Träningen som tränas – är den viktigaste träningen!

Tänkte på en sak när jag körde imorse. Kollegan pratar rätt mycket om GVT (German Volume Traning) just nu. Den viktigaste volymträningen för mig är hamwid’s volymträning. Det vill säga den träningen som blir gjord. Träffade en (okej okej, två) kompis igår – så jag missade bas-BJJ-passet tyvärr – och efter det lagade mumsig mat också (mer om det nedan).

Träning fredag – hamwid-Volume-Traning: The One That Get’s Done!

På fredagar brukar jag belöna mig med ”högrepsträning”. Jag kör minst tio set och reps av pullups och bänkpress (åå söndagar gör jag dito med knäböj):
  • Bänkpress
  • Pullups
  • Framåtlutad hantelrodd
  • Dips

Citat förlänger livet

Många människor säger massa bevingade saker som är väldigt tänkvärda och dessutom härliga att följa. Några nya favoriter är:

  • Change you mind, and your body will follow.
  • Don’t cry to quit! Cry to keep going.! At the end of pain is success!
  • Pain is temporary. It may last for a minute, or an hour, or a day or even a year, but eventually it will subside and something else will take its place. If I quit, however it will last forever.
  • Jag vet att det inte är möjligt, men om det vore möjligt – hur skulle du göra då?

Sen hittade jag en rätt kul bild på Facebook som jag måste dela med mig av:

Gårdagens supermiddag

Pasta (eller grönsaker) med spenat, ‘grädde’ och lax:

  • Laxfilé
  • Milda 4%
  • Hackad fryst (tinad) spenat
  • Klick creame fraiche
  • 1 Vitlöksklyfta
  • 1 hackad, stekt, lök
  • Några hackade och stekta champinjoner

Avslutningsvis

Killen utan skor körde marklyft idag – eller skall jag skriva kattlyft. Stackarn! Men man måste ge honom ‘cred’ – för han var stenhård. Supersetade Marklyft-Pulldowns-Bicepcurls. Barfota!

Kommentera

