Rep-Power är tillbaka / Mitt liv i Krakow

2013-02-19: Tillbaka i Polen dag två vecka två. Igår var jag sliten efter flygresan och gjorde inte så mycket som jag önskade på kvällen (det vill säga – GÅ TILL GYMMET). Tittade på UFC on Fuel 7 och lite eftersnack på YouTube. Sen rundade jag av med att påbörja Utvandrarna av Vilhelm Moberg.

Rep-Power tillbaka

  • Rep-Power deltävling 1 Stockholm Sveavägen Butik 2013-03-23
  • Rep-Power deltävling 2 Göteborg Jubileum Ö. Husar 2013-05-25
  • Rep-Power deltävling 3 Gbg Slottsskogen Bränboll 2013-07-27
  • Rep-Power deltävling 4 Karlstad SM Atletic Fitness 2013-08-24 (datum osäkert)
  • Rep-Power deltävling 5 Okänd ort 2013-09-02
  • Rep-Power deltävling 6 Västerås SM BB o Fitness 2013-10-05 (datum osäkert)
  • Rep-Power Final Göteborg Fitnessfestivalen 2013-12-07/08

Två veckors veckans bröd

Veckans bröd - Yoho Veckans bröd - Hoffsten

Mitt liv i Krakow

Påbörjade ett SMS/mail igår – men som istället blir ett stycke i ett blogginlägg – när jag satt i taxin påväg till hotellet. Passar på att anpassa, fylla ut och göra det mer läsligt. Handlad på ”supermarket” Caerrfor. Man får stå i en jättelång kö och sen är det en elektronisk tavla som talar om vilken kassa som gäller. Där satt en tant som inte använde varubandet så det är menat – att det helt enkelt rullar fram varorna – utan jag fick knuffa fram alla varor längs gummimattan (som då givetvis gjorde motstånd).

20130219-110449.jpg 20130219-110346.jpg

Sen så hade hon jättesvårt att räkna. Så det tog en evighet att få växel. Trots at kassan talade om hur mycket jag skulle få tillbaka. Vandrade runt och gjorde ”mentala prisjämförelser”.  70 cl polsk finvodka kostar typ 220 kr, Jack Daniels med två glas till, i en ”presentask”, ca 190 kr. Nu är jag ingen spritmänniska – men det är ändå roligt att jämföra.

20130219-110430.jpg 20130219-110358.jpg

Spiritus är något sjukt. 95%-ig Vodka. Tror att det är en halvliter för ca 100 kr. Redig och billig fylla. Undrar om man ens får ta hem det på planet?

Bensin kostar bortåt 12 kr/liter. Men jag har inte kollat köttpriser ännu. Det blir nästa gång (för jag släpade resväskan och all packning i butiken). Varje gång jag åker taxi från gallerian till hotellet varierar priset. Alltid dyrare från gallerian än till. Men taxiresan, som blev en bussresa, från flygplatsen tog priset. Skulle kosta zl 89. Jag sa att jag betalade 25 zl till flygplatsen i fredags (betalade 30 zl, men lika bra att salta – eftersom han gjorde så). Då sänktes priset till 69 zl (vilket motsvarar ca 155 kr) – men jag kände mig ändå lurad. Så jag tog en minibuss-taxi istället. Betalade 20.

ProteinKiosken – nu i en galleria nära dig

20130219-110339.jpg

Mitt i centrum finns en ”kiosk” som säljer kosttillskott såsom proteinpulver, PWO, vitaminer m.m. Detta kanske är nästa stora sak? Särskilt med tanke på att folk blir mer och mer hälsosamma i Sverige?

Ny vecka – ny sittplats, samma middagsbeställning

Äter så gott som alltid middag på hotellet. Praktiskt. Nyttigt. Och dessutom har jag något att göra på kvällen.

Nu när vi gått in på en ny vecka valde jag att byta bord. Kändes bra med lite ”omväxling”. Dessutom var det en annan kvinna i baren/kassan igår. Konstigt det kändes. Den andra hade ju lärt sig vad jag vill ha för middag – och att jag vill ha kvitto. Nu fick jag börja om, så att säga.

  • Rödbetssallad med ägg till förrätt
  • Utbankad kycklingfilé som serveras med ångskokta grönsaker (blomkål, morot och broccoli)
  • Två flaskor vatten och en lightläsk (får nöja mig med Cola Zero då de inte har någon annan)

20130219-110440.jpg 20130219-110406.jpg20130219-110412.jpg 

 

Kommentera

