Påsk / SGL och snart UFC Sweden

2013-04-02: Första april igår. Lurade ni någon? Mamma blev nästan besviken av mitt aprilskämt. Jag kom upp i säkert 15 dagar med hosta. Fortfarande inte helt bra. Men tillräckligt för att jag kunde köra BJJ igår. Vilken kärlek. Som jag saknat det. Avslutade förra arbetsveckan med att få 1,5kg påskägg med godis på jobbet. Skickade bilden till lillebror och ni kan ju gissa vad han svarade: ”ät”. I slutet av förra veckan hann jag gå ut och äta med ToHell och hans nya fästmö Ulrika också. Camilla var med också. Det var härligt! Saknar att hänga med dem.

April april mammsen Hummer med Camilla Tobias och UlrikaPåskmiddag påväg till mammsen Texasbiff - Angus

Påskgodis - dags för att komma i form med the Hollywood cookiediet Pandamat

Kontorsarbetet gör dig fet!

Påskägg från firman 1,5kg Eat all the candy!Tvångsfika på kontoret Tvångsfika med läsk på kontoret  

BJJ måndag @ Team Leites Stockholm

  • Sensei visade armbar defence 
  • Sparring
  • Gubbe (sparring med rullande attacker)

Tänk att Han alltid visar lite nya detaljer som man inte riktigt förstått – tänk om jag hade haft ett Blackbelt från början som gav mig alla detaljer. Då hade jag nog inte känt mig som ett vitbälte istället för blåbälte – som jag nu varit i flera år.

Svenska Grappling Ligan (SGL)

Det var en deltävling i Stockholmsregionens SGL-grupp i söndags. TLS representerades av flera fighters. Alla gjorde bra ifrån sig och det var kul att bara hänga med teamet.

Mina bilder från eventet finns på länk.

SGL hamwid och Jacked Fuel SGL - delar av teamet

Äta äta äta – Amidakolgrill, såklart

Är den på Kungsholmen fake eller inte. Oj oj… Jag vet inte. Olika bud.

Amidamiddag grönsakskebab Amidamiddag - postworkoutmeal Amida - riktig eller fusk Man äter keso huksittande i T-banan

Sen har det ju varit Påsk också!

Åt påskmiddag hos mammsen. Hon bjöd på lamm, helgskinka, rotsaker i ugnen. Alles gut! Fick med mig två Texasangusbiffar (två biffar, nästan ett kilo kött). De skall grillas så fort grillsäsongen kommer igång! Kärlek kärlek! Härligt härligt!

Påväg till mamma för påskmiddag Påskägg till dam Påskmiddag - ugnsrostade grönsaker hos mammsen Påskmiddag - helgskinka lamm rotsaker och grönsakerPåskägg - paketuthämtning från MM Sports Påskgodis

Träna träna

Hälsar på hos Mike i MM Sportsbutiken i Stockholm Gymträning - påväg

Har fuskat lite i gymmet, trots förkylningen.

Torsdag:

  • Marklyft
  • Viktade chin-up
  • Pendaly row

Gymträning - viktade chin-ups Gymträning - ryggträning

Fredag:

  • Squats
  • Front Squats

Gymträning - squat-vila mellan squatsen Gymträning - färdig

Lördag:

  • Bänkpress
  • Snedbänk
  • Pull-Up

Gymträning - bänkpress Gymträning - PWO och intraWo 

Söndag:

  • Frivändningar

Gymträning - vila mellan frivändningarna Gymträning - dont cry to quit cry to keep on going

Hälsade på Malin i Vällingby – och trodde aldrig jag skulle komma hem

Tog en evighet att ta sig dit. Och ännu längre tid att ta sig hem. Varför kan man undra. Därför att bussen kom inte som den skulle. Så jag fick byta riktning och åka till Vällingby istället för Barkaby påväg hem. Ska gå på bussen. Känner hur kvinnan bakom mig pillar på min axelväska. Aja. Stjäl min Påskmust då, tänker jag. Kommer till tunnelbanan i Vällingby. Givetvis förseningar. Undertiden vi väntar kommer en finsk man (eller han pratar finska i alla fall) i lackskor, mjukisbyxor, skjorta och slips. Tror han har en höftlång skinnjacka också. Han börjar sparka på godisautomaten samtidigt som han pratar i telefon.

Polereklam i tunnelbanan Vällingby by night

Vi såg ”Eat, Pray, Love”. Precis vad jag skall göra i Italien. Eat. 

Sen har jag såklart lagat mat!

Torsklunch Torsk ägg och grönsaker - lunch Torsk på lunch  

Projekt Kebab

Annandag påsk. Såg ett recept på Kebab förra veckan. Hittade lammfärs i frysen när jag rotade efter något att äta till igår. Snubblade över lammfärsen och tog fram den och lät den tina. Så det blev klassisk äkta svensk traditionsenlig husmanskost!

Fuskade något i förhållande till receptet – hade s k ”Kebabkrydda” från Santa Maria hemma i kryddskåpet.

