Blind för ett par timmar, Asian market och lite wok!

2013-01-29: Dagen som gick åt pipsvängen. Glassade i mig rejält med godsaker i helgen (som gick att läsa i tidigare inlägg). Eftersom det skulle bli en hård träningsvecka den här veckan. Vad händer? Fick sitta på St Eriks ögonakut hela eftermiddagen (efter en härlig taxiresa på 500 kr).

Konkurrenter tar till (ö-)kända personer

Såg på Sportkost att de säljer ett paket med kosttillskott som Patrik Sjöberg rekommenderar. Skickade bilden till en kollega som svarade med följande länk;

"30 Mind-Blowing (True) Facts about Famous Movie Scenes"

Kom-i-form-paket med Patrik Sjöberg

Vill man påriktigt ta tips från någon som på riktigt åkt dit för kokaininnehav/-bruk? Jag föreslår istället att du kollar in följande. Klicka på bilden för direktlänk.

MM Sports Atletpaket

Olika kosttillskottpaket framtagna av/för personer som tränar och tävlar (aktivt och med toppresultat) inom olika dicipliner.

Asiatiskt istället för träning igår – besöket på ögonakuten

Nästan blind Måndagsbakpotatis på en tisdag

Lagade wok istället för att träna BJJ (och då blev det ju ingen måndagsbakpotatis heller!) eftersom jag fick något akut skräp i ögat igår. Såg inget på höger öga, det sved och rann och hela ansiktet krampade. Slutade med att jag blev alldeles stel i nacken. Visade sig vara något konstigt hårstrå och skräp jag fått in under ögonlocken som skrapade på ögat. Det blev repat/retat så jag måste kleta salva i ögat (med konsistens av typ tandkräm). Så istället för att träna BJJ (hade redan missat passet) såg gick jag in på en asiatisk mataffär och köpte massor av godsaker.

  • Vegetariska vårrullar
  • Frysta räkor
  • Bambuskott
  • Thai-paste av något slag (med jordnötter, chili, olja och tofu)
  • Ostronsås
  • Syltad ingefära (min favorit)
  • Pak Choy
  • Chili
  • Kokosmjölk
  • Chili

Wokade i ostronsås och pastan:

  • Upptinade räkor
  • Rödkål
  • Gul lök
  • Pak Choy

Samt i en annan panna:

  • Nudlar (som jag förkokat)

Det blev supergott och starkt! Dock ingen kokosmjölk i, trots bilden nedan!

Wokpaste med jordnötter och friterad tofu Ostronsås Wok pak choy paste ostronsås rödkål gul lök bambuskott räkor och nudlar Kokosmjölk

Dagens lunchnöje, klassisk kyckling och rot-/grönsaker och QuizzKampen

Palpation Tisdagskyckling potatis morot rödkål gul lök chili kokosfett

Kommentera

