Fredagsslips och väst

Rage Cage, kvällsbesök och övergrym BJJ-sparring

2012-12-14: Svårt att gå, tunga knäböj imorse. Och grynen till gröten var slut. Fasiken. Kom iväg till BJJn igår. Fick oväntat kvällsbesök (hade tyvärr inget Gevaliakaffe hemma). Och slöade järnet. Äntligen är snart den här överjobbigt jobbiga veckan slut. Nästa vecka blir det nya tag! Dessutom lite sexistisk humor. Inte för att jag är sådan egentligen. Men mest för att det är fredagshumör och jag tyckte det var rätt roliga bilder!

Dagens frukost Fredagsslips och väst

BJJ när det är som bäst!

Kom ju iväg till träningen igår. Trots att jag velade fram och tillbaka. Fram och tillbaka. Trött som en grönsak. Men(!) jag åkte dit som jag bestämt. Och det var så värt det! Hade fantastisk tur. Vips, från ingenstans (när jag gett upp hoppet då de bara var två personer på mattan) så dyker Christian upp. Och jag får ett helt pass med övergrym sparring. Fick till bra flow, lyckades försvara mig mot de flesta av Christians submissions de första rundorna – men mot slutet fick jag klappa som en symaskin tack vare att jag blev trött.

Tomt på mattan

Gårdagens pass:

  • 8 rundor 5 min sparring

Fredagsfys, fredgasmys och så (lite) kosttillskott…

Fredagar när det är som bäst. Har hela kvällen utstakad (efter jobbet):

  1. Hamburgare
  2. Vänner, och
  3. Pussa på Johanna

Det är mina kvällsplaner det. Utan inbördes ordning (även om det gått mest tid sedan jag fick hamburgare). Och förresten vill jag äta på Amida Kolgrill. Men vännerna har ju bokat bord på Kellys.

Enligt menyn har de följande sorters burgare:

  • Kelly’s baconburgare 139:-med cheddarost och chilidressing serveras med pommes
  • Kycklingburgare 139:- med cheddarost, bacon, currydressing serveras med pommes
  • Laxburgare 139:- med räkröra och avocadoskivor serveras med pommes

Eftersom jag alltid utvärderar ‘köttigheten’ på burgare – så finns det inte så mycket att välja på. Dessutom – ”currydressing” på kycklingburgare – låter rätt konstigt. Hoppas bara att jag kan få en side-sallad istället för pommes. Pommes strider så rejält emot ‘kaloriekonomi’-tänket. Egentligen är detta inlägg inte värdigt att taggas som burgareinlägg eftersom jag inte har någon utvärdering/recension av burgaren (ännu!). Men jag har ju redan börjat dela med mig av mina åsikter – redan innan jag provat. Därför hamnar det i burgarkategorin ändå!

…idag skall jag besöka MM Sports butik i Stockholm

…om jag hinner… annars får jag åka dit i helgen (de har ju bårde lördags- och söndagsöppet nu under december/fram till jul).

På önskelistan finns (kanske inte köper allt):

Sen fylla på basförrådet med proteiner:

Behöver egentligen både...
...så jag skall nog köpa det bästa från två världar:

Givetvis i Double Rich Chocolate-smaken!

Personbästa i frivädningar

Imorse tränade jag på gymmet:

  • Frivändningar
  • Knäböj
  • Frontböj
  • Raka marklyft

Pratade med Ronny i telefon igår. Han sa han hade frivänt en vikt jag misslyckats att vända vid två tillfällen. Så mantrat imorse var: Kan Ronny kan jag. Skiten skall upp! Kan Ronny kan jag. Skiten ska upp. Jag kan! Jag kan! Jag kan! Och BOM! Satte vikten! Allt handlar om inställning, vilja, att våga tro på det man gör – och givetvis att träna hårt!

…dessutom la jag till några bicepcurls och några pushdowns med repen – eftersom lillebror mobbat mig ganska länge nu för mina armar.

Squatsitter i vilan  Squatsitter efter att ha gjort klart alla böj Sexist 2

It’s all about eating – words from an eating disordered bastard

Tänk att så mycket handlar om mat. Det var ju Lucia igår. Och givetvis var firman (snäll/tvungen/elak – välj själv) att bjuda på Lussebullar. Många blev glada. Själv höll jag mig. Nog mycket tack vare köttsuget (som jag beskrev igår).

Lussebullar

It’s a dogs world

Man har ju hört om handikappanpassade kontor. Vi har däremot en hundanpassad tillvaro. Första bilden är nya hundgården. Stängsel. Hundluckor och golvvärme (dock är det ingen som bekräftat att förrådet är en hundgård – men man kan gissa). De andra två bilderna är en hundanpassad arbetsplats. Omtänksamt tycker jag – så att hunden inte går lös. Det finns ju både positiva och negativa saker med husdjur på arbetsplatsen. Vissa säger att det är förebyggande mot allergi – andra hävdar att det är allergiframkallande. Oavsett. Såhär kan det se ut! Vi har även en Rage-Cage (en, ibland, mindre lugn hund som sitter inlåst och får sina ”utbrott” på förbipasserare [någon sa att det var hans sett att ge sig själv en uppgift på grund av tristess]).

Hundkojan Hundkojan budget Ingång till hundkojan  RageCage

Knyckte bilden nedan från Facebook

Sexist 1

Kvällsbesök

Juste, igårkväll fick vi besök kärleken och jag. Det var lillebror som var tentanervös. Fick ett SMS (som jag inte sett) sen ett meddelande på Facebook om jag kunde hänga med ut på en promenad. Svarade att jag var redo att gå och lägga mig – men om han hade vägarna förbi kunde han titta in en sekund. Fick till svar att han väntade på hissen. Haha! Någon behövde sin storebror tror jag.

Kommentera

