Gröten saved my life…

2012-12-12: Gemsansam respekt på den smala gången genom skogen till kontoret. Jag och en äldre herre försökte att inte välta ned den andra i djupsnön. Det finns fina människor ändå. Fantastiskt!

Deppig sliten och allmänt knäckt igår – gröt idag

Imorse åt jag gröt igen. Till lunch grönsaker och kyckling. Bestämt mig för att ta det lugnt i veckan, träningsmässigt, och försöka göra lite ”juliga” saker istället. Idag tänkte jag fixa julklappar, exempelvis. Och försöka gå och lägga mig innan 21 igen. Får se om det fungerar. Insåg att jag fortfarande inte tagit itu med förlusten i SM/RM i september – har bara skjutit på det genom att jag känt mig tvungen att träna, träna, träna och träna. 73 dagars träning i streck kom jag upp i. Sen kände jag mig sliten. Rejält sliten. Så jag la mig innan åtta i måndags, Strax efter nio igår.

Köpelunch med kyckling     Gröt!   dagens look

Måste hitta tillbaka till mig själv. Har jobbat lite för mycket ”utanför boxen” senaste veckan. Ätit dålig frukost. Ätit för lite kolhydrater till lunch och ”kompenserat” det med att vara tokhungrig och ätit alldeles för mycket på kvällen istället. Nog ganska svår att tackla min konstant ökande kroppsvikt också – trots att målet har varit att ‘lägga på mig’. Men är man inte mentalt förberedd på vad som kommer hända med utseendet kan det bli riktigt jobbigt!

Dåligt sätt. Så, back to basics. Så som jag gillar att leva. Började med att äta chokladbollsgröt imorse.

Funderat på att börja använda glasögon igen

Smakråd önskas och tas emot med öppna armar

!glasögon

Oh yes, nu är det jul igen

Tomtar, snö och mera snö. Det är grejen just nu!

TomtesnöhögGemensam respektmer snö

Tränade imorse, starkare än på länge i marklyften

Dagens pass:

  • Marklyft
  • Stående militärpressar
  • Kabelcrunches

Vilar efter marklyftMorgonläsning

Sen hittade jag reklam för MM Sports i gratistidningen. Insåg att jag måste förbi där co hälsa på snart. Alltså i Stocholmsbutiken!

Kommentera

