5x BJJ / Tävling / Amida / David LaChapelle / Hästkött…

2013-03-04: Ny vecka har passerat. Nya tag. Roligt nog såg jag att jag blivit omnämnd i en blogg angående entreprenörsskap och försäljning. Minst sagt stolt – även om jag knyckt citatet själv. Gick förbi en snöhög idag på vändplanen utanför kontoret. Och då kan man ju fråga sig – har Vaktis försvunnit nu?

Var är vaktmästaren

Fem BJJ-pass förra veckan Evolution

  • Måndag: 15-minutaren, egen teknikträning och sparring
  • Tisdag: Seminarium med Samir
  • Onsdag: Seminarium med Samir
  • Torsdag: Seminarium med Samir
  • Fredag: 15-minutaren, egen teknikträning och sparring

Leites BJJ loga samir-chantre-bjj

Dags att tävla igen

Nordic BJJ Open Championships

Älskar att hata det. Hatar att jag älskar det. Avskyr att plågas av nervositeten. Älskar att njuta av dito. Så det är med blandade känslor jag berättar att jag anmält mig till tävlingen den 9 mars. Helt enkelt för att jag älskar nervositeten, rysningen som börjar i fötterna och vandrar upp längs ryggen när jag kliver upp på mattan första gången för dagen. Den där känslan under uppvärmningen när ryggmusklerna spänns under värmningskläderna och gör sig redo för krig. Motståndarens blick när jag byter om och alla operationsärr blir synliga. Hur vi hälsar och domaren hojtar ‘Combate’.

Lördagspromenad med shoppinginslag

Tog en lång promenad på stan i lördags. Först till Adidasaffären på Folkungagatan för att köpa en gi till tävlingen (mina tävlingsgier har alla gått sönder). Sedan förbi kemtvätt-/skräddaren där jag brukar lämna in mina kläder för justering, för att sy på patchen på ryggen (krav från Sensei när man skall tävla för dem).

Måste passa på att tipsa om denna dräkt. Har sett flera använda den och den verkar absolut prisvärd.

Adidas BJJ-gi bakifrån Adidas BJJ-gi framifrån 

Just ja. Har bytt team att tävla för. Det föll sig liksom så när jag knappt tränar hos Panda längre.

Leitesjackan Resklädd

Ville ta mig förbi bokrean efter att ha besökt skräddaren (där jag beställer skjortor). Hittade en riktigt fin ‘deal’ på nätet (deal på måttbeställda skjortor- klicka för att ta del av samma erbjudande). Men eftersom jag gick något vilse så gick inte det. Hade inte tid – och fick akut behov av att gå på toaletten.

Alla vägar bär uppenbarligen till MM Sport – för jag hamnade i butiken. Men det var så mycket folk att jag inte ville störa de som jobbade för dagen.

a 018 En negers uppväxt Gyllene tider

Dessutom såg jag reklam för en sak jag skall gå på med mamma söndagen -17 mars (En negers uppväxt) och att Gyllene Tider skall ha ytterligare en turné. Borde jag kanske kolla biljetter till. Sett dem två gånger. En gång i Dalarna (Leksand) och en i Stockholm (minns inte var) på deras 25-års turné.

Gymträning i helgen

Fortsätter jobba enligt RPT-konceptet där jag tränar (2-4, men helst) tre pass/vecka:

  • Knäböj (och eventuellt [viktade]pullups)
  • Bänkpress, stående militärpressar (och ev. dips)
  • Frivädningar, marklyft, (viktade) chinups

Kvar den här veckan var marklyftspasset – så det var det jag tränade:

  • Frivändningar (stången var ”knäckt”/skev så jag gick inte så högt för den rullade inte alls)
  • Marklyft
  • Chinups (viktade)
  • Dips (avslutade med lite dips för skojs skull)

Gymutrustningen i lördags Lördagens gympass

Dessutom hade jag fått mina nya träningstights – som jag bara måste visa på bilden nedan. Undrar om de passar med den nya fina klubbjackan.

Nya träningstights Styggsnygg klubbjacka

Mat på Amida Kolgrill är gott

Amidasällskap - Twitter Amida i torsdags

I torsdags var jag ‘kinda bestatt’ av att få äta på Amida (som dessutom står som sponsor för Team Leites Stockholm på deras sajt). Var alldeles för längesen. Postade på Twitter, Facebook-sidan och på Facebookprofilen. Inget. SMS:ade lillebror. Upptagen. SMS:ade Claes. Oftast på. Perfekt! Sen kom Erik också. Från igenstans. Han bor i Göteborg. Hur detta skedde är egentligen ‘power of Internet’. (Cred till MM Sports team / Team Body Science också – som förenar folk). Alltså jag blev taggad i en tråd i en Facebookgrupp, ‘Aldrig Mätt’, av Mohammed (en riktigt stark vän – vars Amidaskuld jag och Claes tog!). Erik hade nämligen frågat efter ett bra ställe på Söder där man kunde ta take-away. Mohammed föreslog Amida och tyckte jag skulle ge Erik adressen dit (Folkungagatan 76 Stockholm). I ungefär samma veva var jag påväg dit för att äta med Claes. Så när jag står där och skall välja något mumsigt (egentligen ‘väljer jag’ aldrig – eftersom min standardbeställning är Grönsakskebab utan ris/bulgur med extra mycket grönsaker och röror) så kommer en stor (krallig) och långhårig Göteborgare in. Liten värld. Så nu fick jag dubbelt sällskap. Trots att jag höll på att bli helt utan till en början. Suveränt!

