Mygelstädare, julstämning och PWO

2012-12-04: Kallt, stökigt, julklappar, PWO och reptilhjärnan! Givetvis käk och kosttillskott också…

Morgonträning och kallt ute

Kallt på morgonen

Fortsätter på gammelpandans utstakade väg när det gäller marklyften. Iklädd två tishor, en fodrad hoodie, en vanlig hoodie samt en fleecetröja gick jag till gymmet.

Squatsitta mellan marklyft under morgonträning

Morgonens pass:

  • Marklyft
  • Militärpress
  • Hyperextentioner
  • Cable crunches

Städaren, eller skall jag kalla dem tränaren…

Städpatrullen var på gymmet när jag var där. Fast som ni kan se oav bilderna så var de inte så aktiva med städningen. Till deras försvar skall jag nog tillägga att jag inte vet exakt vad som ingår i deras uppgifter (misstänker att det inte är axel- och bröstpressmaskinerna) – om de bara skall städa toaletter (de var rena!) och duscharna.

Städaren tränade mer än att städa tror jagStökigt på gymmet trots att städaren var där

Kontrasternas kontor

Ni har garanterat sett lite olika bilder på mitt skrivbord. Topp fem av de med flest papper på. Här är en på min frukost med skrivbordet i bakgrunden:

  • Jordgubbscasein
  • Frysta jordgubbar
  • Kvarg
  • Pepparkakskrydda

Kvarg, kasein och bärfrukost

Men vi har en grupp, som har som tradition, att dela ut julklappar till varandra (dock osäker på deras ‘regler’). Hursomhelst är det rätt härligt att se när de plockar fram julsakerna, julklapparna och sitter och äter lussebullar dagarna i enda.

Julklappsutdelning

Det sorgliga är att samma grupp sitter på samma våning som köket (iofs är det ett av två kök vi har – så alla använder detta) – och där är det minsann ingen julstämning.

Stökigt kök på kontoret

Undanflykternas mästare fick smaka på PWO-effekten!

Så seg och lat igår. Ville bara ligga hemma på golvet framför datorn och kolla youtube-klipp inför nästa UFC-gala. Men Det första jag gjorde när jag kom hem från jobbet (ca en timme innan BJJ-tränignen började) igår var att hälla i mig en rejäl shake med Vip-X ZeroCarbs.

Vip-X-Zero Carbs

Så precis när det var dags att ge sig av (ca 30 minuter innan passet började) – och jag började komma på undanflykter varför jag inte skulle träna – så började det sticka i kroppen – och den kändes oförskämt pigg. Huvudet var fortfarande i grönsaksstadiet dock. Det gäller att reptilhjärnan knäpps igång. Det var Presstoffer som skulle instruera – men han var något sen, så jag startade en ‘rull’-uppvärmning (rull = sparring).

Passet:

  • 15 min rull som uppvärmning
  • Chin-slide-pass
  • But-flopp-pass
  • 4 rundor sparring á 5 min
  • 5 rundor 20/10-fys (TRX-fatman-pullups, KB-swings, häckjämfotahopp, och evighetstecken med fötterna [för magen])

Enda gången jag hade någorlunda fräs i kroppen var just under sparringen – för då kickar andra växlar i kroppen in. I övrigt så var jag typ som ‘jetlagged’.

Påtal om julstämning

Eftersom jag är en traditionsjunkie och vill att allt skall vara samma, lika, varje jul så har jag infört en egen tradition. Jag skall läsa, titta eller på annat sätt konsumera, Charles Dickens mästerverk:

A Christmas Carol

A Christmas Carol - Charles Dickens

Igår hittade jag den i Spotify. Perfekt att lyssna på T/R till/från jobbet på bussen. Hann precis lyssna på ‘Stave 1′ imorse. Tyvärr så somnar jag alltid. Så jag kommer väl få börja om några gånger. Men det gör inget. Boken ligger hemma på köksbordet och väntar på att avnjutas en helg. Hoppas jag finner ro.

Dagens lunch, för en vinnare

Det är så enkelt, men det blir så gott! Dessutom går det fort att värma upp på kontoret!

Kyckling, potatismos, fänkål, champinjoner och massor av vitlök

  • Mosad potatis blandad med baristamjölk
  • Champinjoner
  • Fänkål
  • Coctailtomater
  • Vitlöksklyftor
  • Kycklingfilé skuren i bitar och stekta (ca 1st)

Garanterat övergrymma näringsvärden också!

Kommentera

