Massage, BJJ och en ny resa bokad

2012-11-21: Dags att skriva ett blogginlägg tycker jag. Igår fick jag massage. Skulle egentligen hämtat upp ett paket på posten. Men vem vill gå ut ur lägenheten halv nio en tisdagkväll efter två träningspass och en massage? Inte jag. Hur mycket jag än ville ha paketet.

Rep-Power

Tjat tjat tjat! Tycker verkligen du skall gå! Kommer bli hur coolt som helst. Dessutom kan du ju passa på att fylla på dina kosttillskott när du ändå är i butiken!

Kött är gött (och grönsaker)

Orkade som tidigare nämnt inte hämta ut paketet (fick påminnelseSMS nyss). Var inte särskilt kreativ eller aktiv i köket heller. Stekte wokgrönsaker med lite grön currypasta i en stekpanna. Och kött som jag kryddade med soja, chili, vitlök och paprikapulver i den andra. När vi sedan åt stekte jag på resten den rejäla biffbit jag köpte igår för 80 kr/kg.

Mounted by Ronny

Igår på BJJn var det nyböjare/bas-pass – eller öppen matta för färgade bälten (och fortsättare).

  • Ronny visade tekniker från mount
  • Sparrades tre rundor á 6 minuter med Boxarn

Skönt pass. Lagom fräsch när jag kom hem till massagen.

Edinburgh, IGEN!

 

Referensen om ”shallow-fry”- kommer ifrån detta blogginlägget.

YEAH! Imorse bokade jag en resa (och hotellet) till 21-25 april 2013 för mig och brorsan. Vi ska:

  • Träna
  • Äta episka frukostar
  • Fräsa i oss enorma mängder skottsk mat
  • Testa Whisky
  • Åka till Lochness/Inverness

Sorry brorsan. Planen är redan lagd!

Tidsbokning – men till vad?

Häromdagen ringde jag min läkarmottagning och ville ändra ett besök med sjuksköterskan. Hon i receptionen var allmännt efterbliven och kunde inte boka någon tid. Hon kunde inte ge mig numret till sköterskan och hon klarade inte av att koppla in mig dit. Däremot skulle hon be henne ringa – det har hon inte gjort.

Sen fick jag ett SMS med en tid (två dagar efter mitt samtal!). Det har jag aldrig fått förrut (tiden är till min vanliga läkare). Undrar om det är dubbelbokat – eller om dom har börjat med något nytt system där de påminner folk för att de inte kommer.

Krakow / Polen

Vi håller på att arbetar på ett businesscase i Polen för tillfället. Om det går i lås måste jag flytta dit. Mitt i vintern (minusgrader, bitande kyla… Hugha!). Men jag kan ju inte annat än att tycka att det är rätt spännande att bo i andra städer. Även om jag kommer sakna min kära flicka något enormt! Däremot finns ju ingen framförhållning – så när jag åker. Det vet nog ingen – men det kan lika gärna vara nästa vecka!

Undrar om det är lika mörkt i Polen som det är på kontoret i Stockholm när jag kommer tidigt. Då får man helt enkelt krydda tillvaron med färgglada strumpor och skor.

Tränar gör jag, annars dör jag… Även om vissa har andra åsikter!

Fräste av ett gympass imorse, igen:

  • Chins
  • Diverse roddövningar
  • Bänkpressar

Frukost: härligaste måltiden på hela dagen (bortsett lunch, mellis, middag & kvällsmål)

Ni kan nog gissa vad det blev: gröt. Dagens smaksensation:

  • Blåbärskaseinpulver
  • Pepparkakskrydda
  • Kokosmjöl
  • Gryner

Kommentera

