I’m such a fail sometimes!

2013-01-28–2013-01-29: All in. Var det tänkt. Skulle summera förra veckans träning igår. Men allt blev kaos. Så jag får göra det idag istället. Så vad har jag gjort i helgen? Ätit. Installerat Sonos. Haft en kraschad mage. Sparrats och bänkpressat. Varför tränar du? Just ja, givetvis levererar jag förra veckans bröd nedan.

Why do you workout Veckans bröd Jerka

Veckoslutet i korthet

  • Torsdag: Jobb, gym och Amida med brorsan och Ronny.
  • Fredag: Jobb, läkarbesök, BJJ på Leites. Inställd middagsdejt (pga ”huvudvärk”).
  • Lördag: BJJ på Panda, snabbt besök i MM Sportsbutiken, kraschad mage och installation av nyaSonos
  • Södag: Lunch med Josef på Texas Longhorn vid Hornstull, hjälpte bror att flytta

Lager på lager är bra när det är kallt ute Påväg till Amida för att äta med brorsan och Ronny

Reverse Pyramid Traning pass tre och ett

Hade en plan hur jag skulle träna. Se bilderna nedan. Men jag ändrade det för jag tror att det blir lite för mycket med tanke på att jag har BJJ måndag, tisdag, onsdag, fredag och lördag.

Pass 2

pass 1

Pass 3

Torsdagen blev det torsdagspasset:

  • Frivändningar
  • Marklyft
  • Chin-Ups

Pandas hardcoregym

Söndagen blev det en variant på tisdagspasset:

  • Bänkpress
  • Militärpress
  • Dips

Efter viktade dips Söndagsbänkpressar - pass 1

BJJ i helgen

Leites i fredags:

  • Fys (20-15-10 Situps, Pushups, Specialare [Burpee utan pushups])
  • Valfria tekniker i 10 minuter
  • Sparring 3 rundor á 8-10 min

Panda i lördags

  • Tripod Sweep
  • Muscle Sweep
  • Sparring 8-9 rundor á 5 min

Påväg hem från 2h BJJ på panda Planerad och förberedd inför en vecka av träning 

Ett matigt avsnitt i inlägget

Rejäl kniv Grillkol på Coop - när skall vi grilla CLOT

Gaffeln såg otroligt larvig ut bredvid den gigantiska kniven. Det var rejäl viktskillnad på dem också. Dessutom – grillkol på Coop vid nytorget. M Å S T E F Å G R I L L A S N A R T – A B S T I N E N S! CLOT?

Mat detta veckoslutet:

  • Grönsakskebab på Amida (middag, torsdag)
  • Blue cheeseburgare på Texas Longhorn (lunch, söndag)
  • Klassisk kyckling-och-grönsaker (kanelkryddat) (lunch, lördag)
  • Grönsaker och ostomelett (taccokryddat) (middag, söndag)

Grönsakskebab på Amida andra gången samma vecka Söndags-BlueCheeseBurger på Texas Longhorn HornstullLördagslunch Västan5procentOmelett med potatis, blomkål mm

I fredags blev det ‘rester’ och potatis till middag. Hade en middagsdejt, men hon ställde in p g a huvudvärk (crap!)

Planer för veckan

Utöver att träna skall jag ut och äta på torsdag med bästa vännerna. Och på onsdag skall vi äta hummer med vänner från jobbet. Kommer bli grymt!

Onsdagshummer

Karthago på torsdag

Klassiskt lunchprojekt (i bilder)

  1. Plocka fram ingredienserna: (kycklingfilé, kokosfett, gul lök, blomkål, rödkål, morot, tomat, ruccola, röd mangold, babyspenat, champinjoner och potatis)
  2. Hacka/dela/skär
  3. Stek/värm
  4. Krydda (salt, vitlökspeppar)
  5. Lägg upp/servera
  6. Ät

Lunch morot rödkål potatis champinjoner tomat Lunch kyckling lök blomkålLunch ruccola babyspenat röd mangold Lunch grönsaker och potatisLunch färdig med kyckling och allt

Skärmmande hur gott det är. Trots att det är så repetitativt med likadan lunch varje dag.

Texas Longhorn Blue Cheese Burger

Var och åt med Josef i söndags. Jag fick välja ställe så det blev Texa Longhorn. Hade ju inte ätit burgare på hela helgen. Skärpning till nästa vecka!

Söndags-BlueCheeseBurger på Texas Longhorn Hornstull

Bra ost. Bra kött. Billigt bröd och ej färdigstekt bacon. En godkänd burgare 120 kr. Men nästa gång ber jag dem att slopa baconen – eller steka på den ordentligt. Dessutom var salladen väldigt klen eftersom den var ett substitut för pommes.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s