#WinnerLifeStyle

2012-12-06: Sitter på bussen till jobbet, barnvsgnsplats med nedfällssäte – men en sittplats. Den sista. Så, vad, jag anser, skiljer en vinnare och en förlorare: endast en mindset. Det är också därför som jag började med taggen: #winnerlifestyle på Instagram och Twitter.

brucelee

Vad som kännetecknar en vinnare – och framförallt en vinnande livsstil (WinnerLifeStyle) – min version

MittTyrolJulbordiBilder 012

”Don’t cry to quit, cry to keep going. At the end of pain is success.”

Det är med detta jag slår bort lathetstankarna som dyker upp i huvudet. Innan varje set. Efter varje set. När jag i ren utmattning tänker: ”…det här är det sista” eller ”i nästa set räcket det med en fyra”. Döda dessa tankar eller så kommer dom döda din utveckling.

Imorse slog detta nästan omkull mig – när ‘hör’ mig själv tänkta:

”…när tar ökningen slut?!” (ökar vikter/set/rep vid nästan varje pass utan stopp).

Lägg av med det där! Tänk om. Tänk rätt.

Winnerlifestyle.

Stenbeck sa:

”…en vinnare vinner och går sedan hem.”

Jag vinner! Jag vinner över mig själv. Jag vinner över mig själv varje pass. Jag vinner över mig själv varje dag. Om det sedan beror på mitt näringsintag (överskott), att jag vilar regelbundet eller att jag har goda gener. Det handlar inte om varför. Därför. 

”Champions do, what Competitors don’t.”

Jag har en vän. Eller bekant. Men jag önskar han blir min vän. Han citerar ofta Aristotel:

”We are what we repeatedly do! Exellence then, is not an act, but an habit.”

…och det är just det. Skapa ett liv. En mening. En modell som fungerar för dig. Och när du hittar den – då har du hittat din: WinnerLifeStyle.

Hur du hittar din egen väg

När jag tänkte igenom vad som var viktigt för mig, och vad jag är för person, kom jag fram till följande:

  1. Jag är morgonpigg, men kvällstrött
  2. Jag värdesätter ”slö-tid” med min älskade flickvän (att bara hänga)
  3. Jag är en vanemänniska och vill gärna ha det på ungefär samma sätt hela tiden – på så sätt blir jag inte besviken
    1. Detta ger mig också möjlighet att sväva ut och vara spontan när a) humör
  4. Jag vill stanna hemma när jag kommit hem
    1. Laga mat
    2. Hänga med min älskling
    3. Varva ned efter en lång arbetsdag
  5. Jag gillar basövningar
  6. Jag avskyr att träna högreps
  7. Jag avskyr konditionsträning
  8. Jag älskar att äta stora volymer mat

YouTube klipp

I min meny har jag en flik som jag kallar WinnerLifeStyle – under den har jag lagt upp en YouTube-kategori där ni hittar de klipp

One thought on “#WinnerLifeStyle

  1. Ping: Julmatsångest? BJJ och nyårslöften « HAMWID's #WinnerLifeStyle

Kommentera

