Artikeltips om när på dygnet du skall träna!

Vill dela med mig av en artikel jag läste imorse angående träning på morgonen/kvällen. Måste erkänna att jag var orolig över att ‘kvällsträning’ var överlägset. Så är det inte! WINNING!

Morgonträning

Som de flesta vet är jag en morgontränare. Jag föredrar att lyfta skrot innan arbetet på vardagarna, och innan ”dagen tar fart” på helgerna.

Kortfattat är anledningarna följande:

  • Jag är morgonpigg (och kvällstrött)
  • Jag gillar att laga middag när jag kommer hem från jobbet och kunna hänga med min sambo – som ofta går och lägger sig tidigt
  • Jag vet att det ”blir gjort” – och att distraktioner och dåliga omständigheter (som jag inte kan påverka) inte förstör möjligheten att träna
  • Om man börjar dagen bra, blir oftast resten av dagen bra
  • Så gott som ensam på gymmet vilket gör passen mer effektiva (och jag behöver inte anpassa mig till vad andra använder för redskap)

Prestationsmässigt

Jag kan ibland känna, när jag tränar på exempelvis kvällen/eftermiddagen att jag är något starkare. Men det kan bero på andra omständigheter (fått i mig extra mycket föda innan).

Artikeln

Den mest optimala tiden på dygnet för styrketräning.

2 thoughts on “Artikeltips om när på dygnet du skall träna!

Kommentera

