panda

Förändring, förvandling, förädling, förbättring… För framtiden!

2013-01-08: Så är de berörda parterna meddelade (via e-post, FEGT jag vet!). Men det känns som en sten släppt från mitt bröst. Det har varit ett battle med mig själv i säkert fyra månader om detta. Senaste veckorna har jag terroriserat vänner, kollegor och framförallt min lillebror och min kärlek med detta. Den som fått mest stryk är nog jag själv. Med utebliven sömn och mardrömmar. Men nu är kampen över. Hoppas bara jag gjort rätt val. Fast jag tror nog jag gör det betydligt större än vad det är. Jag ska ju bara träna i en annan lokal några gånger/v. för att få förändring, utveckling och lite andra träningstider. 

Dags att testa nya tillskott

Mailade lite med Tim på MM Sport. Bl a Coach för ”Knasen”. Han rekommenderade mig två (för mig) nya tillskott som skall hjälpa mig med sömn och återhämtning. Kanske måste ta mig förbi butiken snart.

Tipsen var i alla fall:

1 header_1_1

Ompysslad med favoritmiddagen

Alltså, det kan verka konstigt. Men jag verkligen älskar måndagar och måndagsbakpotatisen.  Igår var det alltså måndag. Och min älskade flicka hade skämt bort mig till fullo.

Favoritmat bakpotatis Keso Paprika och grönsaker - tack älskling!

Johanna är helt enkelt bäst på detta. Bakpotatisar alltså (på många andra sätt också – men specifikt bakpotatisar). Hon bakar dem i ugnen. Olika tid vid varje tillfälle. Till perfektion varje gång. Jag skulle kunna äta tio stycken i rad. Bara för att det är så gott.

Igår fick jag Lyx-Keso också. Jag brukar köpa Lidls cottage cheese (<8kr) och blanda med olika smaksättare (ajvar relish, sambal oelek, senap, sweet chili etc.). Igår fick jag Arlas Keso Grillad Paprika. Den kostar mer än dubbelt så mycket (typ +20kr, innehåller 25% mer) men är så god att ”lyxa till det” med. Till det äter vi grönsaker. Olika. Igår blev det grön paprika, babyplomontomater och rödlök.

Morgonen spenderades givetvis på gymmet

Två dagar i rad har jag inte kunnat få köra bänkpress. Men imorse blev det av:

  • Bänkpress
  • Dips
  • Flyes för axlarna (framåtlutade och ut-från-sidan-varianten)

Morgontränare

Kaloriunderskott och vikten går stadigt UPPÅT(?!)

Kände mig tight och fin imorse. Tänkte att nu har underskottet börjat ge frukt. No sir. No way. Omvänt. Upp 1,1kg sen förra veckan. I och för sig åt jag rätt kraftigt i lördags. Men inte så mycket. Kan bara tänka mig att jag håller vätska.

Träna på två klubbar ett tag framöver

Enda sen i maj. Den där förödande tävlingen i Helsingborg har jag önskat en förändring av något slag. Jag har trott att det är sporten jag velat sluta med. Men det är troligtvis något annat jag behövet/önskat. Dels har jag förstört mig själv med alldeles förtidig träning på morgonen. Dels det konstanta bantandet samt svårigheten att motivera mig att komma iväg hemifrån, till träningen, när jag väl kommit hem (för ingen kan väl påstå att det är annat än underbart att glida ned i soffan brevid den man älskar och bara sitta där, prata lite och varva ned ifrån livets vedemödor som tvätt, disk, matlagning, livsmedelsinförskaffning och en lång dag på jobbet).

Point of no return

Tanken är alltså att jag skall fortsätta med BJJn – fast nu på ‘tider’ mer anpassade till mitt övrliga liv, karriär m.m. ”Önska i ena handen och bajsa i andra. Titta sen var du fått mest.” Att försöka ändra träningstider för en hel drös med människor för att passa mig är bara egoistiskt och garanterat nästintill omöjligt. Att däremot hitta någonstans med träningstider såsom jag önskar är kanske lättare. Därför har jag bestämt mig för att träna på två klubbar ett tag framföver. Förutsatt att dom inte helt och hållet vill bli av med mig nu från den tidigare.

Jag är flintskallen i mitten/uppe till höger av bilden!

Jag vill understryka för mina vänner och lagkamrater att jag alltså inte har bytt BJJ-team att tävla för. Jag har helt enkelt försökt att pussla ihop min vardag.

Det goda som kan komma utav detta:

  • Finna glädje för sporten igen
  • Nya bekantskaper
  • Ny sparring
  • Ny tränare med ny/annan syn på jiu-jitsu

Kan detta bidra till den nya/den gamla klubben:

Att tro att jag gör hela skillnaden för någon av klubbarna är egoisitiskt, idiotiskt och inte ens någonting som jag tänkt. Däremot kanske det till en början kan ge flera medlemmar lite ‘sparringsutbyte’ (på nya klubben) samt att min sparring blir ‘uppdaterad’/förändrad när jag kommer tillbaka till den vanliga. Detta innebär förändring och en ny utmaning för samtliga parter.

BJJ-träningen igår:

  • Teknikdrillande av grundpositionerna
    • Guardpassering –> Side Control–> Mount / Mount Escape –> Guardpassering –> Side Control –> Mount
    • Guardpassering –>Side Control –> Side Escape –> Guard
    • Ompa-Sweep –>Mount Escape–> Guard
  • Sparring
    • 2 rundor á ca 6 minuter

(Varefter detta blogginlägg växte fram fick jag också svar på mail från Gammelpandan som var/är helt OK med detta. Det känns betydligt bättre nu).

NOC Registreringen uppe

Klicka för bilden för att komma till registreringen!

Kanske inte riktigt är dags för mig att köra ännu. Nu med träningsuppläggsförändring och liknande. Eller så kanske jag borde köra i en högre viktklass för att slippa banta. Men som en kompis skrev till mig på Facebook: ”Hampus, först äter man. Sen skiter man.”

Inredningsmöte nu i helgen, ÄNTLIGEN!

Det är ca åtta månader kvar nu tills vi flyttar in i vår nya lägenhet.

Finnboda Hamnplan

Vad vi har att börja med:

”Mycket välplanerad 2 rumslägenhet. Öppen planlösning mellan kök och det stora vardagsrummet på totalt ca 33 kvm. Utgång till balkong i syd/väst från vardagsrum/kök. 

Modernt kök med rostfria vitvaror. Spishäll, integrerad diskmaskin och kombinerad kyl/frys. Inbyggd micro i väggskåp. Vita skåpsnickerier Linn från Vedum, vit glasskiva som stänkskydd samt mörk bänkskiva.

Sovrum med garderober och linneskåp. 
Dusch/tvättrum som har handfat med väggpelare, spegelskåp och vägghängd WC-stol med synlig cistern. Väggarna får kakel, golven klinker och vattenburen golvvärme. Duschskärmsväggar vid duschplats. Eluppvärmd handdukstork samt en kombinationstvättmaskin. Infälld belysning i undertak.

Lägenheten har genomgående eklamellgolv samt klinker innanför entrédörr. Vitmålade väggar. 
Släta vita innerdörrar och vita gerade platsmålade foder.”

 

Kommentera

