BJJ seminarium / Drömresa och en tisdagsburgare

2013-02-27: BJJ-läger igår på Leites. Bokade en drömresa i måndags. Fortfarande sömnsvårigheter mellan ca 01:30 och 02:30. Inatt kollade jag lite gamla UFC-grejer på nätet. Och nu måste jag skaffa mig en köttkvarn också. Typiskt! Eller måste inte. Men jag vill ha. Så jag kan göra grymma episka burgare.

BJJ-seminarium på Leites-BJJ

20130227-150011.jpg

Teknikträning igår / Spiderguard:

  1. Ingång
  2. Fortsättning / alternativa grepp och positioneringar
  3. samt svep underst från öppen stående guard

Teknikträning idag / spiderguard:

  1. Ingång
  2. Fortsättning / alternativt svep på gårdagens
  3. Fortsättning / svep åt andra hållet
  4. Svep till fotlås

Riktigt bra grejer!

Instruktören, Samir Chantre (Läs mer om Samir här och här.) kommer instruera även onsdag och torsdag. Så det är bara att infinna sig och vara beredd på att bli bättre.

PWO innan BJJ-seminarium på Leites Zoomar in byxorna

Mat och potatis

I måndags var det måndagsbakpotatis. Det bästa jag vet! Med cottage cheese, sambal oelek och ugnsrostade vitlöksklyftor (250 grader, grill, 10 minuter – skär av ”toppen” först).

Måndagsbakpotatis med Sambal Oelek Fick en övergrym (försenad) julklapp av Malin - Bruce Lee-gayslunga

I tisdags hade jag ett läkarbesök på morgonen, kl 09:00 så jag hämtade upp nycklar på SöderLås. Städerskan har ju min sista nyckel. Så jag behövde ha en extranyckel. Passade på att gå in på Hemköp och köpa delar till lunchen. Fläskfilé (49:90 kr/kg), spansk peppar, vitlök och lite blandsallad. Som jag sedan tillagade med tomater, champinjoner, blomkål och fänkål som jag hade i väskan/på kontoret.

Handlade lunch påväg till kontoret innan ett läkarbesök Lunch del 2Lunchlagning del 1 Lunch ätbar

Griffins Steakhouse / Burgare

På kvällen skulle jag möte Malin och Camilla för att äta middag på Griffins Steakehouse i Stockholm. Eftesrom att tjejerna bestämt att de skulle äta burgare så kunde jag ju inte vara ”sämre”.

Satt på väggen Gårdagens outfit

Bussresa påväg att möta Malin och Camilla på Griffins Steakhouse Tisdagsburgare på Griffins SteakhouseBurgaren Utbytes sallad istället för pommes

Burgaren (180g) var riktigt god. Malen högrev. Tog en medium rare. Den var riktigt köttig i smaken. Inte alls för mycket sås, en baconskiva och lagom mycket ost – som bara förhöjde köttsmaken istället för att dölja den. Beställde en sallad istället för pommes. Den var kanske inte den lyxigaste. Men absolut godkänd. Kostnad: 185 kr. Relativt mycket pengar för en hamburgare. Men absolut inte dyrt med hänsyn till vad man fick.

Rekommenderas!

En natt i Polen / shopping

Förrutom massor av grejer från MM Sports så köpte jag även två par träningstights från America (som jag fortfarande väntar leverans av…). Muskeltights och ormskinnstights. Blir perfekt!

Knyckte bilder från Sarah Bäckmans och Jill Rudisons instagram.

En dröm kommer gå i uppfyllelse

Under flera år har jag drömt om att få bila genom vissa delar av Italien. Men charterresor, weekendresor till storstäder och annat har kommit i vägen. Men så under en vanlig natt utan sömn så surfade jag på nätet efter flygbiljetter – helt slumpmässigt, såsom jag gör ibland. Och där var dom. De billiga flygbiljetterna i maj. Till Venedig. Hem från Pisa. Tisdag till lördag. 21-25 maj 2013. Så jag SMS:ade Malin: ”Vaken?”. Inget svar. Hon hade alltså gått och lagt sig. Så jag mailade henne istället. Resan syddes ihop och betalades i måndagskväll. Så i maj är det jag, en Renault Clio (ville ha en Fiat 500 – men det var dyrare) och Toscanaomårdet. Tänkt besökta Florens, Bologna, Venedig och Pisa.

Klicka för att se rutten och länkar till hotellen m.m.

Dagens lunch

Kämpade ned lunch idag också. Trots att jag inte var ett dugg hungrig.

  • Kycklingfilé
  • Blomkål
  • Blandad sallad
  • Fänkål
  • Tomat
  • Champinjoner
  • Chili
  • Vitlök

Lunch 1. Babyspenat och blandad fransk sallad Lunch 2. Steker kyckling Lunch 3. Steker fänkål blomkål champinjoner tomat vitlök och chilli Lunch 4. En färdig lunchtallrik Lunch 5. Ätit delar Lunch 6. Ätit ännu mer

One thought on “BJJ seminarium / Drömresa och en tisdagsburgare

  1. Ping: 5x BJJ / Tävling / Amida / David LaChapelle / Hästkött… | HAMWID's #WinnerLifeStyle

Kommentera

