Deprimerande lightläsk, grundtekniker och PB – det enda som räknas!

2013-01-10: Igår var det träning, trötthet och en djäkla massa konservburkar som gällde. Dessutom såg jag på Facebook att min vän Simon More numera skall tävla för MM Sports. Kul! Dessutom var den läskiga tanten på tunnelbanan imorse. Alltså hon är nog inte läskig. Men hennes – sova på T-banan-blick är scary! Ingen lär ju vilja råna henne!

Läskiga ögon sovandes på tbanan

Konservburksdags – såkallad storhandling igår med andra ord

Yepp! Ica hade rabatt på konserver:

  1. Hela skalade tomater/(krossade tomater – fanns ej – men jag gillar de hela bättre)
  2. Skivade champinjoner

Köpte fyra (4) burkar champinjoner och åtta (8) med hela skalade tomater. Jag vet att jag skrev att jag köpte 16 st på Twitter (trodde jag köpte fler champinjonburkar än jag gjort – eftersom jag SKULLE göra men det inte fanns – typiskt). Sedan grönsaker, ägg i dunk, 1,5 kg blandfärs (imorgon blir det nog hemmagjorda grymma burgare – kanske med rotsaker i ugnen) och lite annat jox såsom Tassimokapslar m.m. Fullpackad träningsväska vill jag påstå!

Ugnsstekt blodpudding

Joråsatteh, igår gjorde jag blodpudding. I ugnen. Inget stekos, man kan lämna dem ett tag och gå och duscha efter träningen – dessutom blir det riktigt gott och knaprigt.

Lätt, snabbt och massor av järn:

  • Grillprogrammet 220 grader ca 6-8 min/sida (vänd dem alltså).
  • Smorde ugnsplåten med lite rapsolja på hushållspapper – bara för att de inte skulle bränna fast.
  • Jag gjorde ganska tunna rackare. Enklast är att dela dem på bredden först, och sedan skära i bitar (ja ni ser bilden nedan).
  • Hjärtat åt dem med mormors lingonsylt.
  • Till mig själv stekte jag en omelett med vitlök, rödlök och coctailtomater och några potatisar. Samt en kvarg/ajvar relishsås (som jag spetsade med lite rödvinsvinäger).

Blodpudding, lök-vitlök-körsbärstomatomelett, potatis kvarg-ajvarsås

Klassisk lunch idag – köpesallad och stekt (vitlökspeppar och kanelkryddad) kyckling

Ursprungslunch Kycklingsallad

Gymtränade imorse igen!

Först vill jag bara berätta att jag är väldigt nyfiken på ett träningsprogram kallat LIZA. Nu har en eventuell möjlighet att få denna gratis kommit upp på nätet. Kolla detta – och följ instruktionerna – så vi alla får veta.

Ett fritt pass idag där jag körde det jag kände för:

  • Frivändningar
  • Marklyft
  • Bänkpress (bara några 3:or)

I hissen efter gymmet fighting face

Got no ”GUNS”, huh?!

Efter morgonträning

Jag måste verkligen börja träna armar – om jag skall kunna visa mig i linne i sommar utan att skämmas. Hade en liten sms-konversation med brorsan om detta – samt att Bicepmannen och Kitsune tränade på STK i Sumpan samtidigt som honom igår. En avundsjuk bror (jag, på brorsan som är sjukt vältränad) till en annan (på betydligt vassare atleter).

Måste börja träna armar

En som inte behöver skämmas är ju Robert Berg – Team Body Science. Den killen har GUNS!

Så snubblade jag över följande inlägg på Facebook:

Josef tipsar Robert om hur man tränar

…som min f.d. granne Josef (som är typ övergrym på bänkpress) hade kommenterat. Träningssverige är rätt smått ändå. Kul!

Lightläsk sägs vara dåligt – medan kaffe är bra – ur Metro idag

Lightläsk dåligt - kaffe bra - dagens Metros förstasida

Bastekniker bygger grunden för game:t

Var och körde på Leites igår igen, fokus på bastekniker:

  • Teknikträning i drillform
    • Ompa-Sweep –> Mount –> Mount Escape
    • Ompa-Sweep –> Mount –> Mount Escape (inga muskler, bara positionering)
  • Sparring
    • En runda á 5 min teknisk med endast butterfly-Hook-Sweep tillåtna
    • Tre rundor á 6 min rundor fri sparring

Med risk för att tala ifrån rent nyhetens behag – så fick jag faktiskt ytterligare detaljtips som jag inte hört/tagit till mig förrut. Lärorikt och nyttigt. Omväxling förnöjer tydligen visst ibland.

Passar då inte ett baspass in, så säg

Har tränat sju pass hitills den här veckan. Och började känna mig lite sliten redan igår. Men ikväll är det dags att träna bas/nyböjar-pass på Panda (!) och Ronny instruerar. Ska bli roligt. Får ju träffa honom så sällan just nu (exempelvis kom han inte i tisdags när det var sparring!).

Kommentera