Så jag gjorde såhär:

  • Satte på ugnen på 100 grader
  • Vispade ett ägg
  • Rev ned två klyftor vitlök
  • En matsked kebabkrydda
  • Knådade ned ½ kilo lammfärs
  • Rullade in i två lager av aluminiumfolie
  • Lät den ligga i mitten av ugnen i ca fyra timmar
  • Nu ligger den i kylskåpet och väntar på att bli uppäten på onsdag

Kebabprojekt Kebabprojektet fortsättningFärdigställd kebab 

Trots att det var måndag gjorde jag burgare igår

Stekte gul lök och en riven vitlösklyfta (låt svalna innan den blandas med färsen)

  • Vispade ett ägg
  • ca 400 gram Angusfärs från Kötthallen i Sundbyberg
  • Någon matsked pofiber
  • En näve riven parmesan (fuskvarianten Grand Padanmo) som jag köpte för 129kr/kg på ICA
  • Havs-/flingsalt

Hamburgare under making Hamburgare - rullade Hamburgare med bröd kålrot och vitkål

  • Burgarna blir godast om de får vila någon timme (minst) i kylskåpet
  • Steker dem i stekpanna för att ge dem fin färg, sedan gör jag klart dem i ugnen

Bistro Bon

Var på Bistro Bon på Söder i fredags. Resturangen ligger precis runt hörnet från där jag bor har jag aldrig varit där och ätit. Men velat göra vid flera tillfällen – men liksom aldrig fått tummen ur. Nu kommer det bli andra bullar.

Jag åt/smakade följande rätter:

  • Moules Frites (min dejts) – rejäl portion, riktigt god soppa och bra kvalitet på musslorna
  • Råbiff – inte alls så gott som jag hade hoppats, men nu har jag testat och behöver inte ta det igen (men borde ge det en chans till)
  • Wagyuburgare – kärlek på en planka! Rejält gott kött, bra bacon, något tråkig ost dock, bra strips (jag brukar ju ta en sidesallad men det var all in i påsk). Köttet liksom smälte i munnen. Tog ju som vanligt en medium-rare så jag får känna köttsmaken. Därför jag trodde jag skulle älska råbiff. Men tydligen inte.

Bistro Bon - look rockig stil möter HW Bistro Bon Råbiffsätande Bistro Bon Råbiff på Bistro Bon Wagyuburgare med strips

Leptin, kosttillskott och besök i butiken

Yes! Fick hem storleverans av Jacked Fuel Cola, kaseinpulver Double Rich Chocolate samt Ice Cream Vanilla. I butiken investerade jag i Vitamin-D, Glukosamine och några Jacked Fuel Strawberry/Lime. Det som är spännande med just Gluskosamine är att det sägs kunna påverka leptinnivåerna positivt. Generellt sätt får man rätt låga nivåer av leptin när man ligger lågt i kroppsfett (vilket jag gjorde innen min ‘all-in-påsk’). Däremot är jag inte helt säker på att det är helt negativt med låg leptinnivå eftersom tillväxthormonet (samt hunger) ökar (däremot så sänks ämnesomsättningen – och det är väl främst den man vill behålla).

Dessutom läste jag en spännande artikel i helgen om hur man påverka sina receptorer och på så sätt ändra sin set point (dvs nivån där kroppen väljer att ‘normalisera’ kroppsfettsnivån.

UFC Sweden 2

Schemat som jag förstått det:

  • 15:45 Dörrarna öppnas för publiken.
  • 16:50: Första matchen för galan börjar.
  • 20:00: Main-cardet förväntas börja (TV 4 sport börjar sända main-cardet 21:00 enligt TV-tablån) 
  • 23:00: UFC Stockholm avslutas.

Men vad händer med Gustafsson. Kommer han köra? Är han skadad? Vem vet vad som är sant?!

3 thoughts on “Påsk / SGL och snart UFC Sweden

  1. Energetica's Blog

    Dina inlägg är lika spännande och innehållsrika som vanligt 🙂 Hoppas kebaben bli bra och inte allt för torr. Stekningstiden för 1 kg nötfärs är 3,5 timmar, men lammfärsen kanske har behov av längre stektid? 🙂 Jag tror jag ska testa med lammfärs nästa gång jag gör min egna kebab så jag ser framemot en recension 😀

    Svara
    1. hamwid Inläggets författare

      Mina inlägg är alltid kilometerlånga med massor av bilder på mig själv. Kul att någon tycker det är innhållsrikt 😉

      Jag resonerade som så att lammet behövde längre tid pga högre fetthalt. Nötfärs ligger ju normalt <10% och lammfärsen tror jag var 12-15%. Men du kan ha rätt. Kanske at den blivit lite torr (men då blir det ju mycket nyttigare).

      Tänkte steka upp det i lite ankfett idag tror jag. Det är min nya favorit. Nom nom!

      Svara
  2. Ping: Burger-frenzy! | HAMWID's #WinnerLifeStyle

Kommentera

