Buddacitat

Biljakter och Old School Dojo

2013-01-11: Hunger, stilla stående vikt (viktökning) trots minskat intag (i alla fall minskat antal mattillfällen). Det var aktion hela dagen igår. Det slutade till och med med biljakt på söder medans jag väntade på bussen.

Aktion på söder igår - polis stoppar pickup

OldSchool BJJ i dito Dojo med Ronny som ledare

Började med en PWO för att ladda upp ordentligt innan träningen. Som jag skrev igår var jag

Power up Vår torsdagsOldSchoolDojo Panda och Arnold

I’m GAINING trots strypt intag

Men det verkar som det enda som egentligen är strypt just nu är mina handleder på grund av de tighta manschetterna.

Tighta manschetter

Tycker jag svälter. Känner mig hungrig hela tiden. Ändå äter jag mer än jag gjorde de tio första månaderna under 2012. Men vågen vill inte visa en lägre vikt. Den vägrar! Undrar om jag håller på att förändra min set point (se tidigare inlägg) eller om jag blir fetare? Vågen står stilla. Och jag tycker mig bli tightare i kroppen (imorse såg jag ådror både på armar, axlar och bröst). En överslagsberäkning säger jag ligger på 2500-2800 kcal (vardagar). Sen brukar ju jag ”freake:a” (äta alldeles för mycket) fredagar och lördagar.  Inte konstigt jag inte går ner. Har en beräknad basal förbrukning på runt 1650. Har kapat två mellanmål. Och min älskade frukost. Och då äter jag alldeles för mkt för att kunna hå ned i vikt. Men jag kan inte kapa mer. Får helt enkelt tävla i en högre viktklass nästa gång.

Gårdagens middag

Kyckling wokgrönsaker potatis och kvargsås

Kyckling, potatis, wokgrönsaker och kvargsås. Inget fancy. Men ack så gott.

Ms Scary Eyes – Ingen lär ju vilja råna henne!

Ms Scary Eyes again

Gymtränade imorse

Lätt pass, kände mig ju sliten igår:

  • Stående militärpressar
  • Sittande kabelrodd
  • Lite armträning

Efter gymmet

Kommentera

