En helg next to normal / utslängd p g a vattenöverservering m.m.

2013-01-06: Helgen har gått med rasande fart. Tänkte berätta om några små incidenter jag varit med om under den veckan som gått. Körde ett kort pass på gymmet i lördags för vi skulle ut med vännerna. Mer om det nedan.

Taking out the trash (pappersåtervinningen)

Helgens citat

  • ”To be able at any moment to sacrifice what you are for what you will become.” 
  • ”All men are created equal, some work harder in pre-season.”

Ur Eric Thomas ”The Truth” motivationsvideo (postat i ett tidigare inlägg).

BJJ @ Panda Dojo i lördags

Det blev ett vanligt upplägg fyllt av:

  • Drillar
  • Teknikträning
  • Sparring

Gymträning i helgen

skivstångs.. Enarms.. press

Lördag:

  • Marklyft
  • Stående enarmspress med skivstång

Söndag:

  • Overhead Squats
  • Squats
  • Front Squats
  • Pullups (viktade)
  • Close-Grip Pullups

Squatsitter

Burgaren

Lördag, ”Burgertajm” YEAH! Cajunburgare! All in. Vilken besvikelse. Vilket slöseri. Det sämst spenderade 99 kr jag kan komma på just nu. Grossistvariant. Torr och smaklös. Fanns inget som påminde om kött. Möjligtvis de äckliga pannbiffar jag fick i skolan när jag var yngre. Torrt bröd – var inte ens värt att prova. Min vän Erik beställde ost- och baconburgaren. Han fick skicka tillbaka sin. Det gick inte ens att skära den. Så hård var ytterkanterna. Undrar hur många gånger de har kylt-fryst-stekt-tinat-repeterat den burgaren. Ett hån!

Stackars kock i det köket. Måste vara det mest oinspiererade jobbet på den här sidan världen.

Samma äckliga burgare Nästintill äcklig burgare

Soft Kök och Bar  – Stockholms ”O-softaste” ställe

Sur coleslaw

I korthet:

  • Burgarna var värdelösa
  • Coleslaw:en var sur, alltså som i oätlig!
  • Personalen var en katastrof
  • Dörr- / ordningsvakterna var makalöst efterblivna

Jag blev utslängd på grund av uppvisande av överförfriskning. Alltså – de ansåg att jag var alldeles för berusad för att kunna stanna kvar där. Hade druckigt två glas vatten.

Kunde tyvärr inte säga hejdå ordentligt till min vän Joakim som nu åker hem till Kanada igen. Kändes rätt värdelöst faktiskt! Det enda jag kan tänka mig var att jag hade ‘drop-crotch’-byxor som gjorde att jag fick hålla i mig för att ta mig upp för två trappor.

Fick inlägg i den s k ‘sekthuddlen’ om att han blivit upgraded till Business Class på hemflyget. Kanske det var lite plåster på såren att inte kunna säga hejdå ordentligt!

Äntligen hämtat ut godsakerna

En låda Coconut Diet Mealbars, två förpackningar Jacked Fuel. Massor av D-Vitaminer m.m.

Paketuthämtning Har ni fest elle

Next to Normal

Vi var på pjäsen/musikalen ”Next to Normal” på Stadsteatern i Stockholm i lördags. Operationen lyckades men patienten dog. Det var ett enda långt lidande. Så hemsk var pjäsen. Det fanns i princip ingen ljusglimt. Annat än som ToHell skämtade om: ”Jo, Dr fick en ny patient på slutet. Det var bra.”

Men alltså pjäsen var väl genomförd. Snygg dekor. Bra skådespelare. Allt sånt var suveränt. Men handlingen kunde ju knäckt den bästa (det gjorde den i och för sig – vi alla var knäcka när vi gick därifrån).

Givetvis har jag lagat massor av mat

Fredgasmiddag under tillagning Fredagsmiddag Söndagsmiddag potatis kålrot veggi (sojastrimlor) rödlök m.m

Basen i min matlagning:

  • Kyckling, Kött (fläsk/nöt), Fisk, Sojaprotein (Veggi), Cottage Cheese
  • Potatis och olika rotsaker
  • Grönsaker

Det har blivit mycket ugnsstekta rotsaker/grönsaker. 

Igår åt vi Veggistrimlor med potatis och kålrot i ugn:

  • Veggin blötlade jag i kokande vatten med buljong i 5-10 minuter (samtidigt som potatisen och kålroten kokade)
  • När den hade tagit till sig tillräckligt med vatten och buljongen la jag dem i ett durkslag och pressade ur onödig vätska, sedan stekte jag dem tills de fick en fin gyllene färg
  • Därefter la jag dem i en ugnssäker from och kryddade med svartpeppar, lite sojasås och en skvätt liquid smoke (men säg inget till Johanna, för hon gillar inte det säger hon) och lät den stå längst ned i ugnen samtidigt som jag stekte på rotsakerna i ugnen
  • Potatisen och kålroten kokade jag och ugnsstekte dem på en plåt med smör och salt – efter ca 15 minuter så tillsatte jag skivad rödlök, vitlöksklyftor lite olivolja och rödvinsvinäger – sen en kvart till
  • Vi åt detta tillsammans med en sallad

Helgbestyr i övrigt

  • Lyckades kolla på Gladiatorerna
  • Plockat ned julgranen
  • Tvättat
  • Satt ny knapp i två par byxor
  • Fick äntligen lite tid att hänga med Johanna under söndagskvällen
  • Hämtade ut paketet från MM Sports
  • Gick ut med pappers-, plast- och metallåtervinningen
Kommentera

