Förkyld och arbetsmyra i Krakow

2013-03-26: Detta inlägget påbörjade jag i onsdags och har kämpat med till och från sporadiskt under min period av ‘polskainfluensan’ som jag kallar den förkylning av den intensivare slaget som kom krypandes i tisdags och höll mig borta från min egen hjärna till och med i söndags eftermiddag.

Stor eller liten - du väljer

Veckan gick utan träning

En riktig tycka synd om mig själv vecka. Ville träna. Ville vara frisk. Ville vara hemma. Ville bara gå i ide och sova som en björn tills det blir vår/april med UFC, Edinburgh och sedan maj, vårkänslor och Italien. Sen skulle det nästan vara sommar med sol, kortärmat, grillning och annat grymt!

Undviker helst medicin/värktabletter. Hade inte heller med mig några. Men under en resa med tåg till ett säljbolag så drömde jag om gymmet och värktabletter. Så nu vet ni vad som var fokus just i mitt huvud. Träning och att bli av med smärtan.

Dessutom blev det extra intensiva och långa dagar på arbetet (såklart). Så det var som upplagt för en riktig ‘skitvecka’ när förkylningen kom.

Har däremot testat lite nya saker i matväg. Exempelvis var stekt kalvlever. Den serverades med stekt lök, stekta äpplen och potatispuré (som var grövre och hårdare än potatismos på ett truckerställe i Finland). Jag åt det istället med kål som stuvats med bacon och svamp, Det var första gången i livet jag kan minnas att jag ätit kalvlever. Anklever, gåslever och leverpastej visst. Men straight up, fried. Nope. En upplevelse minst sagt. Gott som tusan.

Blandade bilder

Bilder på polsk mat:

  • Stekt kalvlever
  • Rödbetssoppa med dumplings
  • Stuvad kål
  • Bigos
  • Fläsklägg
  • Fläskspett
  • Färsk sallad (vitkål och morötter)

Bigos Färsk sallad Citronvodka som de bjöd på Rödbetssoppa med dumplings Fläsklägg och rotsaker  Stuvad kål Stekt kalvlever och s k potatispure Fläskspett Stuvad kål med bacon och svamp

Övriga bilder från Polen:

Finnota Vinhylla på finrestaurangSlumpmässiga män äter på finrestaurangen Ljus på finrestaurangenPotentiellt gym kanskePotentiellt gym igenKollega ber män om hjälp - ingen kunden vägenI ett kallt och slaskigt KatowiceMellan skoaffärer restauranger och dambutiker kan man köpa sex Butiken heter Tramp      Vykort till mormor och morfar Min samling på kylskåpet På vingen på planet hemNäringsvärden i kalvlever

Övriga Hampus-bilder i Polen:

Påväg till flygplatsen i taxi På flygplatsen Jobbar från Starbucks Väntar på tåg Åker polskt tåg I Katowice Boardar påväg hemJobbar mer från Starbuks Flygplanet Hänger på finrestaurang

Äntligen hemma – i bilder

Mat och matlagning i bilder:

Ankfett att laga mat med Citron och dillinkokt lax med wokgrönsaker Hamburgare ugnsrostad rödkål svamp stekt tomat egengjord bea och rostad vitlök Kyckling svamp lök Spenat och sambal oelek Stekt torsk och svamp  Våffeldagen - Vetemjöl dinkelmjöl ägg mjölk socker vaniljsocker och vatten Våffeldagen - våfflor en traveVaniljkasein med kanelkryddade äppelskivor Stekt torsk med hackad spenat och sambal oelek

Övriga äntligen-hemma-bilder:

Paketdags - 95-procentig vodka Paketdags - inslagningen Skrivbordsstol med omnejd  Damsugare för att få män att hjälpa till Lägsta årsnotering på vågen i fredags No-assed pojke på 30

Veckans bröd

Veckans bröd - Kampradbröd riktigt mycket deg Veckans bröd - Nyqvistbröd för män som hatar formbröd

Kvällsträning

Avslutade dagen med att äta burgare och potatis.

Burgare - med - i ankfett - stekt potatis svamp tomat lök vitlök

Men innan dess gick jag till gymmet:

  • Bänkpress
  • Snedbänk
  • Pull-Ups

Kommentera

