WinnerLifeStyle-MorningTraning

Mardrömmar / sparring, potatis och morgonträning

2013-01-04: Idag börjar Gladiatorerna. Och Johanna skall göra annat. Tror minsann jag skall titta pådet. Slängde ut en förfrågan på FB/Twitter igår om någon ville ut och käka med mig. Men fick inget svar. Så det blir nog att laga potatis och äta resterna av fläskfilén från igår. Inte alla bitar. Det blev ganska mycket. 

Påväg till jobbet imorse

Matlagningen igår

  1. Kokade potatis, morötter och kålrot, samtidigt som jag…
  2. Putsade fläskfilén och delade den i mindre bitar, sedan stekte jag den!
  3. När rotsakerna var kokta slog jag på ungnen på 220 grader och ställde in en plåt (samt gick och duschade)…
  4. När plåten var varm klickade jag på en smörklick och hällde upp rotsakerna på ena sidan plåten och fläskfilén på andra. Saltade med havssalt.
  5. Efter ca en kvart tog jag ut plåten och kryddade med: chilipulver, cayennepeppar, vitlökspulver, peppar, paprikapulver och koriander (oj, vilken blandning), rörde runt allting och plattade till rotsakerna lite.
  6. En kvar till i ugnen samtidigt som jag gjorde i ordning en sås med kvarg, skånsk senap, sweet chilisås och rödvinsvinäger.
  7. Ut med plåten och servera med grönsaker. Mums!

Efter en kvart i ugnen  Dags för mat

Sparring igår (och lite teknik)

På Facebook annonserades det igår ett extrapass. Jag slängde mig hem, slängde på mig träningsgrejerna och sprang ned till klubben. Tappade en vante på vägen och fick vända.

Passet i korthet:

  • Teknikträning
    • Stryp från side/knee-on-belly
    • Halvguardspassering – sprawl
    • Halvguardpassering – overhook, press, chinslide
  • Sparring 4 rundor á ~6 min

Gymträning imorse

Skulle ju träna lite senare än vanligt – men jag vaknade några minuter innan klockan skulle ringa – så jag hann lite mer än vad jag tänkt.

Morgonens pass:

  • Frivändningar (3-3-3-2-1)
  • Knäböj (5×5)
  • Knäböj med stång på raka armar (Over Head Squat)
  • Smala dips 15-15-10
  • Close-Grip Pullups 8-8-6

Idioter finns det överallt!

Blev riktigt sur imorse. Var en idiot som vägrat köpa biljett till t-banan. Så han stod och väntade på att jag skulle gå igenom spärren och trängde sig in bakom. Jag vände mig om och försökte stoppa honom. Men han bara puttade mig genom spärren och gick ned. Trots att jag stod och kallade honom snål, tjuv etc. Jag väger tyvärr lite lätt ibland. Önskat jag varit en 100-kilosbit imorse så jag bara kunnat lyft tillbaka honom. Visserligen hade jag säkert kunna spöat honom – har ju tränat olika typer av fighting senaste tio åren. Men man får inte slå folk hursomhelst. Tur är väl det kanske. Men ibland blir jag så arg!

Mardrömmarna ja, usch…

Drömde mardrömmar hela natten om ett stort beslut i mitt liv. Kommer publicera ett inlägg om detta separat – när jag bestämt mig. Men detta är något jag tror jag behöver göra för att att få stil på mitt liv. Framförallt min lycka. Det tynger mig konstant. Och jag vill inte såra folk – eller för den delen förlora de vänner som är involverade. Tyvärr har det legat i luften ganska länge… Men som sagt. Kommer tillbaka till detta när jag kommit fram till en gynsam lösning för samtliga parter.

Lite bilder från nyårsafton

Foto ToHell Dubbelbubbel. Foto ToHell

Grattis till lillebror som tog 130 i bänkpress igår

Emil på nyår. Foto ToHell

Ditt ASS!!!!

Dunderbråk på kontoret

  1. Bråk enligt Tumblrblogginlägget
  2. Tog min sallad istället för sin biff
  3. Skulle skälla över något jag redan fixat

Kommentera

