Coconut Low Carb

Julgran, julbak, pepparkakshus, gym, svinigt(?) utslag. Samt lite väder…

2012-12-17: Helgen har gått. Vi har byggt julgran, bakat kakor och bullar. Limmat ihop ett färdigt ICA-pepparkakshus och latjat rent allmänt hela helgen. Skönt med ett avbrott. Gick förbi en Biltema reklamskylt häromdagen. Det kanske inte syns på bilden. Men det är reklam för två värmande (värmefilt och en etanolkamin) och en motsatt produkt (rakapparat/hårtrimmer).

Motsägelsefullt

Impetigo förstörde min lördagsförmiddag!

Svinisar

Trodde jag fått impetigo. Fick helt enkelt stanna hemma från träningen i lördags. Riktigt surt! Men det är inte schyst att smitta de andra. Så hellre fria än fälla. Såret har blivit mindre – och känns inte som impetigon brukar göra. Så snart får ni se HamWid i en dojo när dig Gullmarsplan.

Helgen som varit – vi börjar med Fredagen

Fredagen kämpade jag mig igenom med ett bra träningspass på morgonen. Besök hos min läkare, tokskyndade till MM Sportsbutiken på Sveavägen och avslutade med att äta en intetsägande burgare på Kellys.

MM Sportsbutiken

Åh, det var som att komma hem. Dels pågrund av det supergrymma bemötandet av Mike, Leo och Reza. Men också för att man blir som ett barn i en leksaks-/godisbutik.

Fick med mig:

Tur att jag bara köpte 4st bars. Gick nämligen åt två direkt på vägen hem. Kan säga att nu efter helgen är alla slut! Suck. Får jag åka och hälsa på i butiken igen då. Vilken ”(o)tur”. Nya Jordgubb-Kiwi-smaken på Jacked Fuel var också riktigt bra. Tumme upp! Det som däremot förvånade mig var serveringen av pepparkakor i butiken.

MMSportsbutiken Pepparkakor hos MM Sports

Coconut Low Carb Chokladapelsin Low Carb JackedFuel JordgubbKiwi

Kellys burgare

Mötte upp Malin och Camilla för att hänga och käka lite i fredags. Jag ville ju som tidigare nämnt gå till Amida Kolgrill. De ville däremot äta på Kellys. Så det var väl bara att vika sig. Och vad händer? Burgaren kostar 139kr och är allmänt intetsägande. Annat än att den var ganska torr och stabbig, själva burgaren alltså. Smaklös cheddarost också. Lite aven besvikelse. Tur att sällskapet vägde upp, med råge.

KellysBurgare

Helgen, då nästan allt hände

Personbästa i Squat Clean. Personbästa i dödslyft. Smittohärd i ansiktet (trodde jag). Julbak med familjen. Tydligen hade de glömt köpa saffran. Därav totalfylld mobil med missade samtal. Innan dess hann vi bygga julgranen också! Dessutom kokade älsklingen och syrran knäck. Det om något är kärlek! Sista bilden är Johanna och Emil halvt om halvt sovandes på 3ans buss hem.

JulgranenKöpa saffran Gyllene form av kärlerk - knäck Älskling och ingift systerson

På söndagen var tanken att vi skulle ta oss till Skansens julmarknad. Men med tanke på snö-slaskvädret så struntade vi i det. Tog en promenad (ofrivillig i jakten på en restaurang) på söder. Innan vi åt för 100-lappen på Sonjas grek (iofs tog jag en dyrare rätt – men det var ju likväl mycket godare). Innan dess hann Johanna och Emil bygga ett pepparkakshus. Film finns via min Bambuserkanal.

x 032

Träning i helgen (och imorse)

Det blev två fysträningspass då (eftersom jag inte kunde brottas).

Lördag:

  • Frivändningar
  • Marklyft

Söndag:

  • Frivändningar
  • Knäböj

Måndag:

  • Bänkpress
  • Dips
  • Pushups
  • Pullups
    • Viktade
    • Close-Grip (viktade)
    • Fatman

Knäböjstjockis Morgonträning pressar och pullups

Frivändnings-PB Ägde vikten i frivändningarna

Om man skall remma – är just nu mitt dilemma!

Stark i knäböj just nu. Riktigt stark. Gjorde en trea på >2xBW igår. Däremot är jag inte övergrym i marklyft (och andra dragövningar). Därför funderar jag på om det är mitt grepp som begränsar mig. Dragremmar, överhandsgrepp, mixgrepp – greppgreppgrepp. Hur man håller stången påverkar hur starkt grepp man har. Själv gillar jag mixgreppet – och jag försöker varierar vilken hand jag vänder åt vilket håll. Men köpte mig remmar i fredags – även om jag behöver vara stark i greppet är det dumt att stoppa ryggutvecklingen om greppet blir den svaga länken. Är ju inte rättvist mot stora starka ryggen om stackars små händerna ska bära hundhuvudet för en begränsad styrkeutveckling! Men jag är också egentligen motståndare till remmar. Särskilt på grund av min egentliga sport! Skulle exempelvis aldrig använda remmar i pullups – möjligtvis i hantelrodd (tappade greppet i förra veckan efter ca 3 reps på 40kg – men ryggen ville MER). Svårt beslut. Men jag tror man ska ladda på så mkt man kan utan remmar. När det verkligen inte fungerar – då, först då, kan man ta till remmar.

Ensamkväll

Johanna bestämde att hon skulle ta hand om sin systerson – och sova kvar där – igår (söndag) – så jag blev helt plötsligt ensam hemma på kvällen. Konstig känsla då söndagar är den dag då vi hänger tillsammans och bara ‘chillar’ tillsammans. Men man måste vika sig för hennes vilja. Family comes first.

Jag roade mig med att:

  1. Kolla ‘The Ultimate Fighter 16 Finale’
  2. Gå till gymmet för knäböjar (fick nog i mig 30 000 kcal i helgen – så varför inte bränna dem i knäböjsställningen?!)
  3. Handla på Lidl
    1. 2 påsar á 750g fryst hackad spenat
    2. 4 burkar á 400g hela skalade plommontomater
    3. 5 burkar á 200g 2,2% fat cottage cheese (ny variant?!)
    4. 2 kg fryst kycklingfilé
  4. Koka risgrynsgröt till Johanna så hon har lunchmat den här veckan (äggen kokade jag imorse)

Älsklingsfrukost

Family talk

Hade ett heart-2-heart samtal med Johanna i lördags. Har ju varit massor, som ni redan läst om, i livet för oss (särskilt för henne). Samtidigt som läkprocessen måste få sin tid – måste ju lägenhetsvalen också få sin. Och jag. Och hennes familj. Och jobbet. Och, och, och… OCH!

Slaskigt väder imorse

Tur att jag är vuxen, gubbe, och klär mig utefter väder numera. Förrut var det all-about-looks. Sedan något år tillbaka är det mer viktigt att inte bli blöt och kall på vintern.

Redo för slask

One thought on “Julgran, julbak, pepparkakshus, gym, svinigt(?) utslag. Samt lite väder…

  1. Ping: MM Sports-kampanj, BJJ, (ur-)formbild, matlagning och min egen dödsruna! « HAMWID's #WinnerLifeStyle

Kommentera