Amida i lördags Amidasällskap - snälla

Ni som följt bloggen ett tag vet att jag är lite av en ‘matlagnings-groupie’ till Erik. Så givetvis kom vi in på en av favoritmaträtterna, hamburgare.

Ankarsrum Orginal – utrustningsglädje för köket

Om det är något jag önskar mig just nu så är det en Ankarsrum Orginal. Efter hamburgaren i tisdags (den på malen högrev) så har jag velat ha en köttkvarn varje gång jag tänkt på mat. Jag älskar ju att laga mat, att göra egna burgare – och nu tror jag möljigheten finns att få till det, på riktigt.

På sin hemsida har dom till och med en burgare döpt efter maskinen ‘Ankarsrumsburgare’.

Burgare två för veckan

I fredags var jag och Daniel på Monks Porterhouse i Gamla Stan. Valet av maträtt var ju inte alls svår. Det blev burgare.

Burgare på Monks utan lock Burgarens side salladBurgare på Monks Gladiatorerna i TV4-play med surroundsystem via Sonos - den ultimata Gladiatorernaupplevelsen

Med betyg väl godkänt. Trots sina 184 kr. Ren glädje. Köttig med fin side sallad. Och bearnaisesåsen var fantastisk – så den åt jag inte upp. Efteråt blev det Gladiatorerna på TV4-play och sedan sömn.

David LaChapelleFotografiska

Någon som vet var man köper kopior, exmpelvis posters/affisher på David LaChapelles verk? Det är flera stycken jag vill ha!

David LaChapelle på fotografiska 4 David LaChapelle på fotografiska 3 David LaChapelle på fotografiska 1 David LaChapelle på fotografiska 2

Två verk jag vill ha som poster/affisch är:

Deah by Hamburger - David LaChapelle Game of Death - David LaChapelle

Vi verkar ha någurlunda samma syn på krykan/kristendomen/religionen. Vilket är ömsom skrämmande ömsom fashinerande. Var där med finaste Malin (hon som hjälpte mig att boka grejerna till min kommande Italienresa).

Vasaloppssöndag, köttutflykt och matlagning

Upp en minut i åtta. Vasaloppsstarten måste jag se. Det gör jag alltid. Bra med SVT-paly. Men kaos. Sov i soffan under nästan hela loppet. Vaknade till och från. Men det är egentligen alltid så jag gör. Det är liksom min tradition. Sen var det dags för söndagsutflykt. Kötthallen i Sundbyberg hade kampanj på biff av hästkött. Mitt favoritkött.

UFC och Cherry Cola Zero Söndagsmatlagning - gudfadernförklädet

Efter utflykten var det dags för två riktiga favoriter. Matlagning och UFC. Gjorde i ordning maten – bestämde mig för att torka körsbärstomater och broccoli i ugnen (låg temperatur – LÄNGE(!)). Sedan hällde jag upp ett glas Cola Zero Cherry och kollade prelims till helgens gala från Japan. Inte sett alla fighter ännu.

Hästkött och Fanta Zero Söndagsmatlagningen - ugnstorkar broccoli och körsbärstomater Söndagsmatlagning - grönsaker Söndagsmatlagning - kål och vitlökSöndagsmatlagning - broccoli Söndagsmatlagningen - middagen färdig

Fika med bästaste Julia och Viktor

Sedan blev det mysfika på Söder. Gildas Rum på Skånegatan. Alltför längesedan vi sågs. Men vuxenlivet är ju sådant. Hann ju duscha innan och raka mig. Så glansig hjässa.

Fikaplaner Fikar

Dom hade riktigt fina bakverk. Såg rejält smaskigt ut. Får ta det efter tävlingen – dumt att riskera att missa vikten. Trots att jag varit väldigt lätt ett tag.

Givetvis var jag tvungen att berätta om Italienresan. Alltså dom tvingade mig inte. Jag tvingade Italienresan på dem.

Idag då – måndag hela dagen

  • Pretty in pink
  • Presentation inför styrelsemötet
  • Rester till lunch
  • Hämta ut saker från skräddaren-/skomakaren
  • Gick förbi Vickys Café (tycker dom har tappat stinget med veckans bröd)

Lunch - tillredningsprocessen Lunch fläskfilé hela skalade tomater nudlar vitlök chili Pretty in pink 

Lästips

Lästips om näringstiming: RoboCop.

Kommentera

