GAAAH! Han stinker! Och lite gröt och fabulöst vintage-stilig!

2012-11-20: Har inte så många bilder, recpet eller annat skojigt att dela med mig av idag. Tömde liksom den banken igår när jag la upp två rejäla blogginlägg. Avslutade min måndag med bakpotatis, delar av UFC 154 – började tisdagen med morgonträning som vanligt. 

Strykning, bråttom och massage

Åkte hem och strök igår. Två (eller fler?) veckors uppsättning av skjortor att stryka. Inte alls roligt – hann fem-sex stycken innan jag var tvungen att skynda till BJJn. Tyvärr fanns det därför inte hämta ut det paketet jag skrev om igår. Nytt försök ikväll. Dock efter BJJ och massage (hoppas K-S kan ikväll så hon inte behöver ställa in igen). Kan ju skynda till Hållplatsens Tidingar och Tobak (Lakritshandeln) samtidigt som potatisen kokar.

Måndags-BJJ

Samtidigt som jag strök fräste jag i mig två espresso och en tillbringare med vatten (som jag blandade med Beta-Alaine och Kreatin). Då blir det fräs minsann, eller hur ser ni på saken?

Tekniker:

  • Chinslidepass

Drillar:

  • Fånga armen – ställa sig
  • Muscle-sweep
  • Tripod-sweep

Sparring:

  • 6 rundor (6/1 min)
    • Hrony x2
    • Prestoffer x2
    • Boxarn
    • Stefan

Fys, 5 varv 20/10 sekunder:

  • Jämfota häck-hopp
  • Par-medicinboll-situps
  • Hantelcurl + press
  • Kettlebell swings

Morgonträning och muppar på gymmet

Två muppar på gymmet som vanligt. Mr Barfota och Mr Stinky. Han stinker så mycket att man inte vill vara nära honom. Tänk dig en shake:r du glömmer i träningsväskan över en natt och sen skall ta hand om. Det är myslukt i förhållande till den här äckliga snubben. Synd. Man skall inte dömma människor. Men även fast det är en träningsplats där det är okej att S V E T T A S så innebär det ju inte att man skall göra det i otvättade kläder?! Är nog bortskämd – då de flesta kampsportarna har rena dräkter så gott som jämt (för det blir ju såpass intimt när man brottas).

Passet då:

  • Marklyft
  • Stående militärpress

Missa inte Rep-Power i MM Sports Stockholmsbutik nu på lördag!

Sista chansen att kvala in till finalen under Fitnessfestivalen 2012. Anmälan är stängd. Men se till att komma och titta!

Stilig och skum grötsmaksättning

Måste passa på att visa hur stilig jag är idag i en kavaj jag fått av morfar.

Morgonens görtkombination (blir samma till lunchen – om jag inte måste gå ut och äta med mitt besök från Polen):

  • Gryner
  • Blåbärskaseinpulver från Body Science
  • Kokosmjöl
  • Lakritsrotpulver

Kommentera

