Förkylning

2013-03-06: Ju mer jag vill, desto mer sätter jag krokben för mig själv. Här sitter jag, mitt i natten. Pigg och grann. Gick och la mig klockan 23 och somnade direkt. Vaknade vid halv två. Pinknödig. Och sen dess har jag varit pigg.

Grymträning igår

Komprimerat pass eftersom det är tävling på lördag:

  • Bänkpress
  • Frontböj
  • Militärpress

Nya tights framifrån Nya tights från sidan Nya tights bakifrån

Lagade broccolisoppa igår, med stekt torsk

Broccolisoppa - broccoli gul lök vitlök chili citron grekisk yoghurt Torsk stekt i smör och jordnötsolja Broccolisppa med stekt torsk

Ingredienser:

  • Två stycken broccolihuvuden (säger man huvuden, kvisstar eller buketter kanske…) á 250 gram
  • 1 gul lök
  • Chili, vitlök och salt efter smak
  • 0,5-1 pressad citron
  • Grekisk yoghurt tills du får lagom konsistens
  • En grönsaksbuljong och 7-8 dl vatten
  • Torsk
  • Stekflott

Tillvägagångssätt:

  1. Koka, delad i mindre bitar, broccoli, kanske 10 min
  2. Fräs lök, chili och vitlök
  3. Slå av överflödigt vatten från broccolin
  4. Tillsätt lök, vitlök, chili och grönsaksbuljong
  5. Låt puttra en stund
  6. Mixa med stavmixer el liknande
  7. Tillsätt yoghurt och citron
  8. Smaka av med ev. salt och peppar
  9. Torsken delade jag i mindre bitar och stekte i smör och jordnötsolja tills den blev lite knaprig/frasig och la på toppen av soppan

Shaker - nu också för broccolisoppa Broccolisoppan med och utan torsk i

Yoghurten – en grymming

Hittade den på Lidl för 20 kr – kolla näringsvärdena:

  • 59 kcal/100g
  • 6g protein
  • 4,2g kolhydrater
  • 2g fett

Grym grekisk yoghurt från Lidl - näringsvärden

Prenumeration och mustaschkämpande

Italienresan snart - beställde prenumeration på tidningen imorse När man vet att man är vacker - kämpar med mustaschen

Lunch igår och idag

  • Vitlök
  • Chili / spansk peppar
  • Coctailtomater
  • Kycklingfilé

Dagens spenat tomat kyckling spansk peppar vitlök Spenat tomat chili vitlök och kycklingfilé

Kommentera

