Great2012-HW-Awesome2013

Summering av 2012 / Mål 2013

Snart har år 2012 gått och 2013 börjar. Själva nyårsafton skall jag fira med min älskade flickvän och några av mina bästa vänner ute i Slagsta. Kommer bli asgrymt. Har bestämt mig för att 2013 skall bli det år jag går från GREAT till AWESOME! Finns massor av häftiga projekt inplanerade redan.

Karta över nyårsfirande

2012 – i punktform

Johanna och jag:

  • Flyttade ihop på riktigt
  • Vi köpte en nyproduktion
  • Vi firade både nyår 2011/2012 och min 30-årsdag i min favoritstad Rom
  • Vi skaffade ett gemensamt bankkonto
  • Vi skaffade en ny byrå

Resor:

  • Rom
    • Nyår (Johanna, Tobias)
    •  Min 30-årsdag (Johanna, Mamma, Emil, Emma, Hugo)
  • Egypten i januari (Johanna)
  • Edinburgh i oktober (Johanna)
  • Jobb
    • Krakow, Warsawa
    • Helsingfors
    • Barcelona
    • Budapest

Idrottsligt:

  • Gjorde en rejäl satsning inför SM/RM 2012
  • Fick möjligheten att vara med i MM Sports Team
  • Kom igång med styrketräningen igen i oktober efter att ha kört väldigt lite februari/mars till september (pga SM/RM)
  • Nådde de styrkemål jag satte upp i oktober till årsskiftet

Övrigt:

  • Startade en ”personlig resa” där jag började ta tag i min mentala hälsa
  • Började plugga (men orkade inte ta mig igenom det)
  • Tog äntligen tag i bloggandet

Positiva kommande händelser 2013

  • Flytta från Bondegatan till vår nya lägenhet i Nacka, Finnboda hamn
  • Skall tävla BJJ
  • Edinburghresa med lillebror i april
  • Fira midsommar i Dala-Järna (som varje(!) år)

Övriga händelser, redan kända 2013

  • Energibolaget skall eventuellt säljas; så Hafslund/inte Hafslund
  • Syskonen fyller 25 år – detta måste firas

Mål för 2013

Idrottsliga mål:

  • Sätta dieten till nästa tävling
  • Vinna nästa tävling
  • 200 i marklyft
  • 5:a på 100 kg i bänkpress
  • 5:a på 150 i knäböj

Matmål:

  • Minst 7 måltider potatis/v. (helst en gång varje dag, men det känns orimligt)
  • Fisk minst 1ggn/v.
  • Mejeriprodukt som proteinkälla minst 1 måltid/v.
  • Vegetariskt minst 1 måltid/v.
  • Kött minst 1ggn/v.

Resmål:

  • Minst 2 resor
  • Helst 1 ‘långresa’ (dvs långt ifrån Sverige, till en annan kontinent)

Övrigt:

  • Skriva dagbok 2 ggr/v.
  • Läsa en bok/månad
  • Träffa systersonen minst 2ggr/månad
  • Spara X kkr/månad (tycker inte detta har med andra att göra)
  • Göra en ‘ovardaglig’ (rolig) sak/vecka, exempelvis
    • Gå på bio
    • Gå ut och äta med Johanna
    • Träffa vännerna
  • Grilla en gång/v hela sommaren; 1/7-31/8 (förutsatt att jag är hemma)
  • Ta ytterligare ett steg mot att hitta vad jag vill göra med resten av mitt liv
  • Sätta upp veckomål över bra saker jag vill skall hända som jag följer upp

Great2012-HW-Awesome2013

One thought on “Summering av 2012 / Mål 2013

  1. Ping: Projekt Potatis | HAMWID's #WinnerLifeStyle

Kommentera

