch - Kyckling blomkål och spenat Lunch broccoli och spenat  Lunch kycklingen Insalata mista grande med dubbel kyckling på Vapiano 

Time to travel

T-11 dagar till Edinburgh. Fick dessutom hem första numret av min prenumeration av Solo Italia. Mysläsning i helgen månne. Om jag kan hålla mig (ligger redan i väskan).

Edinburgh  Prenumeration Solo Italia

Im to sexy for my shirt (eller slips i det här fallet)…

Dagens outfit igår Dagens outfit

Kommentera

