Stressrelaterade sjukdomar, bad ass Tomte och färgkaos!

2012-12-11: Somnade innan 20.00 igårkväll. Så det blev tyvärr ingen BJJ igår. Och har varit ett nervvrak hela dagen. Funderar på om jag pressar mig själv lite för hårt nu med allt (jobb, träning, kost, jul etc). Man orkar bara med ett visst antal strider samtidigt. Kanske förklarar detta mitt klädval imorse? Låt oss kalla det färgkaos.

Färgkombination från jag vet inte vad

MM Sports Stockholmsbutik

Har öppet 11-15 på söndagar fram till julafton. Dessutom:

Julöppet även söndagar 11-15

Morgonträning igen, back on track

Morgontränare 20 min roddmaskin

Imorse blev det ett annat upplägg än tidigare tisdagar. La nämligen in 20 minuters roddmaskin i lagom tempo.

Passet då:

  • Bänkpress
  • Viktade pullups
  • Viktade dips
  • Viktade pullups med smalt grepp
  • 20 min roddmaskin

Julpynt jag bara måste ha

När jag var liten var det bästa jag visste julpynt. Men ju äldre jag blir desto mer ”jobbigt” blir det att plocka bort pyntet. Därför drar jag mig för att plocka fram det. Detta i kombination med att jag blir så deprimerad över att julen är slut. Jag älskar nämligen julen. Men jag får mindre och mindre tid att komma i julstämning. Det var betydligt enklare att göra när man var yngre och hade a) jullov och b) inte brydde sig om vad jag åt (pepparkakor, lussekatter/-bullar och allt annat julgodis). Men Tomten, nedan på bilden, gör verkligen att jag vill julpynta. Så häftig!

badass santa

Scary tant på t-banan

Tanten på bilden har ingenting med den =/%#(?”() som knuffade mig imorse. Pelare på ena sidan. Kraftigt byggd (tänk dig bowlingklot) dam kommer farande – kollissionskurs – och hon vägrar väja (jag har fortfarande pelaren på min vänstra sida). Pang! Hon går rakt in i mig. Jag håller på att ramla och tappa påsen med lunch och hela faderullan. Däremot såg jag en läskig kvinna, som sov, på t-banan. Eller hon var inte läskig. Men hennes blick när hon sov var läskig.

Ms scary eyes

Äta bör jag, annars dör jag

Lunchbilder från igår och idag. Ungefär samma bas: kyckling, spenat och champinjoner. Kombinationen med potatis eller nudlar. Lite beroende på vad jag a) känner för och/eller b) har hemma.

kyckling spenat potatis champinjoner och vitlök  Kyckling spenat nudlarchampinjoner spansk peppar

Google is the shiet…

Har Google:at min trötthet. Hamnade på en artikel. Och i den kan man läsa:

Vid långvarig hög stressnivå:

  • Psykisk och fysisk utmattning med bl a kronisk trötthet, sömnproblem, minnessvårigheter, humörsvängningar, depression etc.
  • Metabola effekter i form av bl a bukfetma, högt blodtryck och risk för åldersdiabetes.

Dessutom kan man bli pressad in i detta genom en utsatt vardag:

”…kan ju  inte ta till knytnävarna mot en elak chef eller springa tre varv runt kvarteret när vi blir påhoppade under ett sammanträde. Om detta sker ofta och under lång tid ökar risken för olika stressrelaterade symtom och sjukdomar.”

Nu vill jag inte påstå att jag blivit påhoppad i konferensrummet eller har en elak chef. Däremot kanske min vardag är lite mer pressad än vad jag skulle önska just nu. Det är så många jag vill vara till lags. Så många saker jag skulle vilja uppleva, utföra och så många människor jag vill glädja.

Vi avslutar med ett vinnande citat

”If you are tired of starting over. Stop quitting.”

Kommentera

