MM Sports-kampanj, BJJ, (ur-)formbild, matlagning och min egen dödsruna!

2012-12-21: Sjuk (förkyld). Muskelvärk. Ledvärk. Trött. Men stark. Stark som aldrig förr. Det gäller att ta chansen. Göra det man tycker är roligt och leva utifrån det. Dessutom tycker jag min lillebror är en av de modigaste människorna i livet just nu. Att våga erkänna ett misstag och faktiskt ta konsekvensen av det. Strongt!

Kampanj hos MM Sport (!) – för er som inte signat upp för nyhetsbrevet – se här!

jul_header

jul_rabatt

ripped_capsmelting_point

wellness_omega3

diet_meal

jul_jacked_fuel

jul_prisjakt

Testat nya Jacked XX Superior Edition

BeastModeOn-Djävligt-Bra-Beställning

Det börjar bli dags för en ny beställning av stuff från MM Sports. Lagt upp en liten ny kundvagn. Djävligt bra tror jag det blir, kommer nämligen kosta 666kr.

Var ju in och köpte Jacked XX Superior Edition i Stockholmsbutiken nyligen. Har ännu inte hittat min ”ultimata” dos. Men jag jobbar på det. Igår blev det dock personbästa i både knäböj och frivändningar. Och i måndags fick jag höra att jag inte såg ”lika blek ut som vanligt”. Så jag misstänker det var positivt. Fortfarande får jag något bättre fräs av Vip-X ZeroCarbs.

PWO och intraWO Jacked XX Superior Edition

BJJ-bas / Öppen matta (i tisdags)

Baspasset i BJJ:

  • Drillar
    • Chin-slide-pass
    • X-pass
    • Knee-on-belly–>knee-on-belly
  • Teknikträning
    • Svep från guard
  • Sparring 6 rundor á 5 minuter

Lyftning i gymmet

Ytterligare ett maxförsök Clean (fail på 85) Det är jag och Rambo som gör våra speciella bälten!

Tisdag:

  • Frivändning
  • Marklyft
  • Militärpress

Onsdag:

  • Bänkpress
  • Pullups

Torsdag (tillsammans med lillebror):

  • Frivändning (PB 1RM)
  • Knäböj (PB 1RM)
  • Raka marklyft

Fredag:

  • Bänkpress
  • Pullups
  • Dips
  • Smala pullups

Leker i bänkpressen igen

What makes you think!

Jaa, skriv din egen dödsruna. Tänkte skriva: Här vilar Hampus, han som gjorde allt för att vara lycklig. Och insåg att det inte är sant. Måste nog helt klart hem och se över min prioriteringslista. Det är ju nu jag har chansen!

dödsruna Its a sign

Fredagshumor

Prostituerade, sexhumor och proteinshakes. Det är så man firar att det är fredag!

Gå dit för en hjärtinfrakt istället då snuskskämt biffig tomte

Matlagning

Ja, jag lagar mat i vanlig ordning. Varje dag försöker jag äta potatis. Min nya favoritpotatis är ju Apache-delikatesspotatisen. Kostar typ nästan 30kr/kg på ICA Supermarket Medborgarplatsen. Men det är det nog värt faktiskt! Stek den. Ugnsrosta den. Koka den. God på alla sätt och vis. I övrigt äter jag proteingröt och olika bär-protein-kombinationer.

I förrgår gjorde jag köttfärssoppa (ej bild) på:

  • 1 bit nötfärs (typ 400 g)
  • 1 skivad gul lök
  • 1 morot, hackad
  • 1 Burk krossade tomater
  • 3 vitlöksklyftor
  • ½ spansk peppar, röd
  • 1 stor matsked tomatpuré
  • 1 buljongtärning

Enklast så fräser man spansk peppar, lök och vitlök i lite olja i kastrullen och steker köttfärsen i en annan panna (jag kokade den först). Sedan tillsätter man morotsslantarna, lite senare tomatpurén och efter någon minut även de krossade tomaterna och buljongen samt vatten (ca 0,5-1l).

Igår åt jag och lillebror middag (ej bild):

  • Vi stekte champinjoner, vitlök och en rödlök i en stekpanna.
  • I en annan potatis.
  • När löken, champinjonerna etc. var klara med fin färg slog vi i 2-300g hackad (tinad fryst) spenat och värmde. Salt/peppar efter smak.
  • Emil tärnade kycklingfilén och sedan stekte vi på den.
  • Vi valde att krydda både potatisen och kycklingen med kanel, chilipeppar, paprikapulver och flingsalt.
  • Vi åt det tillsammans med en kall dressing/sås på kvarg, sweetchilisås och skånsk senap.

kyckling potatis morötter rödbetor vitlök svamp Mer chokladbollsgröt Jordgubbar och jordgubbscasein

Sedan lite bilder på mig i mitt ”vanliga” liv

En rund-är-också-en-form-bild samt mönster-och-färg-”crescendo”. Dessutom en STOR istapp som bara väntar på att ramla ned i foten på någon. Lägger med en bild på mina långkallingar också – efter att jag strippat på kontoret.

Dödsfarligt Tisdagens (ur-)formbild efter frukost, lunch och ett rejält mellanmål Fluga-färg Avklädd på kontoret

Kommentera

