Squatting, sparrades som en säck potatis & massor av kvarg!

2012-11-22: Paketuthämtning, BJJ, Bakpotatis och insomnia (2-3hs sömn inatt). Det var min gårdag. Jobbigt på sambons familjefront dessutom. Ont i armen efter sparringen igår och myror i hela kroppen idag av trötthet.

BJJ som en säck potatis

Träning igår. Trött så jag ville gråta redan när jag kom hem med matvarorna och paketet jag handlade. Detta över 1 timme innan träningsstart. SMS:ade Björn och frågade om han skulle träna – skrev att jag var trött och inte ville. Men han sa åt mig att köra. Så, suck it up, suck in some Beta-Alaine and Creatin och bara kör:

  • Drillar
    • Kastingångar
    • Legdrag
    • Legdrag till smash
  • Tekniker
    • Smashpass från två ingångar
  • Sparring 6/1 min vila
    • Linnea x2
    • Aziz
    • Rogga
  • Fys 20/10 sekunder – 5 varv
    • Air Squats
    • Planka (med växlande knän till axel)
    • Utfallssteg
    • Situps

Var som en säck potatis igår på sparringen. Kom ingenstans. Orkade inte göra någonting och blev allmänt manhandled. Var så trött att jag ville gråta redan efter att ha varit och handlat och släpat hem paketet. Det som jag längtat efter.

Paketet

Ingen gröt imorse – kvarg för hela slanten

Började med en Mocha To-Go på väg till bussen. Hann inte dricka den imorse eftersom jag gjorde en ny frukost och inte var lite stabil i rutierna (dessutom packade jag upp MM Sports-paketet och packade ihop källsorteringen).

Riktigt proteinrikt – om man vill dieta:

Jag skakade kaseinpulvret med vatten och blandade ihop allt till en mumsig smet!

Näringsinnehåll:
Kcal 488
P 71 gram (58 E%)
K 34 gram (28 E%)
F 6 gram (11 E%)

Ingen sömn – men likväl böj

Omöjligt att sova igår. Gick och la mig innan 22:30, snurrade runt som en torktumlare till strax efter elva. La mig sedan i soffan och slöade bort tiden med en skål vitkål och kamomille te. Somnade mellan ett och två någon gång. Uppe vid halv tre på toaletten (stor kopp te!). Sen upp för träning innan jobbet (tänkte snooza – men insåg att jag kommer vara ett lik på eftermiddagen – så lika bra att smida medans järnet är varmt). Det blev Squat-fest.

  • Squat Clean
  • Squats
  • Front Squats
  • Stiffed-leg deadlift

Sen var det bara att bege sig hemåt för att packa Gi:n till kvällens BJJ-baspass, frukost- samt lunchlådan. Det var 5-7 personer på gymmet imorse. Strange.

Två nya citat som jag tog till mig

  • ”I’d rather have a life of ‘Oh Well’s’ then a life of ‘What if’s’.”
  • ”Tough times don’t last, tough people DO.”
Kommentera

