Fysisk fostran, massage, önskelista och lite mat

2013-03-13: idag är det onsdag. Kroppsvikt 61.8 kg (kvällsvikt innan middag). Igår var det gymträning och massage. Kom hem sent. Svårt att sova inatt. Som vanligt! I måndags masade jag mig iväg till BJJn i förhoppningen om ett lätt pass. Önska i ena handen och skit i andra. Låt se var du fick mest…

20130313-145227.jpg

Rafa – mannen som står för den fysiska fostran på TLS

Glad trött utmattad efter måndagens fysiska fostran i dojon Ungkarlsmiddag - blomkål stekt ägg tomat fetaost gul lök champinjoner och baconsalt

Måndag. Trött som ett as. Stel i nacken/halsen efter strypningen i helgen. Men vill träna. Fast orkar inte. Dessutom marklyft i söndags (oklokt, sådär i efterhand). Men så vinner motivationen. Går ned till träningen – tänker – ‘kan ju alltid köra teknik’. Ser vem som bestämmer. Rafa. Då vet man. Samtliga pass jag tränat på TLS tidigare har varit de mest fysiskt krävande jag varit med om. Rafa är nämligen mannen som är ansvarig för den fysiska fostran på TLS. Sen vet jag inte om det är oficiellt, inoficiellt eller ens uttalat. Men så har jag uppfattat det. Sedan gick jag och handlade.

Uppvärmning bestod bl a av (olika antal ‘varv’):

  • Jogga
  • Spurta (med motstånd)
  • Putta (med motstånd)
  • Bära (gåendes framlänges)
  • Bära (gåendes baklänges)
  • Skjuta (ingång på en takedown) med motstånd
  • Kräla (med en person på ryggen).

Grenspecifik intervallträning:

  • 30/30 sekunder x5 resa sig upp från guard när någon håller emot (lyckades man resa sig blev den som höll ned belönad med 10 pushups) – 1 uppe, 1 nere
  • 30/30 sekunder x5 x2 resa sig upp från side (samma belöning för den som höll i)
  • Två rundor sparring á 6 minuter
  • En runda á 6 minuter trä armar (släppte man in dubbla underhooks blev man belönad med pushups)
  • 3 minuter burpees
  • 2-3 minuter gå rund på alla-fyra (händer/fötter) runt i dojon

Min önskelista på kökstillbehör

Ankarsrum Assisten Orgianl AKM 6920 med stora tillbehörspaketet Chasseur Gjutjärnsgryta Oval 5,6L röd Bakugnssten i Granit med bakspade Kombinerad salt- och pepparkvarn

Nytt fokus i gymmet

Tänker fortsätta med RPT ett tag till. Men gjorde ett nytt upplägg igår på lunchen. Men öka antalet repetitioner i böj, bänkpress m.m. Dock inte marklyften. Sen skall jag lägga till några övningar.

Gårdagens pass:

  • Overhead squats (2 set med stången som uppvärmning)
  • Knäböj (maxset, back-of-set, back-of-set)
  • Frontböj (maxset, back-of-set)
  • Dips x3 set
  • Cable crunches x2 set

20130313-144912.jpg Efter gymmet påväg till duschen innan massagen

Massage och ungkarlsmiddag (healthy style)

Fick massage igår. Nyutexaminerad och noggrann massör. Perfekt. Kände mig som Batman när jag fick en handduk som mask. Vet inte varför. Men så tänkte jag. Sedan när han masserade ansiktet fick jag lite ågren. Insåg hur larvig och ful jag måste se ut. Dags att installera en kamera i taket inför sessionerna. Skulle bli hur kul som helst tror jag.

Ungkarlsmiddag - rödkål lök chili blomkål tomat fetaost stekt äggMör och trött efter gym och massage

Vardagsmotivation del två

Dagens vardagsmotivation vill jag tillägna Mike. En glad kille som jag lärde känna på samma event i MM Sportsbutiken som DaddyFitness. Han kör coola citat i nästan alla sina bloginlägg och tränar på stenhårt med fantastisk glädje. Alltid när jag träffar honom har han ett leende på läpparna.

Veckans bröd respektive lunch

20130313-144855.jpg Onsdagslunch broccoli chili vitlök coctailtomater och torsk 

Det blir mycket torsk, broccoli och tomat den här veckan. Dels för att det är gott. Dels för att det är nyttigt. Men också för att det varit kampanj på ICA och Lidl. Men måndag och tisdag värmde jag broccolin i kokande vatten. Idag, onsdag, i stekpannan. Variation när den är som störst!

Godkryddor - tyvärr socker och skräp i Aromaten Tisdagslunch broccoli chili vitlök coctailtomater och torsk

One thought on “Fysisk fostran, massage, önskelista och lite mat

Kommentera

