Who am I? I am a CHAMPION!

2012-11-27: Igår fräste jag av både gympass och BJJ-pass. Testade ny PWO och blev ‘hög som ett hus’. På tal om hus är jag taggat till tänderna. Vi skall på inredningskväll för vår nya lägenhet (inflyttning tredje kvartalet 2013) ikväll.

 

Citat

Vill inleda med ett nytt citat jag såg på Facebook imorse:

Remember: Champions do what Competitors don’t.

 

Prepared PreWorkOut (och IntraWO)

Det gäller att vara förberedd. Och eftersom jag morgontränar gäller det att allt är förberett för att det inte skall bli kaos när det är dags att träna på morgonen. Därför förbereder jag allt innan.

I de med rosa lock (till vänster) har jag min PWO bestående av Vip-X-Zero Carbs och BCAA-XX. Denna häller jag i mig innan jag går på morgonen, samtidigt som jag petar i mig några riskakor.

I de med svart lock (till höger) har jag Leucin, Malto och Whey-100 (för snål för att köpa Hydrosylat/Isolate) även om det skall vara vassare att använda vid näringstiming.

Ny PWO

Testade ny PWO igår. Fast jag tog ca 1/3-delsportion och 2 espresso (läste sedan efteråt att man skulle ta två skopor – jag tog inte ens en hel).

Från att ha varit slö och trött som vanligt a lá måndag fick jag tunnelseende med uppspärrade ögon. Blev mitt bästa BJJ-pass på länge.

BJJ med fullt fokus

Rogga hade komponerat ihop en härlig blandning av tekniker, fys och sparring. Sjukt nöjd att jag passerade själva gammelpandan med hans egen favoritpassering.

Gårdagens pass:

  • Judoingångar
  • Smashpass
  • X-pass
    • X-pass + round the world –> rygg
  • Sparring 7 rundor á 6 minuter
    • Robban x2
    • Jorge x2
    • Jens
    • Aziz
    • Rogga

Jagade rygg under sparringen. Var ett tag sen. Gick några gånger. Känns stabilt. Måste fokusera på det lite mer.

Sedan hade Gammelpandan genomgång av hur fysträningsupplägget skall se ut fram till jul. Anpassade mig direkt imorse. Hade kondis som en häst på SM/RM men jag hade önskat att jag varit fysiskt starkare. Så detta är något jag skall fokusera på nu. Många knäböjar och många lyft från marken.

Brödernas klädutmaning

Hets, kamplystenhet och snygg kläder. Dessutom var det han som började. För ett tag sedan utlyste jag en kombinationstävling (där jag fick storslamsstryk). Förstår inte hur folk har så dålig smak. Svart skjorta kan ALDRIG vinna! Då har man inte koll…

Så mitt bidrag till tävlingen blev regnbågsfluga (med matchande näsduk), vit skjorta och en svartgråprickig smokingkavaj med en grön väst och svarta jeans med mockadetaljer till.

Morgonträning är en dygd

Efter anpassning till gammelpandans regler:

  • Marklyft (5 x10)
  • Stående militärpressar

Som vila brukar jag försöka huksitta (när jag inte har benböj på schemat). Det sträcker ut ljumskarna bra och ger god rörlighet och balans för BJJn.

Kommentera

