Mitt ”life-defining-moment”

2013-01-15: Endast BJJ igår. Och mysig bakpotatismiddag med två av de bästa vännerna. Tyvärr inga nya bilder att bjuda på. Blev så uttömmande inlägg igår. Men jag tror att jag haft min life-defining-moment.

Två tekniskt enkla svep – och lite sparring

Yes! Idag blir det Panda. Körde hos Leites igår. Fick lära mig två svep, eller två varianter av liknande svep mot OP i open guard. Satte det på en 90 kgs skicklig rackare i sparringen. Så det finns hopp.

Träningen bestod av:

  • Svep från öppen guard
  • Fyra rundor sparring

Skadan börjar läka. Fortfarande ganska ont i armbågen.

BJJ-skada

Vänner på bakpotatis

Oj oj oj. Stående ovationer för min bakpotatis. Alltid Johanna som gör bakpotatisen. Men jag lyckades med någon form av jackpot! Blev superpopulärt. Trots den enklaste av anrättningar. Men det är precis så jag tänker med mat. Gör det inte för avancerat. För många smaker leder till förvirring av smaklökarna. Gamla bilder nedan. Men det är i princip så det kan se ut!

Bakpotatis - kvällens middag Favoritmat bakpotatis Keso Paprika och grönsaker - tack älskling!

Bakpotatis Sallad kyckling vitlök och keso - livsmedelspåfyllning under lunchrasten

Tillvägagångssätt:

  • Slå ugnen på 170 grader (jag har en varmluftsugn)
  • Tvätta potatisen och skär ett kryss i den
  • Lägg på en ugnssäker form i ca 1,5h – stäng sedan av ugnen och låt eftervärma en stund
  • Jag serverade med
    • Stekt(a) (som jag dessutom saltat och pepprat något och fräst i en skvätt burbon)
      • burkchampinjoner
      • coctailtomater
      • gul lök
      • hackad vitlök
    • Skagenröra från Lidl
    • (Cottage Cheese-röra med skånsk senap och sweet chilisås till mig)

En kycklingsallad till lunch / jämfört med en kanelbulle till frukost (vad väljer du?)

Ser ni hur glad killen på bilden nedan är av sin frukost? Jag synade honom och mamman – ”Seså nu, sånhär frukost kan vi inte ta varje dag”. Säkert säger jag! Men det är inte min grej att uppfostra någon annan – eller ens lägga mig i deras matvanor.

Kycklingsallad JackedFuel Bullfrukost

Fick i mig en Jacked Fuel efter lunch. Känns bra med lite koffein i gott format (istället för allt kaffe jämt).

Lästips om kosttillskott

Hanne har skrivit en rätt bra genomgång av kosttillskott, vilka och varför. Kolla länken.

Hemstädning – åsikter om det

Nu är det dags. Har pratat om det så länge hemma. Jag tror att nu är det dags att göra slag i saken. Känns i och för sig inte som att jag borde ta det beslutet själv. Men bollen är i rullning i alla fall.

 

Kommentera

