Rödbetor, lunch och Muay Thai…

2012-12-03: Ett litet extrainlägg om en kompis klubb. Om julbord och om dagens lunch. Dessutom glömde jag nämna att jag drack glögg igår. Mums och mys. Det luktar så gott i lägenheten när man fräser på den på spisen!

Borde kapa kilokalorier

Borde dra ned lite på mina kcal nu när det är dubbla julbord den här veckan. En idé skulle ju kunna vara att fasta fram till julborden. Men har en känsla av att jag skulle bli galen och att det skulle ”backfire:a”. Därför körde jag på som vanligt idag till lunchen med kyckling, wokgrönsaker och potatismos.

Dagens lunch

Innan jag värmde/lagade lunchen så var jag på ICA Maxi i Haninge och handlade några dunkar äggvita, lite sallad, champinjoner och vitkål. Hamnade bakom en stackare som hade en full kärra med varor och delade upp det på 3-5 kvitton (jag tappade räkningen och bytte kassa). Efter att ha publicerat bilden på min Instagram så fick jag kommentaren/frågan om det kanske var så att damen jobbade på hemtjänst. Det förklarar en hel del. Stackarn. Vilken arbetsbörda i så fall.

Kvinnan på ica

Smygreklam för nyöppnad Muay Thaiklubb i Haninge

Sedan måste jag rekommendera en kompis/kollega och hans nyöppnade Muay Thaiklubb. Han är en riktigt bra instruktör, ödmjuk och väldigt kunnig. Har tränat några pass för honom, mest för skojs skull – och lillebror har också tränat där – och han är väldigt nöjd. Bor du utåt Haningetrakten och vill köra Thaiboxning. Gör ett besök på hans klubb. Dom finns på Facebook och: http://www.southsidemuaythai.se/

South Side Muay Thai

Rödbetor ja, gott men läskigt

Hypokondri är en läskig sjukdom. Sen skulle jag nog inte kategorisera mig som en fullödig hypokondriker. Men tillräckligt ‘nojig’ för att bli tokrädd av att kissa mörklila/rött. Jisses om jag blev rädd när jag kissade i lördags. Flera nyanser mörkare än standardröd vill jag meddela. Så nu vet ni det också. Orolig  var jag, så orolig att så jag höll på att vrida mig ur mitt eget skinn. Tills jag kom på att jag ätit en stor laddning inlagda rödbetor till middag kvällen innan. Då kändes det bättre!

Kommentera

