Polen, scary-eyed-women och HUMMER!

2013-02-05-06: En morgon i mitt liv. Eller två. Igår Scary-eyed-woman och bussväntan. Imorse snö och is. Har haft problem med magen, så jag har mestadels varit på toaletten under nätterna och sovit dåligt. Igår var jag så hängig att jag bara orkade träna i gymmet – inte någon sparring på Panda. Ikväll skall jag träna BJJ på Leites och äta Onsdagshummer med Tobias. Kommer bli hur sweet som helst. Tydligen har jag bytt standardlunch den här veckan också!

Lunch - tomatsås potatis och kyckling Efter squats och viktade pullups

Morgonbilder

Scary eyed lady Påväg till jobbet imorse Snöar Is

Buss-PWO och gymträning

Eftersom jag tränar ganska precis en halvtimme efter att jag kliver av bussen (när det är BJJ) och lite tidigare när jag tränar på gymmet (tis, tor) så dricker jag min PWO på bussen. Sen är det lite kul att publicera bilderna på Instagram också.

PWOar på bussen innan BJJ igår PWOar nästan alltid på bussen numera

Fortsätter enligt RPT-upplägget. Igår blev det:

  • Knäböj
  • Viktade pullups

YEAH färdig på gymmet Blåtiran igen

Fortfarande bepreydd med en snygg blåtira efter lördagslägret på Panda.

Blåtira a 020

Wild-n’-crazy-lunchshopping

Var upp hos skräddaren/skomakaren i Brandbergens centrum igår och lämnade in två par Gi-byxor på lagning. Passade på att köpa potatis. Amandinepotatis. Den skall vara smörig och fyllig. Min favorit är ju Apache. Men denna var inte alls dum.

Lunch - ny sorts potatis - Amandine Lunch - kycklingen Lunch - kokar tomatsås Lunch - steker potatis och gul lök Lunch - potatis och tomatsås Lunch - färdig att ätas med kyckling potatis och tomatsås

Gjorde helt sonika en tomatsås på hela skalade tomater (konservburk), lök, vitlök salt och peppar och stekte potatis och kyckling till det. Kommer bli det till lunch nu flera dagar i rad. Gott och enkelt.

Onsdagsplaner

Jiu-Jitsu och onsdagshummer (blev vilodag pga dålig sömn). Kan inte bli mycket bättre än så! 

Leites BJJ loga  Svårt att få onsdagshummersällskap

 Arbeta i Polen ett tag

Idag på lunchmötet fick jag veta att jag skall arbeta i Polen ett tag. Från och med måndag. Är kanske bra med ett miljöombyte. Omväxling förnöjer. Särskilt efter den stormiga vardag jag har haft ett tag nu.

Igår var en rejält dålig dag:

  • Kände mig tjock
  • Ledsen över att jag ätit för mkt sön, mån (& nu tis)
  • Sovit dåligt pga magen
  • Press på jobbet och skäll av utan anledning (någon som känner igen scenariot – för att bli påmind klicka för att läsa gammalt inlägg).
  • ”Farfar”
  • Kunde inte kopiera nyckeln pga säkerhet
  • Städningen var inte så bra som jag önskade
  • Ingen Cottage Cheese på Lidl
  • Orkade ej köra BJJ/Ronny kom ej
  • Inställt Amida med brorsan
  • Åt dålig middag
  • Nackaaffären – att jag inte har råd att köpa lägenheten själv och att vi var tvugna att säga upp avtalet pga ni vet vad
  • Ensamt hemma
  • Ingen ville följa med på hummer ikväll (det löste sig – för Tobias ville, han visste bara inte om att det skulle bli av när humöret kraschade)

Min s k ”farfar”

Ett sms till mina syskon i måndags:

"Kära syskon. ett spöke kontaktade mig idag. En vålnad från förr.

Åke ("Farfar") ringde mig vid 16-tiden idag. Bad om ursäkt för att han ringde. Frågade om han störde. Sen presenterade han sig. Frågade om jag var arg att han ringde. Sa att han saknar mig. Er. Att han vill träffa oss. Sen ville han att jag och Johanna skulle komma ut till Tensta, där dom bor, på en kopp kaffe. Frågade säkert 10 ggr om jag var arg för att han ringde. Han ringde på min jobbmobil - men visste var jag bor... Sa t o m att "du bor på Bondegatan". Att han velat ringa så länge. Att han börjar bli gammal och inte vill ha bråk. Ytterst besynnerligt. Han skulle ringa igen om kaffen. Jag föreslog en neutral plats i stan. Vill kunna fly snabbt och enkelt. Vill ha folk nära för att slippa bråk.

Han sa att han pratar med Britt nästan varje dag. Att Faster (Kerstin) saknar mig. Att han inte pratar med Åke ("far"). Eftersom han aldrig ringer. Inte ens på födelsedagar. Vafan tror dom? Shiet!

Jag berättar helst för morsan.
Kram"

Kommentera

