Min utveckling…

2012-12-06: Det gäller att skapa en vana och hitta sin modell. Sitt momentum – eller som jag kallar det WinnerLifeStyle. Jag har nog börjat finna mitt.

Bakgrund

I augusti 2012 vägde jag ca 63 och ‘bantade som en dåre’ (låg så gott som jämt på energibalans eller strax under [vilket kompenserades med s k hetsätningar]). Nu i december (samma år) väger jag ca 67 kg (inte stått på vågen på ett par veckor) och lever gott utan att grisäta men också, framförallt, utan att banta! Skulle gissa, att mycket av vikten är rent ”späck” jag lagt på mig. Men resultaten kommer ändå.
Styrkeutveckling
Squat:
Imorse gjorde jag 6 x 6 på samma vikt jag klarade 1 RM på i augusti.
squat
Benchpress:
10 % ökad vikt, med fler set, på 5 RM sen i augusti.
bänkpress
Deadlift:
I dag gör jag nog 3 eller 5 RM på samma vikt som jag kämpade upp 1 RM i augusti. Dessutom drog jag upp ca 10 % tyngre här också.
Deadlift
Andra ”dicipliner” jag blivit starkare i är bl a:
  • Front Squat
  • Hantelrodd
  • Frivändningar
  • Viktade dips
  • Viktade pullups
FrontSquat dips

Slutsats

Mat är viktigt! Att hitta sin modell är viktigare. Skillnad kroppsvikt, ca + 3-4 kg. Tränar fler, längre & tyngre pass nu men ändå rätt fräsch! Tänk när jag drar ned lyftandet & satsar fullt på att sätta vikten, behålla styrkan & ha ork på BJJn! Bom bom!
Kommentera

