Veckoslutet: Träning, aktiviteter & livet. I text och bild…

 2013-02-03: Söndag morgon och jag orkar inte sova längre. Eller jag orkar nog sova. Men jag kan inte. Somnade i soffan vid någon gång mellan midnatt och 01.00. Såg Rocky Balboa. Den kom ut 2006 och jag fick äntligen tummen ur. Det var på tiden. Jag gillade den. Hett tips är att se den om du gillar feel-good-filmer.

PWO på bussen till marklyftstorsdag Mycket tweed den här veckan

Veckoslutets träning

Tränat en hel del torsdag-lördag. Och fått tre smällar i huvudet. Ett knä på hakan (fredags) och två knän mot ögat (lördag, pass 1 och pass 2).

Marklyftstorsdag

En reflektion såhär i efterhand angående Reverse Pyramid Traning. I fredags var helt slut efter torsdagens marklyft (inte konstigt att det kallas för ‘dödslyft’ direktöversatt från engelskan). Tänk att det räcker med ett set med riktigt tungt på stången för att jag skall vara rejält trött dagen efter också. Och i lördags. Det är väl positivt på flera sätt. Dels vet jag att det tar, dels går det att vara effektiv. Men jag behöver inte heller bränna ut mig totalt med massor av set och reps för att öka stryka (hoppas jag). Kommer ju utvärdera RPT-träningen om ett par veckor. Då får vi se om jag ökat/minskat i styrka.

Marklyft Marklyft BW x2.2

  • Frivändningar
  • Marklyft
  • (Viktade) Chinups (handflatorna mot dig [så du ser dem])

Sparringfredag @ Leites BJJ

I fredags var det BJJ på Leites. Träningspasset:

  • Uppvämning
  • Fys
  • Sparring

Lördagsläger @ Panda Dojo

Drilla, drilla och drilla –> inte bara på mattan chilla…

Alright, lördagsläger. Pass 1 (11-13):

  • Drillar (svep)
  • Teknik (svep)
  • Sparring

Lördagsläger. Pass 2 (15-16:40):

PWO ett innan första BJJ-passet på Lördagslägret PWO innan pass 2 för dagen 

  • Drillar (svep)
  • Teknik (svep)
  • Sparring

Bänkpass en lördagskväll

Efter första BJJ-passet påväg till MM SportsbutikenKörde lite bänkpress också  

Var rastlös på kvällen igår. Så jag gick till gymmet och tränade lite:

  • Bänkpress
  • Stående militärpress
  • Vadpress
  • Viktade dips  

Veckoslutet i övrigt då

Det har varit fullt fräs hela veckoslutet (torsdag-lördag). Nu är det söndag och jag har liksom inte riktigt startat dagen. Vaknade tidigt av att jag hade rejält ont i huvudet. Funderade på om det var vätskebrist eller allt våld mot huvudet. Är ännu inte säker. Tänkte nog ta mig förbi mormor och morfar idag och hälsa på. Och borde passa på att ta en långpromenad nu när vädret är så fint ute.

Torsdag

I torsdags var jag med vännerna och åt på Karthago. Har ju nämnt att jag skulle dit redan. Tog en fisk tagine, en blandning mellan fisksoppa och fiskgryta. Suverän. Saffranskryddad. Älskart! Sedan mötte vi på Carl påväg till ICA för att införskaffa lite saker jag saknade hemma. De skall tydligen göra om menyn. Det är ju ganska dyrt nu (närmare 200kr/rätt). Så istället skall de göra det mer som ‘tapas’ med lite mindre rätter så man kan beställa in fler och ändå bli mätt. Smart tycker jag! Han skulle höra av sig när det var dags.

Fisk tagine Fredagens lyxfluff hallon banan kokosmjöl BS DoubleRichChocolateCasein - åts framför Gladiatorerna

Dessutom var jag duktig att planera inför nästa vecka genom att ta med portionsförpackad kycklingfilé som jag köpte billigt på ICA. Eftersom det är en standardlunch så då är det ju perfekt om det mesta är ”förberett”. Bara ta ut på morgonen när jag kommer till kontoret. Behövde köpa nya Gi-byxor också. Eftersom mitt sista par gick sönder i onsdags.

Läkerol lakrits havssalt Påsförpackad kyckling

Sen har jag ju klämt ett par stycken av mitt favorit ”snacks” också. Läkerol Licorice Seasalt.

Fredag

Gladiatorerna och middagslagning. Gjorde i ordning resterna av alla grönsaker, rotsaker m.m. jag hade i kyl och frys. Det godaste var nog ändå brysselkålen som jag stekte i ugnen med salt och smör. Till det åt jag kycklingfilé. Lät dem ligga i vatten jag kokade upp medan jag var och tränade.

En rejäl portion fluff:

  • Frysta bananer
  • Frysta hallon
  • Double Rich Chocolate Casein
  • Kokosmjöl
  • Färskost från Lidl

Och lördagsmorgonen satt jag och mös med en kopp te framför UFC-156-invägningen som jag hittade på YouTube. Sen var det ju bara att stycka vitaminerna och ge mig av till Panda.

Tycker MMA är mysigt att titta på - drack en kopp forrestfruit-te när jag tittade på invigningen Invägning innan mainevent för UFC 156 via YouTube Kollade invägning via YouTube för UFC 156 Vitaminer (synephrine omega3 ursobol vitamin-d).jpg

Fick en rejäl smäll av sista knät. Blev en s k ”mouse” (för er som kollar exempelvis UFC) i storleken av en kikärta. Jag pressade tillbaka den med full kraft. Gjorde ont. Men nu är jag inte ännu fulare. Dessutom, en observation framför spegeln häromdagen. Jag tror minsann att mina blomkålsöron börjar bli mer framträdande! Snyggt!

 direkt efter andra smällen på ögat Blåtiran dagen efteråt

Vi hann dessutom med lite långkalsongspexande jag och Boxarn efter lördagslägret.

Brazil-långkalsonger Boxarn i långkalsonger

 Vems (INTE vem, utan vems långkalsonger) är sexigast?

Träffade upp syrran och en kompis (samt en vän till dem) på Retro-SoFo igår och klämde en hamburgare till middag. Angus-jackcheeseburger.

MM sportsshoppade-bilden från Instagram med filterCheetch and Chong vill jag se

Cheech & Chong. Har sett en film med dem, för många många år sedan. Det var något med kokainfelt. Sen minns jag inte mycket mer än att de stekte Tortillas direkt på kokplattan. Kul kul. Vore roligt om jag kunde gå och se dem på Cirkus.

Innan jag mötte upp syrran och en vän Retro-SoFo-Angus-Jackcheese-Burgare

Burgaren var OK. Rätt saftig men den kändes ändå inte så ”köttig” – utan mer fabriksmassproducerad. Inte som när jag gör burgare på riktigt kött/färs.

Shoppade lite i MM Sportsbutiken

Alltid kul att komma bort till Sveavägen och träffa folket där. Dom är alltid glada och vill hjälpa. Dessutom är det en cool butik.

Skåpsförrådet utökades med:

MM Sportsshoppade lite Nya Gi-byxor.jpg

One thought on “Veckoslutet: Träning, aktiviteter & livet. I text och bild…

  1. Ping: Polen, scary-eyed-women och HUMMER! | HAMWID's #WinnerLifeStyle

Kommentera

