Beställning, dilemma, headcoach och konstiga personer på gymmet!

Det händer mycket nu kan jag säga. Fitnessfestivalen 2012. DecemberCupen. Läger med HeadCoach. Läger med Panda. Rep-Powers sista delfinal. Rumble of the Kings. BJJ-tävling i Stenungsund. Önskar jag kunde vara överallt. Men det går ju inte.

BJJ-träningen har gått bra den här veckan

  • Måndag: Judotekniker och massor av stående sparring (avslutades med Barfisa… menade Burpees:ar)
  • Tisdag: Teknikträning med Kristoffer
  • Idag: Troligtvis tävlingsfokus eftersom Wille skall köra hårt ikväll

Beställning av nya grejer

Mat de senaste dagarna

I måndags och ikväll blev/blir jag bortskämd. Sambon lagar mat. I måndags fick vi couscous, wokgrönsaker och keso (som jag blandade med ajvar relish) – och så hade hon gjort en vitlökssås på créme fraiche. Ikväll får jag min favorit. Bakpotatis med smaksatt keso.

Igår lagade jag mat – som jag förberedde i måndags innan träningen. En ”pastasås” som Johanna åt med couscous och jag med grönsaker:

  • Stek nötkött (filé) ca 500g
  • Stek champinjoner, rödlök och vitlök
  • Tillsätt Milda 4% samt en näve parmesan
  • Slå i en skvätt rödvin

Highland Cattle

Smakade just Hightland Cattle-kött nyss. Riktigt gott. Ska tydligen vara speciellt.

GymFreaks

Och med ‘freak’ menar jag inte grym fysik. Utan helt enkelt konstiga människor:

Lyft lite skrot också

Tisdag:

  • Marklyft
  • Militärpress

Onsdag:

  • Pullups
  • Bänkpress
  • Rodd

Den smala vägen

Lärdom jag gjort efter 1½ års samboende. Hur man undviker att bli osams på grund av morgonhumör. Den enda vägen att undvika att bli osams med sin flickvän är att a) hålla sig ur vägen och b) aldrig hamna i vägen. Det, och se till att hon får sin cappuccino på morgonen.

Den kraschade tanden

Brättade i ett tidigare inlägg om en tand som gick sönder. Nu har jag lyckats åstadkomma en bild också på dels boven i dramat (den s k ‘stenen’) och dels orsaken till att jag inte har som tidigare – en perfekt tandrad.

Det är såhär det fungerar på FaceBook

Hittat bilden på FaceBook - vet tyvärr inte ursprunget/vem som gjort den!

Kunder gnäller och bolag a) ljuger och b) censurerar. Pinsamt alltihopa!

Jag missar Fitnessfestivalen och Rep-Power-finalen 2012

Det är med stor sorg jag meddelar att jag missar dels hela FF12 (NOT WIN) men också Rep-Power (NOT WIN). En tävling som ligger mig varmt om hjärtat – trots att jag nyligen blivit introducerad för den. Detta för att min head coach och kamsportsmentor kommer till Stockholm (WIN!). Sedan har jag en del familjära saker som är viktiga för mig – men som jag inte vill nämna i denna blogg (NOT WIN).

Kampsport i mitt hjärta

Igår var jag trött och sliten. Magen gjorde ont. Huvudet var tugnt. Hade yrsel och tryck i bröstet. Åkte ändå till BJJn – och efteråt kände jag mig som en fjäderlätt fjortis igen. Inga problem – bara lösningar.

UFC Macao

Har ni sett UFC Macao? Vissa matcher var riktigt bra. Andra var riktigt tråkiga. Vad säger man om Main Eventet? POW! Synd att jag hade en annan segrare.

UFC 154 – taggad till tusen

Mr GSP gör comeback och möter Condit. Vilken match. Längtar redan. Men det finns flera grymma matcher. Har fetmarkerat de jag vill skall vinna – men vem jag tror vinner kan vara någon annan! Vissa har jag ingen åsikt om.

Main Card
St-Pierre vs Condit
Kampmann vs Hendricks
Carmont vs Lawlor
Ring vs Philippou
Hominick vs Garza

Prelims
Cote vs Sakara
Diabate vs Griggs
Bocek vs Dos Anjos
Stout vs Makdessi
Carvalho vs Damm
Riddle vs Maguire
Menjivar vs Gashimov
Siler vs Elki

Tävlingssatsning – igen

Börjar överväga att tävla snart igen. GammelPandan la upp en link på FaceBook med några föreslagna tävlande från klubben. Det blir nog den största tävlingssatsningen i klubbens historia – sett i antalet deltagare. Så, upp på vågen imorse. 65,6 (tävlingsvikt 61,7 – dvs 4 kg över). Rätt långt ifrån mina teamkamrater från MM-Sport och BodyScience. Fast de har ju ett annat fokus än mig – som tur är…

9-10 mars är det Nordic BJJ-Open. En riktigt bra organiserad tävling. Och den är ganska nära hem också. Perfekt! Om jag håller vikten någorlunda över julbordssäsongen så behöver jag inte påbörja dieten förrän i början av februari. Givetvis kan jag ta vikten på en vecka – men det är skönare att kunna minska långsamt för att ha energi att träna (eftersom den alltid intensifieras ju närmre tävling man kommer). Förra tävlingen var fokus på kondition – den här gången kommer jag försöka fokusera på styrka – och bara träna kondition ”i min sport”.

Dags för en surfplatta – men att välja är svårt

Har velat ha en surfplatta väldigt länge. Däremot har jag inte velat ha en iPad. Vill ha en med Android. Men det är ju i princip omöjligt att välja. Nu har jag hittat två stycken på NetOnNet som jag står och väljer mellan. Jag skulle vilja ha de bästa från de två världarna – och till det lägre priset.

De jag väljer mellan är:

Google Nexus 7 32GB; 2 290:-

• 7″ kapacitiv IPS-touchskärm
• NVIDIA® Tegra™ 3 Super 4-PLUS-1™
Android 4.1
• 32GB minne
• 1,2MP kamera
• 9,5 tim batteritid
G-sensor, ljussensor, E-compass, Gyroskop, NFC

ASUS Eee Pad Transformer 32GB; 3 439:-

10,1-tums IPS-panel
• Fyrkärnig 1,3GHz CPU
• 32GB lagringsutrymme
• Android 4.0
8MP kamera
• 10 timmar batteritid
• 2 års garanti

2 thoughts on “Beställning, dilemma, headcoach och konstiga personer på gymmet!

  1. Ping: Kalas hela vägen in i kaklet | hamwid

  2. Ping: GAAAH! Han stinker! Och lite gröt och fabulöst vintage-stilig! | hamwid

Kommentera

