Påfyllning av goodies hos MM Sport / Min komprimerade julhelg (i bilder)

2012-12-27: Julen är slut. Var en mysig jul med familjen. Men juldagen och annandagen lämnade betydligt mer att önska. Johanna var sjukare än på länge (förkyldning) och min kropp svarade rejält dåligt på allt socker och fett jag ätit. Lyckades få bilringar över två dygn och sov uppåt 12-14h/dygn. Händelserikt! Men tänkte ändå berätta om min julhelg, i korthet. Har dessutom börjat fila på mina mål för 2013. Många av dem kommer publiceras på bloggen inom ett par dagar.

Tillbaka på kontoret – passade på att beställa från MM Sport

Gick och la mig tidigt igår. Säkert innan 20:15. Sitter på kontoret. Som av en händelse har jag ingen kavaj med mig idag. Då här de äntligen fått till kylanläggningen – så jag fryser (har svettats som en galning hela vintern). Medan alla mellandagshandlar på ”rean” så passade jag på att fylla på bland de godsaker jag saknar och nya grejer jag vill testa.

Beställning och länkar nedan:

Påtvingad periodisk fasta – och sen lunch

Kl strax innan två blev jag utsläppt ur konferensrummet och fick äta lunch. Drygt två timmar försent. Med tanke på att jag inte ätit någon frukost (var seg imorse och tyckte inet att jag behövde någon eftersom jag inte tränat, stupid!).

Inlagda rödbetor rödlök isbergssallad och keso

Skulle egentligen koka mig en linssoppa med lök, vitlök m.m. och servera ett stekt ägg till. Nu kan vi ju säga att så blev inte fallet eftersom jag fick äta så mycket senare (och inte fick någon lunchrast). Så istället blev det lite inlagda rödbetor, en rödlök, ett huvud isbergssallad och en burk keso grillad paprika. Det gick ju ned det också! Får koka liserna imorgon (måste bara komma ihåg att ta med en ny rödlök…).

The Hobbit

Vi började julhelgen med att gå på bio på fredagskvällen. Först lagade jag middag hemma – och sen gick vi på The Hobbit. Den var helt klart värd att se. Både jag och Johanna var helt ense om att det var en perfekt start på julhelgen. Men vi tog en alldeles försen tid. Kl 21 en fredagkväll. Hugha vad trötta vi var. Hittade en ny mumsig glass på ICA som jag satte i mig. Mums! Typ 136 kcal/100g. Och jag tror en förpackning vägde typ 250g inkl plastförpackningen. Men jag kan minnas fel. Efter att ha mailat med dem så var det 270g/förpackning.

BioGott

Näringsvärde 100 gram (per förpackning):

  • Kcal 136 (367,2)
  • Protein 3 gr (8,1)
  • Fett 12 gr (32,4)
  • Kolhydrater 9 gr (24,3)

Lördag med syskonhäng, mysfika och julmarknad

På lördagen gick jag och älsklingsflickan på julmarknaden i Gamla Stan. Just den var inte så mycket att hänga i julgran. Däremot så köpte vi den klassiska Salamin vi köper där varje år. Och fikade på Stadsmissionen. Johanna passade på att ta en favorit – morotskaka – och jag tog en cappuccino. Efteråt skulle Johanna ut med syrran – och jag och lillebror skulle leka med bilbanan. Tyvärr fungarade inte den – och planerna blev ändrade. Så båda syskonen kom över – och Johanna stannade hemma. Slutade med att jag bjöd alla på hemmagjorda burgare och grönsaker i ugn.

MysFika Bilbana (tyvärr trasig) Lördagsburgare med familjen

Uppesittarkväll (söndag) hos Moster

Söndagen var familjedag. Jag hämtade upp Hugo och åkte över till moster och åt alldeles för mycket julmat och godis. Såsom varje år. Johanna hade andra planer – men hon hjälpte mig att hämta upp Hugo först.

HWx2

Julafton – i familjens tecken

Julafton firar vi alltid med familjen. I år skulle vi vara hos mormor och morfar. Men först gymtränade jag vid 05.30-07.00. Bilden är tagen i ett spegelfönster på Folkungagatan. Tydligen så skrämde jag en kvinna så mycket att hon sprang därifrån med sin hund efter att ha sett mig. Såg jag så hård ut? Yeah!

Påväg hem från gymmet på julafton

Efter gymmet gick jag hem, lyssnade på A Christmas Carol av Dickens samtigt som jag kokade risgrynsgröt till frukost. Precis så som Johanna önskade. Och som en tvättäkta grötsuckerr passade det mig perfekt. Vi delade på grundreceptet för 4 personer.

Risgrynsgröt

När vi ätit den så bytte vi julklappar. En ny tradition tydligen – eftersom vi normalt sett byter julklappar på kvällen efter julfirandet. Men istället för att sätta sig på tvären får jag helt enkelt anpassa mig ibland. Jag fick ett par superschysta manschettknappar i form av urverk.

julklapp från älsklingen

Påväg till mormor och morfar åkte jag, och mötte upp min supersociala bror, för att tända ljus hos farmor. Såsom vi gör varje år.

Farmor social lillebror

Jag älskar julmust

Jisses vad glad jag blir när jag ser en skylt som säger att man får köpa julmust för 5 kr/flaska…

Julmust 5kr - tom hylla

…mindre glad blir man när hyllan är tom!

tur att jag tog de två sista då - suckers

Tur att jag tog de två sista då! Suckers (som kom efter mig)!

Har tränat varje dag över julhelgen – med olika resultat – mest med tanke på förkylningar och liknande

Behöver nog inte beskriva i detalj vad jag tränat. Men de normala övningarna:

  • Bänkpress
  • Pullups
  • Dips
  • Marklyft
  • Frivändningar
  • Militärpress
  • Knäböj
  • Frontböj

Grundfys 65kilos-dips MeraMarklyft Marklyft

Ofrivillig fasta och jul(v)lig omelett

Som jag nämnde i ingressen så mådde jag inte alls bra i helgen. Frossa. Ledvärk. Trötthet utöver det normala. Ingen lust att äta. Ingen lust att göra någonting. Så jag levde på vitaminer hela juldagen. Sedan på kvällen – vid 17-18 tiden någon gång fick jag ett rejält sug efter att träna (skumt?!) så jag hällde i mig en PWO och gick till gymmet. När jagk om hem hade jag hux-flux fått upp en aptit. Så jag gjorde en omelett med salami och köttbullar. Sedan stekte jag potatis, brysselkål, lök, vitlök och rödkål i kanel. Gott!

Vitaminer julomelett2

Annandagen blev precis lika konstig. Trött. Hängig. Grinig. Frossa. Förkyld. Sen bara föll det över mig att jag ville träna. Tog mig till gymmet och körde böjar, bänk, dips och pullups. Ett rejält pass. Hem igen. Hungern hade kommit tillbaka. Repriserade maten från dagen innan.

Julomelette

One thought on “Påfyllning av goodies hos MM Sport / Min komprimerade julhelg (i bilder)

  1. Ping: Att komma igång / Leverans, bakpotatis och träning… « HAMWID's #WinnerLifeStyle

Kommentera

