Att hitta ett gym i Krakow / Förra veckan i bilder

2013-03-19: Tillbaka i Krakow / Polen sen i måndags. Livet har dundrat vidare i full fart den förra veckan. BJJ, gymträning, middag med vän(ner). Snabb uppdatering från ett land där det kan komma 30 cm snö på kvällen – som sedan flodar (har smält) på morgonen. Såklart det blev stress i måndags. Eftersom någon kört ett trasigt tåg på spåret och dödat möjligheten att åka Arlanda Express (fick jag veta efter att jag köpt biljett – typiskt).

Förra veckan i bilder

  • Tweedsnygg
  • Redbull istället för Jacked Fuel Cola (som tog slut)
  • Middag på Bauer med Camilla (riktigt bra mat)
  • Givetvis ett besök på Amida Kolgrill med Claes
  • Skaffat en prenumeration på Solo Italia (eftersom jag älskar Italien och allting med det)
  • Middag hos mormor
  • Hemmamiddag med hästkött

Tweedstilig För- och huvudrätt på Bauer på söder Gamla nummer av Solo Italia Morgonkaffe - quadruple espresso Något sött till kaffet Något bättre sött till kaffet Det söta till kaffet Grönsakskebab på Amida

Middag hos mormor och morfar-fin 20130319-163609.jpg

Eftersom mina Jacked Fuel Cola var slut fick jag gå till Statoil och köpa ersättning. Blev RedBull och Loka. Jisses vad de marknadsför sina konditoribitar. Och det ser ju hur gått ut som helst. Hittade dock frukten också. Inte alls lika bra produktplacerat. Så, vad väljer folk?

BJJ i veckan

  • Måndag (fys med Rafa)
  • Onsdag (rygg med Vesko)
  • Fredag (fys och sparring med Sensei Sergio)

INästa tävling När jacked fuel är slut

Det är en tävling på ingång igen. Stockholm Open. Stor tävling. Brukar vara uppåt 600 deltagare. Men två dagar efter hemkomst från Edinburgh med lillebror. Låter som en grym resa men en fantastiskt otajmad uppladdning (vem kan tänka på vikt, sömn och ”peak:ning” på semester). Så jag måste helt enkelt fundera lite på det!

Brorsans reaktion var direkt: "INGEN BANTNING I EDINBURGH!".

Gym i förra veckan

  • Tisdag (overheadsquats [uppvärmning med stång], knäböj, frontböj)
  • Torsdag (bänkpress)
  • Lördag (marklyft, chin-up [viktade])

PWO innan bänkpress Nästan klar på gymmet

Började öka reps-antalet från 1-3 / 3-5 uppåt 4-6 / 6-10 beroende på övning. Vi får se om det ger frukt i lite ökad muskelmassa, styrkeutveckling. Det gav i alla fall en rejäl träningsvärk kan jag meddela.

Träning i Krakow då

Sprutor är OK på flygplatsen i Krakow - bara man sätter på korken innan man slänger dem. Vilar efter marklyften i lördags.

Har ju tidigare bott på hotell med gym. Men fr o m denna vecka så har vi flyttat till ett nytt kontor (stor 4 rumslägenhet) så jag har fått ”eget rum” där istället. Mer centralt och allt. Bra bra!

Med de negativa effekterna:

  • Inte den vanliga middagen (är en vanemänniska)
  • Inget gym några trappor ned

Minns Kristian Sewén skrev flera blogginlägg om sin gymjakt på en resa för ett tag sedan.

Men jag har en grym kollega som hjälpt mig lite (hon är från Krakow) och hittat ett gym som troligtvis kan vara något för mig. Så detta måste lösas. Vill ju ha möjligheten att lyfta skrot 1-2ggr/v. när jag är här. Så jag talade just med ett gym (de ringde upp mig efter att jag hade e-postat). Marta hette hon. Givetvis var det ett ‘fancy-schmancy’-gym som låg närmst (såg ett annat när jag var ute och promenerade igårkväll – men de hade ingen hemsida).

Mina förutsättningar/krav:
  1. Betala per gång
  2. Ingen bindning/Inga långa abonnemang
  3. Bra öppettider
  4. Nära mitt boende
  5. Skivstänger
Samtalet med gymmet:
  • GymRep: ”Ja, det kostar PLN 50/gång men om du signar dig för en månad så kostar det 99, alltså billigare än om du går två gånger.”
  • H: ”Låter ju suveränt, men precis som jag sa vill jag inte bli inlurad i någon bindningstid/i något abonnemang.”
  • GymRep: ”Nej då. Du skriver bara på för 12 månader.”
  • H: ”Men jag ville ju absolut inte binda upp mig för någon period. Sa du 50 zloty per gång?”
  • GymRep: ”Ja, precis. Men då kan du få fria besök för 149 zloty per månad. I tre månader. Do you get it?”
  • H: ”Ja, jag fattade. Jag är inte korkad. Men du verkar inte lyssna. Jag vill inte binda upp mig för någon tidsperiod. Jag vet inte hur frekvent jag är här.”
  • GymRep: ”Men det är ju ett jättebra erbjudande. Om du bara tecknar dig för tre månader…”
  • H: <grymtar…>

Min helgform efter 'maaaaaaat'-fredag Genomsnittsstockholmarens form i söndags - när de firade St Patricks Day

Innan kl 19 skall jag försöka träffa dem.

Marika Carlsson / En negers uppväxt

Dinner and show med mammsen i söndags. Vi var på Vapiano (god mat, men fel på två likadana sallader med extra kyckling på ena) innan.

Marika Carlssons En negers uppväxt på Maximteatern Negerbollag som Marika bjöd påÄta med mammafin Grönsaker, stekt kyckling och stekt kronärtskocka

Bilder från mitt Krakow

Så kallad färsk fräsch sallad Bigos Gratis smakprov av CitronVodka på restaurangen igår - de hade gjort den själv. Faktiskt gott (om man bara tog en liten tungspets) Slö utan slips på flyget.Working-man-with-iPhone-in-Hand.... På Internet Café i Krakow Stressad i taxin i måndagsmorse.

Gick vilse igår (måndag) när jag skulle hitta något ställe att äta på. 'Gå nu inte vilse Hampus - det är mörkt, kallt och sent.' Var instruktionerna jag gav mig själv. Vad hände? Givetvis gick jag vilse!

Fast jag var inte så vilse som jag trodde. Men det insåg jag först efter att jag gått in på restaurangen jag gått förbi en gång tidigare och bestämt mig för att det är lika bra att äta där – som att vandra runt och bli ännu hungrigare. Dessutom kunde jag ju alltid fråga om a) vägen eller b) en taxi. Slutade med att jag fick riktigt god mat. Bigos. Och att jag var väldigt nära hem. Någon gata till vänster från där jag skulle gå för att vara tillbaka till där jag behövde vara för att kunna orientera mig hem. Hade gått i cirklar (såsom man brukar när man tror att man vet var man är, fast är lite vilse ändå).

Gick förbi snabbköpet och köpte vatten påväg hem.

Inser nu att jag inte kommer hinna träna ikväll. Lite uppgivet! Orken går liksom ur mig. Inser dessutom att jag inte inte ätit lunch idag. Trots att jag sitter på ett fik/restaurang! Blä!

Skall försöka lägga in de ställen i Krakow jag besöker på kartan nedan:

Kommentera

